Spring naar bijdragen

Nieuw hier Adagio


Adagio

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben 38jr en nieuw hier.
Mijn verhaal is dat ik met mate dronk en dat ging prima tot het moment dat het erg heftig werd zowel privé als op mijn werk. Onspannen kon allen na een flinke borrel....en nog 1...en nog 1..... Opeens besefte ik dat ik verslaafd was en 's middags nadacht of ik voldoende drank in huis had om de avond door te komen. Je kent dat wel, 5 min voor sluitingstijd langs de supermarkt voor dat flesje Port wat eigenlijk gewoon vies is.

Mijn moeilijke moment is rond een uur of negen 's avonds. Kids liggen in bed en dan even tijd voor mezelf. Wat het extra moeilijk maakt is dat mijn echtgenote gezellig meedoet en nog meer drinkt en dit al langer doet. We hebben besloten om te stoppen en inmiddels wat pogingen achter de rug. Helaas valt het niet mee om vol te houden maar ik raak wel steeds meer overtuigt dat het met alcohol onmogelijk is om dingen te bereiken die ik nog wil. Ook m'n partner denkt hier zo over maar het is lastig elkaar te steunen. Het is zo gezellig met een wijntje op de bank en vooral de dingen onbesproken laten die mede oorzaak zijn van deze narigheid. Vluchtgedrag dus.

Ik zal voornamelijk over mezelf schrijven en niet over mijn echtgenote. Ik moet mijn eigen probleem zelf oplossen, er zelf achterstaan en mezelf weer leren vertouwen. Ben bang dat ik daaraan mijn handen vol heb maar zal m'n echtgenote natuurlijk altijd steunen.

Gisteren de afspraak gemaakt dat ik echt definitief stop. Ik heb gisteravond m'n laatste borreltje gedronken en bewust niet meer in huis gehaald. Nou, dat borreltje voelde ik niet en heb het half 4 zien worden op mijn wekker...pfff. O ja, achterlijk gedroomd natuurlijk.

Zucht, ja ik besef dat ik geen druppel in huis heb en dat het in de plaats even verderop koopzondag is dus.....(handig dat Internet, had het anders niet geweten) Ik baal er zo van dat deze gedachten zo aanwezig zijn en in je opkomen alsof iemand je het influistert. Nee, ik ga niks kopen hoor, daarvoor ben ik te gemotiveerd!

Tot zover even mijn verhaal. Ik zou wel veel meer kunnen schrijven maar dat komt met de tijd wel. Ik zie dit als een volgende stap in de goede richting.

Groetjes en sterkte aan allen,

Adagio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Adagio,
Meer dan welkom op het forum. Een mooie nickname heb je gekozen, langzaam aan. Dag voor dag. Jouw tempo kiezen.
Wat herkenbaar wat je schrijft, weet dat je vele medestanders hebt!
Je klinkt sterk, niet in de nabijgelegen stad naar de winkel gaan, KLASSE !! Die gedachten aan drank blijven je nog wel even teisteren vrees ik. Draai ze de nek om. Er staan in heel veel draadjes tips en adviezen om de moeilijke momenten door te komen.
Aan het lezen van alle draadjes heb je nog wel een dagtaak vrees ik. Maar het kan erg stimuleren. Gemotiveerd ben je al lees ik, houen zo. Misschien dat je echtgenote "vanzelf" met je mee gaat doen.
Sterkte
Tosca (vanaf 12 maart jl gestopt, 2 uitglijers sindsdien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio,

Welkom bij de club, bedankt dat je zo openhartig over je situatie hebt geschreven. Lijkt me erg moeilijk om te starten als je vrouw ook een stevige drinker is, hoop voor jou dat ook zij gaat stoppen of minderen. Heb je je al opgegeven voor de internetbehandeling? Ik begrijp uit reacties van de anderen dat er nu een wachtlijst staat maar je zou alvast kunnen starten met het bijhouden van een dagboek.

En laat dat spul maar staan in de winkel een dorp verder, niet gaan halen hoor. Het is moeilijk zo'n eerste dag maar [vr]eet desnoods alles op wat je kan vinden, ga fietsen, hardlopen, strijken, stofzuigen, klussen, tanden poetsen enz. als je maar bezig bent.

Koekie voorheen Houtje, heeft de tip met de wekker gegeven. Zet de kookwekker op 10 min, bij aflopen en je hebt nog trek weer 10 min enz, opeens besef je dat de trek verdwijnt.


Sterkte en tot mails.

Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tosca,

Bedankt voor je vriendelijke woorden. De afgelopen weken heb ik / zijn wij regelmatig gestopt en....weer begonnen. Op een gegeven moment besef je dat je het niet op eigen kracht kan en je een steuntje in de rug nodig hebt. Al een paar weken lees ik de berichten van dit forum en ik denk hieraan wat steun te hebben in zware tijden. Ook ik wil een ander steunen die het zwaar heeft maar daarvoor is het nu nog te vroeg. Of m'n vrouw mee gaat doen? Nou, ze wil ook stoppen en staat al langer droog dan ik want m'n laatste slokkie gisteravond was voor mij! (zucht, eigenlijk goed maar het voelt fout). Ze weet van dit forum maar of ze gaat deelnemen dat weet ik niet.

Tot mails.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chinagirl,

Bedankt voor je reactie. Of ik een internetbehandeling ga doen, dat weet ik nog niet. Van de wachtlijst had ik gelezen en in de toekomst zal blijken of het mij/ons lukt of dat we andere dingen moeten organiseren. Voor mij staat vast om wel tig redenen dat ik moet stoppen en dat ga ik doen. .(punt) uit.
Het lastigste is om niks te kopen, die wijzer van de klok zie ik naar 20.00 kkkkruipennnnnn en dan weet ik dat ik niks gekocht heb en met een heldere kop de volgende morgen zal opstaan. En de volgende morgen ben ik ook blij hoor!
Ja, ik ga wat afleiding zoeken maar of dat tandenpoetsen zal zijn......

Tip met de kookwekker is het proberen waard, bedankt.

Groetjes,

Adagio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio,

Tandenpoetsen is een optie, maar het maakt niet uit wat je doet, als je maar niet naar de winkel gaat dat is het enige wat telt.

Trouwens de internetbehandeling heeft mij goed geholpen met inzicht van de momenten waarom wel of niet drinken, de valkuilen enz. Daarnaast is het forum een steun waar ik op nu nog zonder kan.

Geloof in jezelf en houden van jezelf, zoals Helder schreef, zijn de belangrijkste voorwaarden voor het doen slagen. Uiteindelijk, ondanks alle steun van forum, of behandeling, pillen enz. zal ieder voor zich toch alleen de strijd aanmoeten.

sterkte,

De [on]dragelijke lichtheid van het bestaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio,
Welkom ook van mij, Fleur.
Het is goed dat je je hier hebt aangemeld; je beseft dat je een probleem hebt. Het zou mooi zijn als jullie het samen kunnen, stoppen met drinken. Het is moeilijk, maar als je het wilt, moet het lukken. Heel veel succes; en als het moeilijk wordt, volhouden, want waar een wil is, is een weg.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chinagirl, je hebt natuurlijk gelijk dat ik wat afleiding moet zoeken (vanavond was dat voetbal) Geloven in jezelf ed. is mooi maar voorlopig moet ik mezelf ff bewijzen dat ik het kan! Tot voorkort was het erg teleurstellend. Maargoed ik ben nu nuchter en da's heel wat.
Ik waardeer je reacties en je tips, Chinagirl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Het is de bedoeling om samen te stoppen. We helpen elkaar maar laten elkaar vrij hoe we hulp regelen. Voor beide is het belangrijk dat er niks in huis is en als 1 van ons toch wat wil halen de ander dat afremt. Dat laatste is erg moeilijk hebben we ervaren....
Maar we hebben hetzelfde doel voor ogen dus we gaan ervoor.

Groetjes, Adagio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio,
Welkom op het forum , goed dat je de eerste stap genomen hebt. Het zou inderdaat het beste zijn als jullie gelijktijdig zouden stoppen, maar als je vrouw dit niet wil of er nog niet aan toe is, is het zaak dat je toch aan jezelf denkt en stopt met drinken. Als je vrouw ziet dat het jouw lukt zal ze misschien ook meer animo krijgen om te stoppen.Het zal zeker zwaar worden als je vrouw blijft drinken, maar geloof in je eigen kunnen. Je kunt het om nee te zeggen.

veel sterkte Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio

Hoewel je samen sterker staat dan alleen.... is je vrouw geen professional als jij een probleem hebt. Dus schrijf je in voor de internetbehandeling, je kunt altijd nog beslissen als je aan de beurt bent om het niet te doen.
Je risicomomenten leer je te herkennen want die keiharde motivatie, die WIL, die slijt helaas, zelfs wij, vaste "stoppers" roepen wel eens, ach, één wijntje, moet toch kunnen, jajajajaja ik ben nu 8 maanden nuchter en droog en nóg soms moeilijk.

Lees maar eens over de Gremlins en zo dan snap je wat ik bedoel. Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio,

Ook van mij een hartelijk welkom op het forum, goed dat je de eerste stap gezet hebt!
Met wat humor en goedbedoelde raad proberen we elkaar hier door de dagelijkse bokspartij heen te slepen. Goed dat je meedoet!

Prima dat je in deze voor jezelf kiest. Je partner moet haar eigen afweging maken (hoewel samen stoppen/minderen natuurlijk wel makkelijker is). Misschien dat de veranderingen bij jou ook bij haar het inzicht aanwakkeren, maar in ieder geval geweldig dat je voor jezelf de keuze gemaakt hebt.

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wil133, Koekie, Twan en Winnie,

Hartelijk dank voor jullie steun en tips. Ik merk dat deze poging om te stoppen anders voelt dan de vorige keren. Om een voorbeeld te geven; gisteren moest ik voor mijn zoon op school zijn en om 19.30, op de voor mij zo'n moeilijke tijd kwam ik de supermarkt tegen op de weg naar huis. Nog net geen sluitingstijd dacht ik maar de gedachten om te stoppen voor het inslaan van wat port/wijn deed me eigenlijk balen van mezelf, van de ander kan koste het me gek genoeg niet zoveel moeite om door te rijden. Ook vanavond sta ik weer droog dus het begin is er.
Alleen in slaap komen 's avonds.....pfff zie het steeds 3 uur worden. Maar ik sta fitter op dan met een borrel dus weer een excuus de wereld uit over een "slaapmutsje" pakken voor het slapen gaan.

Groet aan allen,
Adagio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Adagio,

van harte welkom op dit forum. Goed van je dat je de supermarkt voorbij gereden bent gisteren! Goeie keuze gemaakt! Bij tactus noemen ze dat een t-splitsing waar je kunt kiezen, en ene of de andere kant op, knap dat je de goede kant opgegaan bent! En iedere dag is er één hè! En zo maak je meteen een keuze voor je partner, wat er niet in huis is kun je ook niet opdrinken.

En wat dat slapen betreft, dat hoort erbij en gaat over, maar dat heb je waarschijnlijk al gelezen hier. Wel heel fijn dat je 's morgens fit wakker wordt!

Fijne dag nog,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adagio,

Super dat je voorbij de supermarkt bent gereden, krijg je een :present:.Heb je verdient. Slapen wordt vanzelf beter, gun jezelf de tijd, hoor mij, om je lichaam te ontgiften dan komt het slapen ook weer. Probeer je voor de geest te halen hoe vroeger voor de drank je slaappatroon was en hou dat voor ogen. De drank heeft dat hele proces door elkaar gegooid en als je dat zoveel jaar gedaan hebt kan je niet verwachten dat je in 3 dagen weer slaapt zoals vroeger. En dat geldt voor meer dingen waar je tegenaan gaat lopen. Zoals mijn coach zegt: Trust the process! Kost wat moeite maar is wel waar.

Zoals ik al eerder ergens heb geschreven, bij een goede drogist zijn homeopatische slaapmiddelen te verkrijgen die helpen zonder verslavend te zijn.

suc6

Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi verientje,

Ik heb het niet zo op t-splitsingen geloof ik maar ja, zolang ik de juiste kant maar kies.
Vandaag koste me het een beetje moeite hoor maar het is me gelukt mede doordat ik morgen fris en fruitig wat belangrijke dingen moet doen. Maar ook dit forum motiveert mij!

Tot schrijfs,

Adagio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Da's lang geleden dat ik een bloemetje kreeg! Wat het slapen betreft, het is even niet anders. Ik besef dat het tijd kost om eea weer te laten worden zoals het was. Ik begin sinds vandaag ook wel mijn valkuilen te herkennen. Drukte, stress en het alleen op de wereld gevoel...bah!
Maarrrr we gaan gewoon door hoor. Op naar de volgende :present:

Groetjes,

Adagio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baal, baal......ging dus mis gisteren. Zucht, en dat terwijl ik een hele goede vriendin vertelde (via msn) wat mijn probleem is. Ook heb ik haar dingen gezegd die ik wel meende maar nooit zo zou zeggen. Wat kan een mens een zooitje maken! Teller weer op 0 en maar weer opnieuw beginnen met stoppen.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adagio

zúlke goede definitieve plannen en dan na 4 dagen de mist in! Dat voelt niet goed lijkt me. Trouwens goed dat je het hier vertelt hoor, dat wel.

Weet je voor jezelf wat de aanleiding was? waarom ben je, terwijl je zulke voorzorgsmaatregelen had getroffen (drank de deur uit) toch de fout in gegaan. Dat is belangrijk voor je om te weten, want dan kan je volgende keer in zo'n situatie meteen proberen in te grijpen en wat anders gaan doen dan je normaal zou doen. Moet je maar eens over denken.

Heb je trouwens al Tactus Therapie? daar leer je dat soort zaken.

en nog een vraagje: waarom heb je ons gisteren niet om hulp gevraagd? in zo'n situatie zouden we met zijn allen uitrukken om je te steunen en te proberen je te helpen. Moet je volgende keer echt doen hoor!

Nou, Teller op 0, vanaf NU!!!!! ga je serieus aan de slag, okee?????

als je zo snel de mist ingaat daalt je vertrouwen natuurlijk ook en daar heb je niets aan. Vergeten, klaar uit. Welkom bij de club, 30 juni, móóie stopdag!!!

succes

Pietjepuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste pietjepuk,

Ja, ik weet was de aanleiding was. Eigenlijk een opeenstapeling van dingen waar ik me niet gelukkig bij voel. Vanmorgen gelijk begonnen om een aantal dingen aan te pakken die niet goed voor me zijn.
Mocht het tot een volgende keer komen dat zoek ik hulp bij jullie.
Dank je voor je belangstelling en goede raad.

Adagio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarvoor zitten we hier met zijn allen he, Adagio

iedereen begrijpt wat je doormaakt,

en katrina, je begrijpt me niet denk ik. Het is geen ganzenborden zoals iemand laatst zei, terug naar AF! Vond ik een goede. Wie was dat ook al weer?

Het is maar waar je je psychisch het prettigst bij voelt.

Ik zou zeggen: een schone lei, een nieuwe start!! Zo zou ík het doen na 4 dagen. Maar het maakt natuurlijk geen fluit uit, 1 dag, 3 dagen, 10 dagen, 7 maanden!

Het belangrijkste is dat je je probleem onder ogen ziet en eraan werkt. Dat is de belangrijste winst m.i.

Adagio, 3 dagen en doortellen? Prima natuurlijk. Al begin je bij 100 dagen! Alles wat je helpt in dit proces is goed!

nogmaals succes en wat goed dat je meteen de koe bij de horens pakt vanochtend. Dát klinkt nog eens positief en doortastend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pietjepuk & katrina,

Het gaat om het resultaat natuurlijk. Okay, als je kan zeggen ik sta zoveel dgn droog is dat mooi natuurlijk en wat mij betreft een stimulans. Natuurlijk is de oorzaak erg belangrijk en daar probeer ik wat aan te doen. Ik ben bewust van het probleem en knokken is mij niet vreemd.

Ik ga d'r dus voor!

Tot schrijfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Adagio,
Goed van je dat je gelijk bent gaan zoeken naar de voetangels en klemmen. Dat is het halve werk.
Ik denk dat we daar allemaal veel last van hebben, vooral in het begin.
Het is fijn dat je al weet wat de oorzaken zijn geweest en ze gaat aanpakken. Klinkt sterk hoor! Dat proces heeft bij mij wel wat langer geduurd dan een paar dagen.
Gewoon doorgaan, zet hem op
Sterkte en succes
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...