Spring naar bijdragen

voorstellen

lc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben L en had gisteren al gschreven, maar niet gelijk op het correcte forum. Ik heb me niet via dit deel even voorgesteld. Ik ben een week of 6 geleden met het realiseren dat er iets echt mis was met mijn manier van leven. En dat wil zeggen, ik dronk echt te veel. door-de-week ging het nog wel, hoeveel 4 glazen wijn ook niet niks is, maar het weekend werd het steeds erger. Het begon echt een structureel probleem te worden.

Momenteel heb ik het redelijk onder controle. De zin blijft, maar ik wil dat het in de toekomst beperkt blijft to een gezellig glaasje op z'n tijd. Vorige week donderdag ging ik een keer de mist in en daar baal ik heel erg van. Ik moet nu gewoon van mezelf echt even compleet er van afblijven. Krijg alleen het volgende op mijn bordje en dat is dat mijn vriend me nu totaal niet meer wil spreken en alles wat ik zeg niet meer geloofd. Wat kan ik nog zeggen. Hij heeft gelijk, ik ben 3 keer de mist in gegaan door een avond weer teveel te drinken, maar wil graag beteren en ik krijg er voor mijn gevoel steeds meer kracht voor. Hebben jullie ervaringen met partners en wat kan ik doen? Het grootste deel van de actie ligt bij mij, dat weet ik.
L

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi l
fijn dat je je heb aangemeld
je kan hier veel steun halen
ja het is een beetje logiscvh dat je partner je niet meer vetouwd
je zal dat weer moeten verdienen
en dan slijt het wel
je kan denk ik verder weinig doen om
hem te overtuigen
en dat moet je ook niet willen
overtuig jezelf eerst maar dat je het kan
je kan hem wel uitleggen hoe het voelt en werkt bij jou
misschien kan hij je uitglijders beter begrijpen dan.
nou veel sterkte met de strijd
liefs eva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo L,

Ik heb geen partner, dus ook geen ervaring met je probleem. Toch wil ik wel even reageren. Op de site van Tactus is ook informatie te vinden voor partners van alcoholverslaafden, en ik heb begrepen dat er ook een forum voor hen is. Misschien heeft je vriend daar iets aan. Hij kan er in ieder geval informatie vinden over hoe moeilijk het voor jou is om ineens te stoppen. Misschien dat hij dan meer begrip krijgt, en je wat beter kan steunen.

Maar dat hangt er natuurlijk vanaf, of je vriend dat wil. Het is mogelijk dat hij nu afstand neemt uit zelfbescherming, want ik neem aan dat hij ook veel moeite heeft met jou drankprobleem, en je terugvallen. Als je weer contact met hem hebt, kun je hem in ieder geval op de mogelijkheden wijzen.

In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen met het stoppen met drinken en de problemen met je relatie, want het zal vast niet meevallen. Veel succes, en ik hoop dat jullie er samen uit komen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai L,

ik heb je hier nu ook gevonden en wil meteen even aansluiten bij de woorden van Anna.
Mijn vrouw, dus ook partner van een alcoholverslaafde, heeft al geruime tijd veel baat (informatie, steun en uitlaatklep) bij een forum voor partners (en kinderen) van alcoholverslaafden. Misschien een tip voor je vriend om daar eens rond te kijken. De naam van dat forum is: Ikenmijnalco.nl
Hopelijk kan hij je gaan steunen in je strijd, maar vertrouwen is een heikel punt in relaties waar alcohol de derde partner is...

Heel veel sterkte, en hoe dan ook, probeer alsjeblieft die drank te laten staan..

Vr. gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi L,

Mijn man was het vertrouwen in mij ook totaal kwijt en dit kostte mij veel tijd en inzet van om dat vertrouwen weer te krijgen van hem. Ik heb dat voorelkaar gekregen door 6 maanden geleden hulp te zoeken via tactus internetbehandeling. De 1e drie maanden ben ik met vallen en opstaan het drinken geminderd en ik ben nu zaterdag 3 maanden Avrij. Ik merk dat hij het vertrouwen in mij terug begint te krijgen, alleen ik zal nooit meer iets kunnen drinken. En dat vind ik ook geen ramp, zoals drank en ikzelf op A reageerde wil ik niet nooit meer.

Wil jij dat hij weer vertrouwen in je krijgt dan is de enige oplossing dat jij hem laat zien dat je ADB bent oftewel de alcohol de baas bent. Iets anders is er niet. Over sociaaldrinken wordt hier regelmatig gesproken, helaas of niet voor mij niet, is dat bijna niet mogelijk. Uiteindelijk zijn we hoe dan ook alcoholverslaafden en de enige remedie is volledig stoppen met drinken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...