Spring naar bijdragen

Hallo, ik ben Marieken

Marieken

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik ben een vrouw van 28 jaar.

Al meer dan 10 jaar drink ik regelmatig. Sommige periodes was ik er niet zo mee bezig en dronk ik weinig, niet meer dan anderen, andere periodes meer. Maar altijd is alcohol drinken een hobby van me gebleven.
Een jaar geleden merkte ik dat ik langzamerhand steeds meer was gaan drinken, en werd ik het zat het gevoel te hebben dat ik afhankelijk was van alcohol. Ik probeerde maandenlang te minderen, dat lukte niet. Toen probeerde ik 6 weken helemaal niet drinken, dat lukte maar 1,5 week.
De laatste tijd dronk ik gemiddeld 6 glazen per dag.

2,5 week geleden ben ik gestopt met drinken. Mijn plan is minstens 2 maanden helemaal niet te drinken, en daarna te kijken hoe het er voor staat.
Ik heb hulp gezocht bij een Centrum voor Verslavingszorg. Daar doe ik een individuele lifestyletraining in 10 sessies.
Ik heb lieve vrienden, ouders en een lieve vriend die me steunen. De mensen om me heen zijn op de hoogte van mijn voornemen 2 maanden niet te drinken, hoewel alleen een select groepje weet dat ik ook hulp heb gezocht daarbij.

Ik heb al veel gehad aan het forum op de website van Jellinek, daar is het echter wat rustig. Iemand daar wees me op het bestaan van dit forum.
Ik vind dat jullie elkaar geweldig steunen, en heb al heel wat wijsheden gelezen waar ik veel van opgestoken heb. Dank daarvoor!

Ik klets graag met jullie mee!

Marieken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Marieken.

Dapper dat je je stoppoging zo vlak voor de feestdagen begint. Die dagen met al die verleidingen zijn wel meteen een goede test of je sterk in je schoenen staat. Het scheelt wel dat je veel steun vanuit je omgeving kunt verwachten... Dus ga er voor, en zonder alcohol kan het ook gewoon een fijne feestmaand worden..
Je bent trouwens de eerste die ik hoor zeggen dat alcohol drinken een hobby is. Nou ja, er zijn nog wel gekkere hobby's.
Ik vind dat je het allemaal serieus aanpakt, zoals ook de lifestyletraining. En ik wens je dan ook veel succes in je streven. Welkom hier en laat ons delen in je bevindingen..

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieken,

goed van je dat je bent gestopt en je omgeving daar zo bij betrekt. Ook knap dat je hebt gedurft om te stoppen via de verslavingszorg. Ik ben heb zelf na, drie intake-gesprekken, twee lifestyle-sessies achter de rug bij de Jellinek. Mij helpt en motiveerd het heel veel. Ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...