Spring naar bijdragen

Gedeelde smart....


Aanbevolen berichten

Dag lieve mede strijders. Fijn dat ik dit forum heb gevonden. Herken jullie angsten en belevingen..

Zelf sedert febr. Aan slaap medicatie gegaan door erge slapeloosheid wegens problemen in gezin ( suicide poging zoon 30 jaar, woont sinds vorig jaar weer thuis en is nog vreselijk depressief... Toxic atmosphere....) Daarnaast oude moeder die zelfstandig woont, eigenlijk dit niet meer kan en een gegeneraliseerde  angst en paniekstoornis heeft sedert vorig jaar zomer. Vraagt heel veel energie.... Daarnaast thuiswerken in deze omgeving... Geen escape mogelijk) .Ene na andere medicijn hielp niet. Dus van de ene benzo naar de andere. En bij overzetten ook stteds Vorige week vrijdag stond ik op 1.5 mg temesta met veel onttrekkingsklachten. Maar geen beoogd medicatie effect.

Wil stoppen . i.o.m. huisarts jl. Vrijdagavond overgegaan op 6 mg diazepam.  Bleek veel  te laag en ook niet goed om ineens kortwerkend te vervangen door langwerkend. (Dank Karel12 voor je reactie) Acuut in problemen.. Zelfs 112 gebeld zaterdagochtend.maandag valium opgehoogd iom huisarts. 4 mg eenmalig extra overdag en vanaf maandagavond 10 mg. Diazepam. Dinsdag ging redelijk. Vast door die eenmalige ophoging van maandag.

Maar gisteren weer helemaal mis. Weer spoedconsult huisarts. 

Voorschrift.

1x10mg diazepam s avonds

1x 25 mg quetiapine s avonds

3 x 0.5 mg temesta overdag

Dat laatste probeer ik uit alle macht te voorkomen, nog niet genomen. Daar was ik immers net voor overgezet naar diazepam...  Dan gaat het alleen maar achteruit.

Wel gisteravond de diazepam en de QTP genomen en geslapen..

Zoals Karel12 adviseerde nu eerst stabiel plateau alvorens afbouw te starten.

Wil er heel graag af maar ben er ook echt bang voor. 

Ik laaf me aan jullie openhartige bijdragen. Dank hiervoor.  Dat helpt te weten dat ik niet alleen door deze narigheid moet gaan.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Hoeverder:

Dag lieve mede strijders. Fijn dat ik dit forum heb gevonden. Herken jullie angsten en belevingen..

Zelf sedert febr. Aan slaap medicatie gegaan door erge slapeloosheid wegens problemen in gezin ( suicide poging zoon 30 jaar, woont sinds vorig jaar weer thuis en is nog vreselijk depressief... Toxic atmosphere....) Daarnaast oude moeder die zelfstandig woont, eigenlijk dit niet meer kan en een gegeneraliseerde  angst en paniekstoornis heeft sedert vorig jaar zomer. Vraagt heel veel energie.... Daarnaast thuiswerken in deze omgeving... Geen escape mogelijk) .Ene na andere medicijn hielp niet. Dus van de ene benzo naar de andere. En bij overzetten ook stteds Vorige week vrijdag stond ik op 1.5 mg temesta met veel onttrekkingsklachten. Maar geen beoogd medicatie effect.

Wil stoppen . i.o.m. huisarts jl. Vrijdagavond overgegaan op 6 mg diazepam.  Bleek veel  te laag en ook niet goed om ineens kortwerkend te vervangen door langwerkend. (Dank Karel12 voor je reactie) Acuut in problemen.. Zelfs 112 gebeld zaterdagochtend.maandag valium opgehoogd iom huisarts. 4 mg eenmalig extra overdag en vanaf maandagavond 10 mg. Diazepam. Dinsdag ging redelijk. Vast door die eenmalige ophoging van maandag.

Maar gisteren weer helemaal mis. Weer spoedconsult huisarts. 

Voorschrift.

1x10mg diazepam s avonds

1x 25 mg quetiapine s avonds

3 x 0.5 mg temesta overdag

Dat laatste probeer ik uit alle macht te voorkomen, nog niet genomen. Daar was ik immers net voor overgezet naar diazepam...  Dan gaat het alleen maar achteruit.

Wel gisteravond de diazepam en de QTP genomen en geslapen..

Zoals Karel12 adviseerde nu eerst stabiel plateau alvorens afbouw te starten.

Wil er heel graag af maar ben er ook echt bang voor. 

Ik laaf me aan jullie openhartige bijdragen. Dank hiervoor.  Dat helpt te weten dat ik niet alleen door deze narigheid moet gaan.

 

 

 

 

Goeie morgen Hoeverder,

Hé joh dat zijn geen muggenscheetjes zeg, wat een ellende. Is er een mogelijkheid om inderdaad (wat Karel ook adviseerde) een beetje te stabiliseren? Wat de meesten waaronder ikzelf doen of gedaan hebben is, te vlug willen. Het is beter om, als dat lukt, heel rustig eerst met een medicijn te beginnen en die langzaam af te bouwen. Dit na je je wat rustiger voelt. Die rust is heel belangrijk. Die moet je echt iedere dag, zeker een uur nemen.

Maar  veel belangrijker is, eens te kijken of er hulp is voor en je zoon en je moeder. Allebei, zeker je zoon van 30 jaar, hebben hun eigen verantwoording. Als dat niet lukt moet daar hulp voor gezocht worden, en jij moet proberen ZONDER SCHULDGEVOEL HUN TOCH MEER LOS TE LATEN. Moeilijk moeilijk ik snap het.

Heb je al ooit iets ondernomen?

O nog wat vergeten. Een stevige arm om je schouder, want dat verdien je.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bolletje, 

Dank voor je reactie. Zoon en moeder worden beiden begeleid door ggz. Maar daar heb ik geen hoge verwachtingen meer van en ligt niet binnen mijn beinvloedingssfeer. Ik zal dus zelf moeten zoeken naar hoe dit los te laten....  Heb ik al verwijzing voor naar psycholoog. Echter, ik moet ook psychisch stabiel genoeg zijn om hieraan te werken en die vervelende Benzo's zitten dit in de weg. Ik wil zeker niet vlug minderen, gezien de klachten die ik nu al ondervond met de doseringsverschillen....

Je begrip doet goed en je arm voel ik ook. Dank hiervoor.

Ik vergeet nog helemaal te vragen hoe het jou vergaat....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het al met al goed dank je wel, 's ochtends wel wat moeite ,met opstaan.:lips: Ikzelf heb geen kinderen maar kan me heel goed voorstellen dat, als je geen vertrouwen hebt in het wel en wee van je zoon, je hem heel moeilijk kan los laten, maar voel je niet schuldig als je het toch moet.!!!!!! 

Ik heb mee gemaakt met mijn moeder. Die kon mij ook niet los laten, waardoor ik juist meer ging drinken, en daardoor meer en meer eenzaam werd. Eenzaamheid maakt ziek.

Ik heb een berichtje geschreven bij tips en adviezen. Misschien wel goed omdat eens te lezen i.v.m. je vraag hoe los laten.:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...