freek Geplaatst 12 december 2006 Rapport Share Geplaatst 12 december 2006 Hallo allemaal,Ik ben Freek, alcoholist.Afgelopen dagen wat rondgelezen op dit forum. Herkenbare verhalen. Ik weet niet of ik direct zal bijdragen of dat ik voorlopig alleen mee blijf lezen. Ik wil dit niet 'stiekem' doen, dus zal ik me in ieder geval wel even bekend maken. Jarenlang te graag en te veel gedronken. Tussendoor periodes van minderen of zelfs kort stoppen. Toch steeds weer terugval. Veel stukgemaakt hierdoor (gezin, sociale leven), wat reden was om nog meer te drinken. Afgelopen maanden liep het echt uit de hand. Vulde mijn vrije tijd alleen nog maar met drinken of herstellen hiervan. Diverse pogingen om te stoppen. Een paar dagen, een paar weken, steeds mislukt. Eind november fors depressief. Serieuze gedachten aan zelfmoord. Hierdoor helemaal van ondersteboven. Niet meer in staat om normaal te functioneren. Ziekgemeld. Dat ik het zo ver heb laten komen. Toegegeven dat drinken een fors probleem is voor mij. Dat ik vast zit in een patroon wat ikzelf niet kan doorbreken. Dit was erg moeilijk, toegeven dat ik hulp nodig had. Ik ben 1 december gestart met Refusal, kan dus niet meer drinken en sta nu dus inmiddels 11 dagen droog. Vorige week intake bij Brijder gehad en een eerste bijeenkomst van een AA-groep. Ik zal alle hulp die ik kan krijgen nodig hebben. Het was een moeizame week, thuis, uit mijn ritme, fysiek en mentaal in de war. Loop met mijn ziel onder de arm, kom tot weinig. Moe, somber, maar toch een beetje trots. Ik ben op weg, het begin is er, ik sta al 11 dagen droog.Ik heb nog een lange weg te gaan, moet nuchter leren leven, maar ik kom er wel. groet, Freek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 12 december 2006 Rapport Share Geplaatst 12 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 12 december 2006 Rapport Share Geplaatst 12 december 2006 Hallo Freek,Welkom op het forum,11 dagen droog al, knap hoor!!!Geen wonder dat je moe en somber benthet hoort er allemaal bij.Ik hoop dat je hier een beetje steun kunt halenen ik wens je veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 12 december 2006 Rapport Share Geplaatst 12 december 2006 Hoi Freek,Welkom op het forum, als je dezelfde humor hebt als je beroemde naamgenoot, zul je het zeker redden.succes, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 12 december 2006 Rapport Share Geplaatst 12 december 2006 Hoi FreekIk wil je hier ook welkom heten, ik heb hier al steun gevonden toen ik het nodig had!!Veel succes en proficiat met je 11 dagen!!Knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 12 december 2006 Rapport Share Geplaatst 12 december 2006 Freek, heftig verhaal. Langzaam in eigen tempo opkrabbelen hoor. Welkom op het forum, lees en schrijf gerust mee hoor.Stien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Luna Geplaatst 13 december 2006 Rapport Share Geplaatst 13 december 2006 Hoi Freek,Ook ik heet je van harte welkom hier. Zoals gezegd kun je hier veel steun verwachten als je het nodig hebt. En natuurlijk is alleen meelezen ook een optie. Aan de herkenbare verhalen kun je ook veel hebben.Ikzelf slik sinds 3 en een halve week Refusal, en ik heb er erg veel aan. Ik heb geen last van vervelende bijwerkingen, en die eindeloze discussie in mijn hoofd hoef ik niet meer aan te gaan. Drinken kan niet, ook al zou ik willen. Punt. Erg rustgevend.Ik wens je heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 13 december 2006 Rapport Share Geplaatst 13 december 2006 Hai Freek, Ook van mij een welkom hier op het forum, lees mee en/of schrijf mee, dat is aan jou.Ik ben Cato, gebruik sinds afgelopen maandag refusal dus zit nog in de opbouw nu.Zoals Luna zegt, het is afgelopen met die discussie in je hoofd en dat voelt fijn.Sterkte ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden