Spring naar bijdragen

BugsBunny


BugsBunny

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Chantie, vrouw van 19 jaar, wonend in Nijmegen.
Het leek mij een goede site/forum, daarom heb ik me gauw aangemeld.
Sinds paar maanden drink ik dagelijks paar biertjes. Sinds kort ben ik aan het proberen om te stoppen. Ik sta onder behandeling bij GGz, voor aantal problemen o.a PTSS, depressief, persoonlijkheid problematiek.
Tegen mijn behandelaar heb ik uiteindelijk verteld over mijn drank gebruik. Zij vind het zorgwekkend, daarbij hebben we een afspraak gemaakt dat ik probeer om doordeweeks niet te drinken, alleen op zaterdag en daarnaast moet ik een dagboek bijhouden hoeveel ik die dag heb gedronken.
Ik doe me uiterste best om aan afspraak te houden, soms lukt het niet. Wel heb ik paar keer paar dagen tot ongeveer 2 weken niet gedronken. Maar ik wil niet jojo'en.
Ik zie het als probleem wegdrinken. Ik voel me ontspannend en kan beter slapen als ik heb gedronken.
Het is natuurlijk geen goede manier, dat weet iedereen.

Ik ben voor 80-100 % afgekeurd, maar doe wel vrijwilligerswerk in natuurtuin.
Volgende jaar wil ik graag opleiding volgen, ben op dit moment bezig met orienteren.

Vriendelijke groet,
BugsBunny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BugsBunny/Chantie,

Welkom hier. Je bent nog erg jong, en je drinkt pas een paar maanden regelmatig zeg je, dus ik denk dat jij met enig doorzettingsvermogen wel in staat moet zijn om er ook weer mee te stoppen zonder al te veel ontwenningsverschijnselen. Goed van je dat je zelf inziet dat je drinkt om je problemen weg te drinken. Daarmee is het risico om echt alcoholist te worden inderdaad heel groot. En dit in combinatie met psychische problemen; je therapeut heeft gelijk als ze dat zorgwekkend vindt.

Dus gefeliciteerd dat je de eerste stap gezet hebt! Stop ermee. En als het moeite kost kom je gewoon hier op het forum meelezen en schrijven.

Succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom BB,

Goed van je dat je al op deze leeftijd ziet dat je een probleem niet moet wegdrinken, want dat gaat van kwaad tot erger. De weg terug is een lange en moeilijke periode en als je dat kan voorkomen lijkt me dat een goede zaak, zeker gezien de overige problematiek die je al hebt. Je geeft aan dat je 100% in de WIA zit en volgend jaar een opleiding wil volgen. Wat wil je gaan doen en is dit niet een goede stimulans om het bier te laten staan.

In ieder geval kan je hier steun krijgen in je ADB proces.

Succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor jullie reactie.

Jullie hebben inderdaad gelijk. Ik moet meteen stoppen!!
Ik blijf moeilijk vinden om te stoppen ook al drink ik niet lang. Maar ik ben vrij gevoelig voor verslaving.
Ik heb gister niks gedronken, dat vind ik al goed. Nu doordeweeks volhouden. Ik ga voor 100 %, en als het mij niet lukt dan doe ik nog een nieuwe poging.
Ik zie inderdaad in dat het een probleem is, ik heb met meerdere mensen goed over gepraat.

Gr Chantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag Chantie of BugsBunny (wat heb je liever?)

Sorry dat ik wat laat ben. Ik ben vandaag met een soort inhaalslag bezig om nieuwe mensen te verwelkomen, en daar hoor jij ook bij. Dus bij deze: Welkom op dit forum.
Zo, zeg, jij hebt het niet makkelijk. Zoals hiervoor al gezegd is ben je er wel lekker op tijd bij om wat aan je alcoholgebruik te doen. Je bent er zelfs al mee bezig, ook al gaat het misschien nog niet helemaal naar wens, maar het is nou eenmaal een proces van vallen en opstaan en weer doorgaan. En dan vooral dat opstaan en weer doorgaan is belangrijk. Uiteraard zullen we je daar ook mee helpen, als je maar laat weten hoe het met je gaat.
Is dat werk in de natuurtuin leuk? Je bent dan wel lekker veel buiten, nietwaar? Dat is in elk geval gezond. Chinagirl vroeg het al, en nu vraag ik het je ook maar: in wat voor richting wil je een opleiding gaan doen, wat zijn je interesses?
Succes met het proberen om niet te drinken, en goed dat je er over kunt en durft te praten, dan hoef je niet helemaal alleen te vechten....

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Weer bedankt voor reactie's.

Ik vind het wel fijn om te zien hoe mensen elkaar steunen. Iedereen heeft het zeker niet makkelijk.
Oudste of jongste maakt niet uit. Ik ben maar een mens met bijsluiter.

Werken in natuurtuin is zeker heerlijk. Ik ben gek op buitenwerk.
Volgende jaar volg ik opleiding MBO zorg en welzijn. Mijn interesse is werken met kinderen.
Ik ben op dit moment bezig om werk te vinden waarin ik BBL opleiding kan doen.
Dit opleiding heb ik vorige jaar ook gedaan, maar helaas niet afgemaakt door mijn problemen. Volgende jaar doe ik me best om weer op te pakken.

Binnenkort ga ik als het doorgaat vrijwilliger werk doen in therapeutische zorgboerderij.
Afwachten allemaal.

Groetjes,
Chantie

PS: Je mag kiezen hoe je mij wil noemen: BB, Chantie, Bugs, Bugsie of BugsBunny... Maakt niet uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BB,

Veel succes met je opleiding volgend jaar, en het vinden van een stage. Ik hoop dat het allemaal lukt voor je. En ook veel succes met je therapie.
Ik denk trouwens dat een opleiding tot gardenierster ook wel wat voor jou zou zijn, als je graag buiten werkt. Lekker rustgevend. Maar daar kom je zelf wel uit denk ik, wat je het leukste vind.

Ik ben een beetje nieuwsgierig. Wil je misschien uitleggen wat PTTS is? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Bedankt voor je reactie.

Gardenierster zegt me niks. Ik wil niet in toekomst buiten werken maar met kinderen werken.
Waarom ik nu buiten werk, omdat dit werk simpel te vinden is, en daarnaast voor mij een goede afleiding, en natuurlijk ook een leuke werk.

Ik zal even in kort uitleggen wat PTSS is.
PTSS staat voor Posttraumatische Stresstoornis. Die stoornis hou je over na traumatische ervaring bijvoorbeeld slachtoffer van ongeluk, misdaad, overval, geweld, etc. De klachten zijn: Concentratie stoornis, depressief, slaapproblemen, herbeleving, vervreemding gevoel van lichaam, uit geheugen weggevaagd zijn, communicatie probleem en woede aanvallen. Verder weet ik even niet. Anders moet je even op internet gaan zoeken als het geen moeite is voor jou.
Ik kreeg PTSS omdat ik ruim 8 maanden lang lichamelijk, geestelijk en seksueel misbruikt ben. Daarbij heb ik traumaverwerking therapie genaamd EMDR gevolgd, dit heb ik niet afgemaakt omdat het te heftig was.

Duidelijk uitgelegd?

Groetjes,

Chantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chantie.

Dat is niet niks wat je daar allemaal verteld. Ik zie dat je al verschillende soorten therapie hebt gevolgd, en dat kan er echt heftig aan toe gaan, dat weet ik. Dat je het dan af en toe allemaal spuugzat bent kan ik me goed voorstellen. Maar toch ga je door en blijf je hulp en steun zoeken, zoals hier. Hartstikke goed, meid, want als je bij de pakken gaat neerzitten schiet je helemaal niets op.
Ik hoop van harte dat het je gaat lukken met je opleiding en dat je kunt gaan werken met kinderen.
Je was er trouwens vanmorgen ook al vroeg bij, zeg. Moet je al zo vroeg in die natuurtuin beginnen?

Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...