Spring naar bijdragen

voorstellen + vraag


vlindertjep

Aanbevolen berichten

Beste lezers, ik ben hier niet, omdat ik zelf een alcohol probleem heb, maar omdat ik aandacht aan dit probleem onder jonge vrouwen wil besteden ***

Waarom ik dit verhaal wil schrijven? Ik heb bijna een jaar samengeleefd met een alcoholist. In eerste instantie leek er niets aan de hand. Leek het alsof hij net als andere gasten van in de twintig was en graag een biertje dronk in het weekend, maar het was anders. Dat bleek wel toen we samen gingen wonen. Hij dronk alleen nog maar bier. We kregen vaak ruzie en het gebeurde heel vaak dat ik op de bank sliep. Toen ik een weekendje weg was, pakte hij bezopen de auto en werd hij aangehouden. Rijbewijs kwijt, maar daarmee ook zijn baan. Ik dacht altijd dat ik 'm kon helpen, maar toen hij me in elkaar geslagen heeft ben ik vertrokken. Ik kon niet meer. Nu wil ik andere mensen zo goed mogelijk op de hoogte brengen van het probleem dat alcohol heet. Op dit forum wil ik ook leren te begrijpen wat er nu allemaal gebeurde toen ik in die relatie zat. Soms verwijt ik mezelf dat het zover is gekomen. maar ik heb geen idee wat ik anders kon doen. Dat wil ik hier ontdekken.

Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen.

(noot van de moderator: oproep voor interviews uitsluitend via TACTUS)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vlindertjep,

Ik begrijp dat je voor je artikel van twee kanten informatie zoekt. Op dit forum zul je informatie kunnen vinden gezien vanuit de alcoholafhankelijken, er is ook een forum waar je van de andere kant van het probleem (ook jouw kant dus) het een en ander te weten kunt komen. Dit is een forum van en voor partners en kinderen van alcoholverslaafden. Het heet: Ikenmijnalco.nl
Vooral dat jezelf de schuld geven is een bekend verschijnsel en daar wordt daar veel over gediscussieerd.
Ik wens je veel succes, en voel je alsjeblieft niet schuldig.

VR. groet, Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vlindertjep,

Ik val niet binnen je doelgroep, want ik ben een stuk ouder dan 25 jaar. Er zijn hier op het forum wel een paar jongere vrouwen, maar heel weinig in de leeftijdsgroep die jij noemt. 18 t/m 25 jaar is ook wel erg jong. Ik weet niet of je hoopte hier een kandidaat voor je interview te vinden, of dat je gewoon mee wil lezen om een beter beeld te krijgen?

Eerlijk gezegd begrijp ik het niet helemaal. Je hebt een aantal nare ervaringen achter de rug met een alcoholistische vriend. Wat er toen gebeurd is, en je eigen gevoelens daarbij, wil je beter begrijpen. En daarom wil je een artikel schrijven over een interview met een jonge vrouw met een alcoholprobleem? Waarom speciaal een jonge vrouw?

In ieder geval denk ik wel dat zo'n artikel voor veel mensen verhelderend kan zijn, dus veel succes ermee.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...