Spring naar bijdragen

afbouw Lorazepam


leo

Aanbevolen berichten

Beste,

Na een moeizame zoektocht naar het juiste AD tegen angst en depressie uiteindelijk venlafaxine ( 150mg) wat leek te werken. Eind november 2021 zette het betere leven in daardoor en was ik vrijwel klachtenvrij en wat was ik blij. Op dat moment ook zelf gestart met afbouw lorazepam na 7 maanden gebruik. Toen nog 6 mg daags en binnen nog geen 2 maanden zat ik op 1,5 mg daags. Helaas begonnen toen plots ook weer de bekende klachten waarvan ik dacht verlost te zijn. Psychiater gaf aan dat ik toch wel heel erg voortvarend te werk was gegaan. Nu terug op 2,5 mg ( 1-1/2 -1) daags en afspraak om iedere 14 dagen 0,25 terug te gaan in de ochtenddosis.

Vragen;

Kan het zo lang duren die nare effecten van die w.s. te snelle afbouw?

Is 0,25 mg per 14 dagen een verdere verantwoorde afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei leo:

Beste,

Na een moeizame zoektocht naar het juiste AD tegen angst en depressie uiteindelijk venlafaxine ( 150mg) wat leek te werken. Eind november 2021 zette het betere leven in daardoor en was ik vrijwel klachtenvrij en wat was ik blij. Op dat moment ook zelf gestart met afbouw lorazepam na 7 maanden gebruik. Toen nog 6 mg daags en binnen nog geen 2 maanden zat ik op 1,5 mg daags. Helaas begonnen toen plots ook weer de bekende klachten waarvan ik dacht verlost te zijn. Psychiater gaf aan dat ik toch wel heel erg voortvarend te werk was gegaan. Nu terug op 2,5 mg ( 1-1/2 -1) daags en afspraak om iedere 14 dagen 0,25 terug te gaan in de ochtenddosis.

Vragen;

Kan het zo lang duren die nare effecten van die w.s. te snelle afbouw?

Is 0,25 mg per 14 dagen een verdere verantwoorde afbouw?

 

Zojuist zei leo:

Beste,

Na een moeizame zoektocht naar het juiste AD tegen angst en depressie uiteindelijk venlafaxine ( 150mg) wat leek te werken. Eind november 2021 zette het betere leven in daardoor en was ik vrijwel klachtenvrij en wat was ik blij. Op dat moment ook zelf gestart met afbouw lorazepam na 7 maanden gebruik. Toen nog 6 mg daags en binnen nog geen 2 maanden zat ik op 1,5 mg daags. Helaas begonnen toen plots ook weer de bekende klachten waarvan ik dacht verlost te zijn. Psychiater gaf aan dat ik toch wel heel erg voortvarend te werk was gegaan. Nu terug op 2,5 mg ( 1-1/2 -1) daags en afspraak om iedere 14 dagen 0,25 terug te gaan in de ochtenddosis.

Vragen;

Kan het zo lang duren die nare effecten van die w.s. te snelle afbouw?

Is 0,25 mg per 14 dagen een verdere verantwoorde afbouw?

En dank voor uw reactie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...