Spring naar bijdragen

verslaafd


sen

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
Op 8-2-2021 om 10:35 zei sen:

ik neem sinds 8 mnd om

de 2 tot drie dagen 1 mg lorazepam...ik krijg last van hartkloppingen zou ik er verslaafd aan zijn en hoe bouw ik af

 

Stap 1 overgaan naar Diazepam. Stap 2 de verandering van de benzo doorstaan. Stap 3 de Diazepam afbouwen mocht je verzekerd zijn dat je verslaafd bent! wat je dus sowieso wel zal zijn. De reden om naar Diazepam over te gaan is omdat dit een halfwaardetijd van 100 uur heb dus je zult veel minder lichamelijke ontwenningsverschijnselen ervaren. Gelukkig en wees dan slim en bouw die Diazepam af. Je kunt niet wekelijks meerdere keren of zelfs 1x Benzo's gebruiken zonder verslaafd te raken. Zeker na zo'n lange tijd niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Bij langdurig gebruik (en misbruik) van benzodiazepine kan er een verslaving ontstaan. Benzodiazepines zijn maar in weinig gevallen de favoriete binnen de verschillende soorten drugs van een gebruiker. In ongeveer 80% van de benzodiazepine-verslavingen zijn er nog andere middelen waaraan de persoon verslaafd of afhankelijk is. In de meeste gevallen is er dan tevens sprake van opiatengebruik (bijvoorbeeld heroïne).

Het is van belang om je (huis)arts te contacteren om vast te stellen of het daadwerkelijk om een verslaving gaat en zo ja, welke stappen er ondernomen kunnen gaan worden( bijvoorbeeld de toepassing van verslavingszorg in een afkickkliniek).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...