Spring naar bijdragen

Ik kom me even voorstellen


Sabine77

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil me even komen voorstellen! Ik ben Sabine ( 44 jaar) en ik drink niet meer! Op 27/02 besloten om even niet te drinken. Meestal voor een maand maar heb me bedacht. Ik stop er helemaal mee!! Net een nieuwe baan en wilde echt een nieuw begin maken. Ik kan niet doseren met alcohol drinken. Ik deed altijd na het werk een paar glazen en dan heb ik het nog geen eens over als ik bezoek krijg of dat het weekend is of een feestje hebben. Ik ben erg sociaal en al jaren een slechte slaper en echt altijd vroeg wakker. Ik vermoede dat het met mijn alcoholgebruik lag. Ik slaap wel al beter maar ben nog steeds erg moe maar merk dat ik overdag veel fitter ben. Toen ik nog dronk, was ik altijd erg moe en altijd in tweestrijd. Ik wilde minder drinken maar dat lukte me niet. Altijd een lekker wijntje, ik keek er echt naar uit!  Het gaat nu goed maar het idee dat ik niet meer drink, word ik down van. Ik ben vandaag een off-day en ben minder positief. Toen ik stopte met alcohol drinken voelde ik me zo sterk. Ik moet doorzetten voor mijn gezondheid want ik ben al jaren een gezondheidsfreak maar wel altijd met een wijntje, terwijl ik weet hoe slecht ik me erbij voel en er suf van wordt! Ik weet het en ervaarde het ook. Het is pure roofbouw en erg slecht voor je! Volgend weekend een feestje zonder alcohol. Dit wordt mijn eerste feestje zonder. Dat zal wel even wennen zijn. Ik ga al 30 jaar uit dus ga maar na. Toen ik nog dronk, keek ik altijd uit naar het wijn momentje! Ik vond het zo lekker en de dag erna altijd down en minder zin in de dingen! Dat is nu wel anders maar hunker nu enorm naar een glas wijn. Hoe gaat dat weg? Afleiding zoeken doe ik genoeg maar blijf er aan denken.  Niet best!! Zijn er hier nog meer mensen die net als ik hebben besloten om niet meer te drinken? 

bewerkt door Sabine77
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel normaal om het verlangen te hebben, de gedachten naar een glas wijn waar je zo van op zou kikkeren. Dat heb je nou eenmaal jaren zo gedaan. Laat de gedachte toe, herken het. En doe er verder niks mee. Je denkt aan een glas wijn, nou en? De gedachte gaat vanzelf weer weg, als je er niks mee doet. 

Probeer het eens. In plaats van vermijden of veroordelen, kan de gedachte toelaten en herkennen maken dat het juist sneller weg gaat. Verzet is de gedachte voeden. 

Voor mij was de vrijdagmiddag hét borrelmoment waar ik naar uitkeek. Dat was best hardnekkig en het heeft me vijf weken gekost voordat ik vrijdagmiddag half vijf een beetje ontspannen door kon komen zonder handenwringend aan mijn wijn of bier te denken. Het toelaten en uitzitten is niet altijd makkelijk, maar bij mij was het wel effectief.

Een deel van de verslaving zijn die gekmakende gedachtes aan wanneer je mag drinken en hoeveel. Ik kan niet zeggen dat ik daar compleet van verlost ben, omdat ik af en toe nog alcohol drink. Maar de routine van drinken is er uit. Ik heb nu geloof ik ruim een maand niet gedronken. Het feit dat ik niet precies meer weet wanneer dat voor het laatst was, is op zich al heel wonderbaarlijk voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Hier een soortgelijk verhaal. Na vorig jaar Dry Januari en daarna weer terug in t oude stramien. Houd ook van gezondheid maar idd met dat wijntje. Nu niks meer vanaf 1 februari. Was op een gegeven moment mega chagrijnig. Wat was er nu nog aan. Eerst mega goed slapen maar droom nu weer. Kom in de nacht tot allerlei inzichten. Energie begint weer te komen maar was even ver te zoeken. De ‘wijntje’ momenten zoals na de wekelijkse boodschappen en ‘weekend’ beginnen een beetje te wennen. Feestjes moet ik nog doorstaan. Speel ook met de gedachte om er voorgoed mee te stoppen. 

bewerkt door Maddy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-3-2022 om 12:15 zei Sabine77:

Hallo, ik wil me even komen voorstellen! Ik ben Sabine ( 44 jaar) en ik drink niet meer! Op 27/02 besloten om even niet te drinken. Meestal voor een maand maar heb me bedacht. Ik stop er helemaal mee!! Net een nieuwe baan en wilde echt een nieuw begin maken. Ik kan niet doseren met alcohol drinken. Ik deed altijd na het werk een paar glazen en dan heb ik het nog geen eens over als ik bezoek krijg of dat het weekend is of een feestje hebben. Ik ben erg sociaal en al jaren een slechte slaper en echt altijd vroeg wakker. Ik vermoede dat het met mijn alcoholgebruik lag. Ik slaap wel al beter maar ben nog steeds erg moe maar merk dat ik overdag veel fitter ben. Toen ik nog dronk, was ik altijd erg moe en altijd in tweestrijd. Ik wilde minder drinken maar dat lukte me niet. Altijd een lekker wijntje, ik keek er echt naar uit!  Het gaat nu goed maar het idee dat ik niet meer drink, word ik down van. Ik ben vandaag eff-day en ben minder positief. Toen ik stopte met alcohol drinken voelde ik me zo sterk. Ik moet doorzetten voor mijn gezondheid want ik ben al jaren een gezondheidsfreak maar wel altijd met een wijntje, terwijl ik weet hoe slecht ik me erbij voel en er suf van wordt! Ik weet het en ervaarde het ook. Het is pure roofbouw en erg slecht voor je! Volgend weekend een feestje zonder alcohol. Dit wordt mijn eerste feestje zonder. Dat zal wel even wennen zijn. Ik ga al 30 jaar uit dus ga maar na. Toen ik nog dronk, keek ik altijd uit naar het wijn momentje! Ik vond het zo lekker en de dag erna altijd down en minder zin in de dingen! Dat is nu wel anders maar hunker nu enorm naar een glas wijn. Hoe gaat dat weg? Afleiding zoeken doe ik genoeg maar blijf er aan denken.  Niet best!! Zijn er hier nog meer mensen die net als ik hebben besloten om niet meer te drinken? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk en lief dat ik reacties heb! Bedankt voor de berichten en support! Inderdaad ik moet me richten op al het andere! Ik merk dat de behoefte aan een wijntje al een paar dagen sterker is omdat ik ook nog eens niet goed slaap. Dat haalt even je power weg! Dat slapen komt wel goed want dat heeft een reden en ben bij de huisarts geweest. Het is even doorbijten. Ook met een nieuwe baan begonnen dus een beetje uit mijn doen en weet wat dan wel wat lekker is, als je na het werk naar huis gaat.. Maar dat is verleden tijd!! We zetten door!! En volgende week lekker dansen zonder alcohol. Vind het ook wel weer spannend. Morgen met mijn vriend een paar nachten een hotel met welness. Lekker ontspannen. Ik ben benieuwd hoe dat is en het is te zot voor woorden dat ik minder zin heb omdat ik niet meer drink. Dus ik ga ervoor.  Vandaag ook weer down maar moet gewoon wat meer afleiding zoeken en ga zo lekker even lezen. Gister het boek  ontwijnen uitgelezen. Leuk boek. Nu nog Allen Carr lezen maar wil er ook niet de hele tijd van bewust van zijn. Knap dat jullie ook niet meer drinken. We moeten aan onze gezondheid denken en al het moois wat het leven te bieden heeft. Het moet gewoon nog even uit mijn systeem. Je mist iets maar dat gaat vast over! Ik heb berichten ontvangen en plaats nu dit op het forum maar kun je ook iemand een bericht sturen? Vind ik zelf wel netjes en persoonlijk. Ik wens iedereen een mooie avond toe;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Sabine,

je kunt iemand persoonlijk berichten sturen door op hun nickname te klikken en dan zie je het vanzelf (brief icoontje)
Je kunt hun bericht ook hier citeren en eronder antwoorden, dan lezen meer forummers dat en die hebben er ook wat aan misschien.
En je kunt je direct aan hen richten door @Sabine77 te tikken en uit de  nicks te kiezen die zich aandienen. Mogelijkheden genoeg dus.
Veel plezier in het hotel en laat de wellness je maar helpen met detoxen, zowel fysiek als geestelijk; dan merk je pas echt wat je goed doet♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Lady Jane :) 

Zal ik doen. Voor het eerst dat ik weer wat leuks ga doen zonder wijn. Ook voor mijn vriend wennen maar dat gaat vast goedkomen. Ik dronk best veel en als we samen waren, dronken we ook altijd. Nu ik niet meer drink, drinkt hij minder. Lekker van elkaar genieten. Het ontspande altijd wel hoor een wijntje maar ik werd er ook altijd zo moe van dus romantisch werd het meestal niet haha nou misschien komt daar nu verandering in want ik heb meer energie!

Ik kruip nu lekker op de bank met mijn poesje en even een serie kijken. Heb net in een spontane bui de badkamer schoongemaakt nou ik voel me meteen stukken beter haha. Goed weekend en spreek je weer op de site:) 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...