Spring naar bijdragen

Vitaminen- en mineralenspiegels check


Diaz

Aanbevolen berichten

Vaak hebben stevige drinkers een tekort aan bepaalde vitaminen- en mineralen. Heb jij je bloed weleens laten checken? Lijkt me zeer belangrijk. Ik zeg dit, omdat ik zelf een aantal tekorten had in het verleden. Vitamine K en Ijzer moest ik bijslikken en vitamine D was niets meer van over. Nu is een vitamine D tekort niet bepaald gezond, maar een ernstig tekort aan B1 en B12 ben je nog verder van huis.

Misschien is het verstandig om je bloedwaarden eens te laten checken.

bewerkt door Diaz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Diaz:

@Roberto

Mooi dat alles goed is. Probeer het zo te houden.

Wat is een veilige marge betreft Gamma GGT? Zo kan ik vergelijken met mn kopie bloedwaarden.

 

Als het goed is staat alles in jouw kopie van bloedwaarden.
Bij mij staan daar ook alle referentiewaarden.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Toevallig is mijn bloed vorige maand gecontroleerd. Ik bleek een extreem laag vitamine D-gehalte te hebben. Ik had geen idee dat dat door alcohol kon komen. Eerlijk gezegd was ik verbaasd dat alle andere waarden zo goed waren. Het enige wat niet is gecheckt, zijn mijn leverwaarden. En eerlijk gezegd wil ik daar de uitslag niet van weten... 

Over 3 maanden krijg ik een nieuw bloedonderzoek. Ik hoop dat ik tegen die tijd 3 maanden niet gedronken heb - iemand een idee hoe lang de lever nodig heeft om weer een beetje te normaliseren?

Ik slik inmiddels vitamine D3 met Kalium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...