rania Geplaatst 1 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2007 hoi ik ben vrouw van 41 jaar met vier kinderen ,ik volg jullie nu drie dagen en wou me al eerde voorstellen maar ik zag dat bericht van ene sall y, dus leek het me beter te wachten .ik zie nu dat het een hele flauwe grap zou zijn van hem ,dus heb ik al mijn moed maar verzamelt. ten eerste wil ik mijn complimenten geven al jullie allemaal dat jullie mekaar zo steunen en hoop daar ook een beetje mijn voordeel me te kunnen doen.ook ik drink al te veel en te lang, en ben op zoek naar een oplossing ,al weken ben ik op zoek naar een "pil" die me uit mijn lijden kan verlossen .en ben me dus gaan verdiepen in dat ene ding in onze hersens die zegt drink. maar ben er niet zo voor om via de regulerende pillen van ene verslaving in de andere te vallen .na deze lange zoek tocht en vele uurtjes op de pc ,kwam ik bij soort plant en ik ben het zaterdag gaan proberen.resultaat?ik heb inderdaad geen trek meer ,was zooo perplex met mijn krat bier en 5 flassen wijn buiten .eerder zou dat met moeite het oudjaar halen ,maar het staat er nog ,en wat er weg is is door andere genutigd.wil nu niet gaan beweren dat het voor iedereen helpt, maar ik heb wel geprobeerd wijn te drinken om 12 uur na de tweede werd ik niet lekker de derde viel zwaar en de vierde heb ik maar laten staan bahnu heb ik nog steeds geen trek .nadelen ja hoofpijn nergens meer zin in,maar weet niet waardoor het komt van dat spul of van het nieat innemen van alcoholkomt dit iemand bekend voor ,en wat zijn de klachten van geen alchol nemen ,en hoe lang duurt dat ,ek voel me lam groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2007 Rania welkom.Wat voor plant je gevonden hebt weet ik niet, hoef ik ook niet te weten. Via regulerende pillen van de ene in de andere verslaving vallen ken ik niet, hoef ik ook niet te kennen. Het enige alternatief voor drinken was voor mij niet drinken. Doordat ik mezelf zo heb leren denken en kijken over en naar m'n omgeving dat ik geen drank meer nodig had is voor mij afdoende gebleken. Ik ben nog steeds wel eens verbaasd, verontwaardigd, geschokt, verdrietig en wat al niet meer, maar heb geen drank nodig om dat te ondergaan en verwerken. Ik zie mezelf als volwassen zelfstandig individu in een samenleving met andere mensen en durf dat te zijn. Inclusief al m'n zwakheden, want ook die horen bij het mens-zijn. Dat is geen schande, integendeel, dat maakt je compleet. Daar is geen alcohol voor nodig. Dit te weten en te ervaren maakt elk 'hulpmiddel' overbodig. De enige 'pil' die je zoekt zit al in je. Dat ben je zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rania Geplaatst 1 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2007 hoi kohtje ja daar heb je helemaal gelijk in ,maar alle begin is zooo moeilijk,hoop door dit dat ik even door die dip heen komt en dat het hierna makelijker wordt.en dat ik daarna op eigenkracht mijn leven op kan pakken zonder dagelijkste denken aan alchol.hierbij wil ik jullie nog een heel fijn 2007 wensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 1 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2007 Rania, ik weet niet of je je hebt aangemeld voor de Internettherapie van Tactus. Daar kun je veel leren over je drinkgedrag en jezelf. Dat kan een goed hulpmiddel zijn om alcohol de baas te worden. Ook zijn er andere mogelijkheden. Een gesprek met je huisarts kan je eventueel op het spoor zetten van hulpverlening. Daar hoeven geen medicijnen aan te pas te komen. Helemaal in je uppie dit probleem aanpakken kan wel eens erg onbevredigende resultaten opleveren. Want makkelijk is stoppen met drinken niet. Daar weten we hier op het forum allemaal van en jij ook. Schaamte om hulp te zoeken is onterecht en weegt in geen geval op tegen de schaamte die dronkenschap met zich mee kan brengen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rania Geplaatst 1 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2007 ja ik weet het maar heb het niet zo op hulpverleners,meschien komt dat nig ,maar ben er nog niet aan toe.ik hoop om zo er van af te komen,dat ikme hier aanmeld is al een hele grote stap voor me.ik hoop alleen dat ikwel kan slapen en dat de hoofpijn afneemt want dat is niet te houden zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 1 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2007 Rania,Je hebt het over "het ene ding in je hersenen, dat zegt: drink". Is dat een ding in je hersenen? Ben jij het niet zelf met je wil die besluit dat glas te pakken?Afhankelijk van hoeveel je drinkt (hoe meer, hoe erger) kun je ontwenningsverschijnselen krijgen bij het stoppen. Dat zit niet zozeer in je brein, maar je hele organisme 'staat' op drinken, vraagt om alcohol.Als je echt veel drinkt moet je eigenlijk niet zonder begeleiding stoppen.En wat is echt veel? Als je alleen op oudejaarsavond 4 glazen drinkt zal het wel meevallen.Als je dagelijks meer drinkt zou ik toch voorzichtig zijn. Ook zou ik voorzichtig zijn met planten die je zelf toepast. Alles wat plantaardig is is niet meteen 'aardig' hoor.Wel eens van Vingerhoedskruid gehoord? Absoluut dodelijk! (werkt op je hart, even een flauw grapje.....)En paddestoelen etc etc etc.Die hoofdpijn moet je niet veronachtzamen.Er zijn 'veilige' medicamenten om te zorgen dat je geen trek krijgt.Je lichaam goed verzorgen door te stoppen met drinken is niet iets om je over te schamen. Veel water drinken bij hoofdpijn, dat om te beginnen. Spoelt de gifstoffen een stuk sneller weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rania Geplaatst 2 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2007 hoi petra je hebt gelijk over dat "ding"is niet juiste bewoording ,maarje weet wel wat ik bedoel.en over dat plantje ,is gewoon salie, Italie heeft bewezen dat het alcholbehoefte afneemt met de rode salvia "saly"wortel,het is nog niet offiecieel als geneesmiddel op de markt maar de chinesen gebruiken die wortel al eeuwen lang het heet bij hun "dan shen"het schijnt de hersenen goed te beinvloeden.ik voel me al wat beter na een goede nachtrust .we wachte af ,die kwaaltjes zullen na gelang wel over gaandenkjeniet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 4 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2007 hoi Rania,Nogmaals welkom. Ik weet het niet, hoor. Salie wordt in italie inderdaad erg veel gebruikt maar gewoon als kruid. Wat wel zo is dat men in Italie anders met drank omgaat dan wij doen.Het is daar echt niet beleefd om dronken te worden. Wat natuurlijk niet betekent dat er geen alcoholisten zijn.De hoofdpijn is normaal, veel water drinken en boullion voor de zouten. Alle begin is moeilijk maar gelukkig gaan die dagen ook voorbij. Veel sterkte.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden