Spring naar bijdragen

hallo iedereen ik ben ludovic


ludovic

Aanbevolen berichten

hoi ik ben ludovic ik ben hier nieuw
ik ben 28jaar ik heb drie kinderen en een vriendin
wat mij er toe geleid heeft om iets te doen aan mijn drinken
is een incident vorige nacht (14/10) waarbij ik mijn vriendin
op de grond heb geduwd en haar bij haar haar vastgenomen heb
en zo het huis uitgesleurd heb het is voor mij een moeilijke stap
om zo iets op een forum te zetten
ik drink al 7jaar zoeen 3a4 liter bier per dag in het weekend
kan dat zelf het dubbele zijn ik ben echt geen geweldadige man
maar gisteren nacht was ik dat wel voor het eerst in mijn leven
ik herken mij zelf niet meer en ik weet dat het door de drank komt
en daar wil ik nu echt wel iets aan doen voor mij en mijn gezin
ik heb al gans de dag zitten huilen ik heb het wel bijgelegt
met mijn vriendin maar ik kan het mij eigen niet vergeven
dat ik zoiets heb kunnen doen aan mijn geliefde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ludovic,

Welkom hier op het forum. Je bent hier in ieder geval op de juiste plaats als je iets aan je drinkgedrag wil doen. Ik schrok wel een beetje van je berichtje, want dat is wel heel erg als je zo gewelddadig wordt van de alcohol. Dan is het inderdaad de hoogste tijd maatregelen te nemen.

Je drinkt alleen in het weekend zeg je? Dan zou het niet al te moeilijk moeten zijn de eerste dagen om niet te drinken. Je moet alleen die weekendgewoonte doorbreken. Aangezien het weekend bijna voorbij is, heb je de hele week om alternatieve dingen voor het weekend te bedenken. Om te beginnen zou ik geen drank kopen. En verder de omstandigheden veranderen waaronder je normaal gesproken gaat drinken. In de kroeg? Dan niet naar de kroeg gaan. Thuis? Dan iets anders gaan doen.

Veel succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ludovic,

Nou nou, wat jij hier vertelt is niet niks. Ik ga je hier echt niet veroordelen, ook ik heb dingen gedaan en gezegd onder invloed die niet door de beugel kunnen, maar laat het wel een waarschuwing voor jezelf zijn.....je bent zover dat je jezelf niet meer onder contrôle hebt als je gedronken hebt. Nu is het een incident zeg je, maar als je er niets tegen probeert te doen zal het vaker gaan voorkomen. En dan te bedenken dat je na één keer al zo'n spijt hebt en je zo schaamt.
Het getuigt echter wel van veel moed om dit gebeurde zo op een forum te zetten waar je nog niemand kent. In deze stap zie ik de wil om verandering aan jezelf aan te brengen. Dat is een stap in de goede richting Ludovic. Makkelijk zal het niet zijn, maar het feit dat je inziet dat je zo niet verder wilt zal de motivatie alleen maar ten goede komen.
De hoeveelheid bier die je per dag drinkt is ook niet niks. Als je stopt kun je daar behoorlijk beroerd van worden. Dat is nou eenmaal een gevolg van het ontgiften van je lichaam. En dat is dan nog maar het begin. Nou lijkt het wel of ik je wil ontmoedigen, maar dat is natuurlijk niet zo, ik juich het zelfs toe, maar wil je alleen zeggen dat je niet meteen moet opgeven als je je niet goed voelt.
Je zegt dat je wilt stoppen voor je drie kinderen en je vriendin. Dat is op zich al een heel goede en mooie reden, maar het zou makkelijker zijn als je het ook voor jezelf wilt doen, want als je zonder alcohol zou kunnen leven kun je niet alleen voor je kinderen en vriendin, maar voor ieder ander in je leven een aangenamer mens worden....
Heb je voor jezelf al enig idee hoe je een en ander wilt gaan aanpakken? Wil je hulp zoeken of wil je het op eigen houtje proberen? Dat laatste zal niet meevallen, maar hier op het forum zul je ongetwijfeld nog adviezen krijgen. Laat jezelf wel af en toe horen, dat praat wat makkelijker.

