Spring naar bijdragen

Niet helemaal nieuw, toch even voorstellen


Lau

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Na enig wikken en wegen heb ik besloten mijn verhaal hier te gaan dumpen.

Ik ben 34jr oud, getrouwd en een kind van nu net 13mnd oud.

Ik zou mezelf omschrijven als een gewoonte drinker. Het klinkt misschien wel bekend, na wederom een routine dag werken even onderuit zakken in de kroeg met een biertje, of 3-4. Wat ik dacht een slechte gewoonte te zijn heeft zich echter sinds de geboorte van onze kleine ontwikkelt tot een heus probleem. Ik lijk de werkelijkheid te willen ontvluchten door de kroeg op te zoeken en kom dan ook veelal pas thuis voor het badje van de kleine om mijn vaderlijke plicht toch te vervullen.

Dat ik niet lekker in mn vel zit blijkt ongetwijfeld uit het verhaal. Ik ben niet gelukkig in mijn werk, heb te kampen met een behoorlijk overgewicht (en dat terwijl ik altijd een redelijk fanatieke sporter was), heb niet het geluk gevonden dat ik dacht te vinden in het huwelijk en een gezinnetje.

Drinken dus, iedere dag, 7 dagen per week. Volop symptomen van overmatig gebruik, zoals trillen, maagklachten en natuurlijk brak opstaan. Tel daarbij op een van nature kort lontje dat door de drank zo mogelijk nog korter is en de cirkel is min of meer rond.

De online behandeling heb ik gevolgd en gestaakt. Deze methode zet klaarblijkelijk voor mij geen stok achter de deur en ik beschouwde registreren dan op een gegeven moment ook als een vervelende must-do. Mijn vrouw en ikzelf zijn inmiddels in relatie therapie en daar bovenop zal ik ook begeleiding gaan krijgen in mijn drank gebruik en vooral ook traumatisch verleden (of althans, zo hebben de experts het bestempeld).

Ik ben voornemens om hier regelmatig een dag draadje te openen en/of aan toe te voegen, een inzicht te creeeren en hopelijk met jullie steun een uitweg te vinden in iets wat mijns inzien inmiddels dermate problematisch is geworden, dat ik gevoelsmatig balanceer op de rand van overmatig drinken en verslaafd zijn.

Mijn motivatie in sporten wil ik weer hervinden, plezier hebben in het leven en mijn gezin. Zonder het teveel aan drank dus.

groeten,

Lau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lau, heftig verhaal. Goed van je dat je bezig bent iets aan je probleem te doen. De situatie lijkt me ook moeilijk voor je vrouw, als ik het zo lees. Ik hoop dat jullie baat hebben bij de relatietherapie.

Om hier je verhaal kwijt te kunnen, inzichten te delen of wat dan ook hoef je niet steeds een nieuw draadje te openen hoor. Daarvoor kun je ook terecht op het dagdraadje bij Ditjes en Datjes. Die wordt ook het beste gelezen.

Fijn dat je je hier hebt voorgesteld. En veel succes met stoppen met drinken, en het hervinden van plezier in het leven, je gezin en het sporten.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lau, lees en schrijf gerust mee hoor!
Knap dat je je verhaal hier hebt gedaan. Ik hoop dat je snel weer de zonzijde inziet van je leven, gezinnetje. Met zo'n kleintje erbij moet toch ook je hoofd erbij. Ze veranderen nog zo snel en de tijd overdoen is niet mogelijk. Leer weer genieten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...