Spring naar bijdragen

(Te snel) afbouwen Clonazepam


Ashira

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik had in een ander forum mijn verhaal gedaan en ook mijn vraag gesteld maar ik gok dat het hier iets beter past. 

Ik ben in November gestopt met het dagelijks nemen van Clonazepam. Deze was tijdelijk voorgeschreven door mijn neuroloog omdat mijn oorspronkelijke medicatie niet leverbaar was. Ik heb middels een afbouwschema meteen volgens afspraak afgebouwd zodra mijn medicatie weer leverbaar was maar toch was dit schema te snel en ontstonden er vele klachten. Mijn huisarts bevestigde dit afgelopen week en stelde voor om weer te beginnen en opnieuw af te bouwen met een afbouwschema dat hij samengesteld had. Hij zei ook dat hij er ervaring mee had en 20 jaar gewerkt heeft in Kempenhaeghe. Ik heb dit meteen geweigerd want ik wil niet terug bij af zijn. Ik ben ontzettend bang voor de chronische hyperventilatie klachten maar nog banger als ik kijk waar ik was. Ik ben vooruit gegaan, en ik hoop dat het gewoon een kwestie is van het instellen van het "hoofd" dat tijd nodig heeft.  

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om met alleen tijd te herstellen? Ik was maar iets langer dan een maand dagelijks aan de clonazepam en daarvoor slikte ik het gemiddeld een keer per week voor +- 2/3 jaar. Nu al sinds December volledig niets meer. Ik vind het nu zonde om weer het risico te nemen. Ik ben voor mijn gevoel goed op weg, ook al voelt het als flink doorbijten. Het was erger. Wat denken jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is rustig hier op het forum. Ik heb ook clonazepam afgebouwd en dat was een hel. Ik heb heel veel gehad aan de blog van Jennifer Leigh, zij heeft ook clonazepam gehad en zij heeft wel tips. Ik zou zeker niet weer gaan beginnen om later af te bouwen i.v.m. kindling. Heel veel sterkte! 

https://benzowithdrawalhelp.com/coping-skills/how-to-handle-doctor-bullying/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Bernice, wat ze schrijft dat is inderdaad ook heel herkenbaar. Artsen die doen alsof het allemaal niets is. Fijn om te lezen dat jij hier doorheen bent gekomen dat geeft me ook wat vertrouwen en een steuntje in de rug en vind het ook rot voor je dat jij dezelfde hel hebt moeten doormaken. Hoop dat je dat nooit meer hoeft! Ik blijf doorzetten. Mij gaat het ook lukken!!! Dankjewel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...