Spring naar bijdragen

nieuwe alcholist

buckler

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal
Wil me even voorstellen, dit is de tweede keer dat ik stukjes zit te lezen en hoop er een beetje moed uit te putten om door te gaan met stoppen.

Mijn verhaal begint ongeveer vanaf mijn 16e, begon allemaal als spannend een schoolfeestje wat drinken, afijn als het gezellig is.

Al heel lang is het allemaal elke keer niet zo gezellig meer.
Vele stop pogingen en mega opgebouwd schuld gevoel verder, ben ik nu drie weken alcohol vrij met behulp van AA, doch thuis gekomen voel ik mij zo alleen in de strijd.

Weet niet goed wat ik allemaal moet schrijven om me te introduceren, ken ook geen afkortingen zoals adb, ndb

22 jaar drink ik, als een soort Agnes,

groetjes, B

P.S, vind dit heel spannend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Buckler,

Welkom hier. Wat goed dat je naar de AA bent gegaan. En ja, ik kan me voorstellen dat je de strijd thuis wat eenzaam vindt.
Hier zul je veel herkenning vinden. Je begint je weg al aardig te vinden op het forum. Lastig is het in het begin he.
Bij deze rubriek wordt vaak gereageerd op je voorstellen. De dagelijkse gesprekken voeren we op het dagdraadje. Meestal opent iemand s'ochtends een nieuw draadje, dit doe je door op discussie te klikken en dn wijst het zich wel.

Ik heb laatst nog weer een boek gelezen van Peter van Straaten over Agnes. Ik vind ze hilarisch. Ik stond toen drie maanden droog maar kon het boek wel lezen zonder meteen zelf ook enorme 'trek' te krijgen. Maar ja, in een boek voel je de katers niet he?
En weet je, hoe moeilijk het nu ook oor te stellen is, een leven zonder drank is leuk. Ik drink nu vier maanden niet en begin het steeds leuker te vinden. Gisteren gingen we opsommen wat de voordelen zijn van niet drinken en de lijst wordt, zo al met al, al aardig lang. Fijn vind ik dat.

Als er al een keer wat rumoer is op het forum; laat je niet afschrikken, het zal wel overwaaien.
Lees en schrijf mee, gewoon beginnen, zo zijn we hier allemaal gestart. Succes.

aangepast wegen taalfout.(tf):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...