Veel sterkte met alles, en goed dat je inziet dat het zo niet langer kan...

Groeten, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn nu maandag en ik heb nog steeds nik's gedronken
ik ga straks naar de dokter om te zien hoe ik mijn verslaving
het best de baas kan zijn
ik voel mij nu ook niet zo goed ik sta te beven en heb gelijk een kater
hoewel ik gisteren nik's gedronken heb en een droge mond bij het opstaan deze morgen
kan iemand mij wat tip's geven om die verschijnselen beter de baas te kunnen zijn
ik zou ook iets nodig hebben om het bier dat ik vroeger dronk te vervangen
maar ik weet niet wat zou alcool vrij bier een goed idee zijn
ik stop ook voor mij zelf mijn vader was ook iemand die heel veel
dronk en ik veracht hem heel veel en nu zie ik dat ik op hem begin te trekken
en dat is ook het laatste was ik wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ludovic,

Lees net je laatste berichtje,

Even over die droge mond, daar heb ik ook last van gehad.
En hoewel ik elke dag ongeveer 4 liter! brandnetelthee dronk ik bleef dorst houden dus ik denk dat het iets met afkicken te maken heeft. Na 2 weken was het over.

Wat betreft je trillen, dat heeft er natuurlijk op zeker mee te maken, je zou kunnen proberen iets van suiker te eten; in drank zit veel suiker en dat ' mist' je lijf nu, misschien helpt het?

Uitproberen, en je gaat naar de dokter zo meteen? Hartstikke goed joh!

We horen van je oke?

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ludovic,

Goed dat je naar de dokter gegaan bent.
Campral is een middel dat je dagelijks moet slikken. Daardoor neemt de zin in alcohol af maar het kan wel even duren voor je dat merkt, zo'n twee weken. Tot die tijd zul je dus op eigen kracht van het bier af moeten blijven. Dat zal niet altijd even makkelijk zijn, maar wel het beste. Hou je maar goed voor ogen dat je zonder bier altijd het beste af bent, ook al voel je je bibberig, zweterig, misschien misselijk enz.
Dat hoort allemaal bij het afkicken. Hou ons in elk geval op de hoogte, dan kunnen we je zoveel mogelijk steunen. Sterkte en succes ermee...

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ludovic,

Wil alleen even zeggen dat ik het heel goed vind dat je de confrontatie met je zelf aan gaat!!

Heb zelf ook een vriend gehad die dat soort dingen deed en spijt volop. Dan dronk hij weer even niks maar op een gegeven moment begon het verhaal weer van voor afaan. Daar word je niet vrolijk van!!! Dit is trouwens niet om je te veroordelen hoor!!

Hou vol he!!! Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ludovic,

We zijn hier niet op het forum om elkaar te veroordelen maar om elkaar te helpen, dus ook jou. Als we dat kunnen tenminste.
Of dat van die campral nou een placebo effect is of niet moet je je helemaal niet afvragen. Als het werkt werkt het. Klaar. Maar wees wel op je hoede...
Misschien is het een idee om eens mee te lezen en schrijven op het meest bezochte draadje: Ditjes en Datjes. Dat wordt het meest gelezen en daar heb je de meeste kans op een reaktie. Kijk maar of je er al aan toe bent. Laat je niet afschrikken door het feit dat veel mensen elkaar hier al wat langer kennen, we zijn er allemaal in het begin ook maar zo in gedoken. Als je daar vaak genoeg komt leren we elkaar vanzelf ook beter kennen.

Succes met alles, en tot hoors.

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ludovic,

Helaas ken ik het, wat je vertelde.
MIjn exman werd ook altijd agressief, als hij te veel gedronken had.
Dit is ontzettend angstig voor je partner en je kinderen.
Goed van je, dat je de beslissing hebt genomen, om niet meer te drinken.
Ik wens je veel succes.

IK gebruik zelf ook campral
Je moet het inderdaad de eerste twee weken zelf doen, daarna gaat de campral pas werken.
IK ga nog weleens de mist in met campral, meestal na ongeveer 9 dagen droog staan.
Maar het werkt voor iedereen anders.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...