Spring naar bijdragen

Voor Sas. 12-1-2022


bolletje

Aanbevolen berichten

Ja hier ben ik weer. Ik denk dat de h. arts helemaal gelijk heeft met afbouwen, heel rustig aan. b.v. een korreltje per maand. Das meer dan genoeg. Meer afbouwen is ook meer last. Het niet of moeilijk slapen is normaal net zo als andere klachten, zweten, hoofdpijn, bibberen, duizelig enz. Psychisch kan het ook best wat zwaar zijn. Daarom is het belangrijk dat je veel schrijft. Je wordt gelezen en toch kent niemand je maar weet waar je doorheen moet. Hoe fijn is dat? Je bent niet eenzaam meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, ik ben er ook. 
Een korreltje per maand? Dat is wel heel weinig. Ik kan wel wat hebben wat betreft fysieke klachten, als ik maar weet wat waarvan dan komt. Afgelopen nacht dus maar één uurtje geslapen maar voel me redelijk goed. Ik hoef niks, dus dat scheelt ook weer.

Ik ben wel benieuwd naar die Taperingstrips en of anderen daar ervaring mee hebben. 
Waar ik vooral wat van schrok de berichten lezend, was dat mensen nog lang nadat ze gestopt waren klachten hadden van het afbouwen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ook las ik dat alcohol erg wordt afgeraden, tja…Ik drink toch echt mijn glas wijn bij het eten. Slecht hè :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje gebruik jij nog steeds Diazepam, als ik vragen mag? En zo ja hoeveel mg per dag?

Ik zit nu dus op 8mg per dag. ha wil volgens mij om de twee weken 1/2 eraf. Lijkt jou dat te snel?

Ik kreeg overigens in het ziekenhuis tijdens mijn kanker periode (6 spoedopnames) een tijdje methadon injecties om de 4 uur. Ik was binnen twee weken helemaal totaal verslaafd. Dat  heb ik in overleg met arts/verpleegkundige toen cold turkey afgekickt. Één hele nare rare zwarte nacht en daarna was ik ervan af. Kreeg daar wel anti-misselijkheid spul via infuus dus dat zal gescheeld hebben.

Later….

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha goeie morgen Sas,

Ik gebruik helemaal niets meer. Ook veel te snel afgebouwd terwijl mijn neuropsychiater me nog zo gewaarschuwd had maar ik dacht "het gaat goed ik merk niets van de afbouw"maar naderhand werd het er niet prettiger op (zacht uitgedrukt).

Huisartsen zijn voornamelijk gericht om voor veel kwaaltjes een pilletje voor te schrijven, niet om het af te bouwen. Dat proces zit niet of nauwelijks in hun opleiding. Daarom raden ze soms dingen aan waar ze de ballen verstand van hebben.

Ik denk dat een halve VEEL TE VEEL is. Ikzelf zou nu proberen om 1/8 deel te pakken das echt genoeg. Dat je al begonnen bent om af te bouwen is al heel erg toppie en knap. Veel mensen durven dat niet, dus in die zin heb je al veel kracht opgebouwd. Je gaat het zeker redden maar rustig aan meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal ik heb zo diep geslapen en nog niet uitgerust ik heb een keer bij afbouwen een glas wijn gedronken ik heb het geweten dus zo ziek geweest misselijk spugen overgeven mensen ik wens jullie een fijne dag stop niet met afbouwen weg met dat gif ik ben zelf nog aan het herstellen het duurt lang maar ik ga door ik heb 45 jaar geslikt en wil nooit geen pillen meer nooit gewaarschuwd door dokters  liefs wil  :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk het wel. Iedereen verdwijnt hier. Worden zelfs hier geadviseerd om naar facebook te gaan.:blush: Tja zo kun je dan geen benzodraad starten waar mensen rustig kunnen werken aan hun probleem. Het is erg druk daar. Niet goed voor iemand die wil starten. Maar goed, als iemand zich meldt kom ik wel kijken. 'T is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel jammer inderdaad. Terwijl je zo je best doet. Ik wil er ergens vanaf, maar durf t niet. Ik slik t nu ruim 4 maanden. Wilde eerst naar een afkickkliniek gaan, maar dat is in 20 dagen ervanaf komen. Dat is toch niet verstandig, of wel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Edy:

 Ik wil er ergens vanaf, maar durf t niet. Ik slik t nu ruim 4 maanden. Wilde eerst naar een afkickkliniek gaan, maar dat is in 20 dagen ervanaf komen. Dat is toch niet verstandig, of wel? 

Hallo @Edy,

Misschien kun je eerst vertellen hoeveel je slikt van wat, waarom, et cetera?
Alleen 'ruim vier maanden' zegt mij niet zoveel.
Ik kan geen reactie geven op jouw vraag of iets verstandig is of niet.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Edy:

Hee Roberto,

Dank voor je berichtje. Oxacepam tegen angst. 10 mg, nu alleen nog voor de nacht. Ik slaap er nog wel goed op.

@EdyVolgens mij ligt de grens bij maximaal twee maanden slikken.
Slik je langer dan moet je afbouwen.
Je slikt nu 10 mg, met hoeveel ben je begonnen?

Oxazepam is geen geneesmiddel tegen angst, slechts een tijdelijke demper.
Je moet dus opzoek gaan naar alternatieven om met je angst om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...