Spring naar bijdragen

Xanax Retard omzetten naar Diazepam


Aanbevolen berichten

Ik neem al enkele jaren Xanax Retard, 's morgens 1.5 mg en 's avonds. Ik ben geleidelijk aan klaar om af te bouwen. Ik weet dat dit succesvol kan zijn als ik het in kleine stapjes zou kunnen doen, daar zit nu het probleem dat ik Xanax Retard niet kan in kleine dosissen laten maken door de apotheker, door die speciale filmlaag of zo rond de tablet, dus is het idee om geleidelijk aan om te schakelen op diazepam. Ik had het idee om per 0.5 mg Xanax Retard om te schakelen naar 10 mg diazepam ( cf Ashton Manual ). Ik weet dat vaak 5 mg wordt aangeraden maar ik heb mijn psychiater kunnen overtuigen om naar 10 mg te gaan per 0.5 mg Xanax. Heeft iemand met zoiets ervaring ? Ik zou elke tip enorm op prijs stellen, want heb heel veel schrik van de afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-4-2021 om 21:01 zei Pigeon:

Ik neem al enkele jaren Xanax Retard, 's morgens 1.5 mg en 's avonds. Ik ben geleidelijk aan klaar om af te bouwen. Ik weet dat dit succesvol kan zijn als ik het in kleine stapjes zou kunnen doen, daar zit nu het probleem dat ik Xanax Retard niet kan in kleine dosissen laten maken door de apotheker, door die speciale filmlaag of zo rond de tablet, dus is het idee om geleidelijk aan om te schakelen op diazepam. Ik had het idee om per 0.5 mg Xanax Retard om te schakelen naar 10 mg diazepam ( cf Ashton Manual ). Ik weet dat vaak 5 mg wordt aangeraden maar ik heb mijn psychiater kunnen overtuigen om naar 10 mg te gaan per 0.5 mg Xanax. Heeft iemand met zoiets ervaring ? Ik zou elke tip enorm op prijs stellen, want heb heel veel schrik van de afbouw.

Hallo Pigeon,

Ik heb geen ervaring wat betreft overstap naar diazepam, maar ik ken wel een trucje om de overstap wat te vergemakkelijken.

Diazepam heeft minstens een week nodig om de bedoelde concentratie in het bloed te bereiken. Op de eerste dag heeft het dus nog weinig effect en daarom blijf je op de eerste dag naast de diazepam ook nog je xanax  gebruiken. 

Ik weet dat doorbijter, op advies van Erik Paling, dat is een verslavingsarts, het zo gedaan heeft toen ze overstapte van lorazepam naar diazepam.

Veel succes met de omzetting en latere afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...