Solidgrey Geplaatst 31 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2007 Hallo beste mensen,Als nieuweling ga ik dus iets over mezelf vertellen.Normaal schud ik eerst wat handjes, kies een plekje tussen mensen die mij wel interessant lijken, om hen vervolgens te vragen wat hen bezighoudt. Goed, dat werkt hier dus wat anders. Dat begreep ik natuurlijk al toen ik een nieuw bericht plaatste in "Wie is wie?".Door mijn openingszinnen heb je al begrepen, dat ik nogal lang van stof kan zijn. Hoewel ik ook weleens bondig tot de kern kan doordringen. Het leuke van een forum als deze is, dat je kunt overslaan wat je te langdradig vindt, of juist lekker de gedachtenspinsels van een ander kunt volgen. Bondige uitspraken worden vaak op grafstenen gegrafeerd, maar ze dienen ook wel eens als ezelsbruggetjes voor iets wat je herkent als een waarheid. Welnu, van mij kun je zowel het één, als het ander verwachten. Hetgeen dus niets over mij zegt. Wie ik ben, ga ik je niet vertellen. Maak zelf maar een beeld van mij uit hetgeen ik ga schrijven.Wat ik heb gedaan en wat ik nu doe, voorzover het feiten betreffen, wil ik je best vertellen. Vanzelfsprekend alleen de relevante feiten. Het heeft geen zin om jullie te vervelen met allerlei zaken die niets met ons onderwerp te maken hebben. Daarmee kom ik op ons gemeenschappelijk onderwerp, hetgeen neerkomt op het voorkomen van alcoholmisbruik. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen formulering voor het gemeenschappelijke onderwerp, maar wij weten allemaal wel dat het op hetzelfde neerkomt. De vraag die ik mij stel, is welke feiten relevant zijn met betrekking tot dat onderwerp en welke feiten niet.Het zal jullie natuurlijk worst zijn, hoe ik die vraag voor mezelf beantwoord. Tenslotte ligt het geheel aan mij om te beoordelen welke feiten relevant zijn voor mijn alcoholmisbruik. Jullie zullen er met sympathie kennis van nemen, er iets van jezelf in herkennen, of zelfs zover gaan om mij een spiegel te willen voorhouden. Maar het blijft aan mij om de feiten in mijn leven te interpreterenen en erop te reageren, al dan niet met behulp van alcohol.In het kader van de feiten, kan ik jullie alvast vertellen dat mijn leven heel comfortabel is. Ik ben een man van 56 jaar en heb geen zorgen die ik niet aankan. Sinds 16 jaar leef ik met mijn vrouwelijke partner, die 62 is. Wij hebben twee volwassen kinderen (oorsponkelijk van mijn partner) en vier kleinzonen in de leeftijd van 12 tot 15. In het bijzonder met de 13 jarige kleinzoon heb ik een goed band.Verder hebben wij twee hondjes (Havanezers), onze kindjes.Vanaf mijn 20ste drink ik erg veel. In de studentenvereniging was dat niet ongebruikelijk, maar ik was wellicht een grotere gebruiker dan mijn mede-studenten. Tijdens mijn gehele beroepsleven heb ik bijzonder veel gedronken. Ongetwijfeld heeft dat mijn carrière schade gedaan, maar dat heb ik ondervangen door zelfstandig ondernemer te worden. Sinds drie jaar drink ik alleen nog bier, daarvoor whiskey. De laatste twee jaar ben ik hoogst zelden nog eens dronken, hoewel ik dagelijks veel bier drink.De psychiatrische diagnose is primair dysthime stoornis en secundair alcoholmisbruik. Hetgeen betekent dat ik perioden van zware depressiviteit ken, al dan niet verergerd door alcohol. Anti-depressiva gebruik ik afwisselend gedurende de laatste 10 jaar. Alcohol en anti-depressiva gaan niet samen. Dus ik moet iets aan mijn alcoholgebruik doen, voordat ik volledig de voordelen van de anti-depressiva kan benutten. Alcohol is echter mijn pijnstiller tegen de pijn van de zware depressiviteit. Ik praat nu niet over de depressieve perioden van een aantal dagen, waarvan ik weet dat die vanzelf overgaan. Het gaat echt om de zware depressiviteit die zo'n pijn doet, dat je niets meer wilt zien, horen, of voelen.Met ADB ben ik nu op het punt van "Doel stellen". Voor mij een hele opgave. Niet door gebrek aan motivatie, maar omdat ik meerdere doelen tegelijkertijd moet realiseren. Er moet namelijk rust en balans in mijn dagelijks leven gehandhaafd blijven, teneinde depressiviteit te voorkomen. Het heeft geen zin om een ADB doel te stellen, als ik niet tegelijkertijd mijn dagelijks leven op orde kan houden. En dat heeft weer te maken met de eisen die mijn leven stelt en de afspraken die ik met mijn partner kan maken. Die laatste zin zullen jullie ongetwijfeld allemaal herkennen.Jaren geleden ben ik al diverse malen uit mezelf 'opgehouden', voor 2, 4, of zelfs 7 maanden. Steeds is het weer misgegaan. Het is dan niet vreemd dat ik nu niet alleen sceptisch ben. maar ook erg voorzichtig in het stellen van doelen. Eén zware depressie en ik ben weer terug bij af. Dus het is voor mij zaak om zowel 'op te houden', als om depressiviteit te voorkomen door een rustig, gelijkmatig leven, geholpen door anti-depressiva.Voor een eerste bericht in 'wie is wie' erg langdradig.Wie daar bezwaar tegen heeft, zegt het maar, want ik kan goed tegen kritiek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 31 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2007 Hallo Solidgrey, het is idd een 'langdradig' verhaal.Om het ff terug te brengen tot de essentie, je zuipt teveel, hebt dus een alcoholprobleem en wilt daar van af. Dan ben je hier aan hiet goede adres, welkom.Mij heeft het forum, zeker de eerste maanden, door menig moeilijk moment gesleept. Je kunt meeschrijven op het draadje, daar kletsten we heel wat af. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 31 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2007 Good morning Sir Solidgrey,Het lijkt wel het Groot Nederlands Dictee. Wel een mooi taalgebruik hoor. Welkom op het forum, hopelijk kan het bijdragen aan een alcoholvrij leven.Leuk als je mee komt schrijven op het dagdraadje.Hartelijke groet, Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 31 maart 2007 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2007 Welkom grey,Altijd leuk om verschillende stijlen te lezen.Ik hoop dat het je gaat lukken om die negatieve spiraal te doorbreken. Alcohol-depressie-alcohol etc. Motivatie is het belangrijkste en de aanhouder wint! Het forum is voor mij een inspiratiebron, er zit altijd wel iets tussen wat me aanspreekt.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden