yettsie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hallo,Geen idee of ik nu bij het goeie forum zit mar wilde me voorstellen.Ik ben een jonge vrouw van 38 met een " sinds vandaag besefte "drankprobleem.Ik neus nog wat rond hier en meld me snel weer es. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Welkom Yettsie,je bent hier aan het juiste adres! Aan het forum - en naar ik begrijp ook aan de internetbehandeling - kun je heel vee hebben!Je bent welkom op de dagdraad, daar praten we met elkaar over wat ons bezighoudt!Ik ben wel benieuwd waarom je er vandaag achter gekomen bent..Hoe dan ook : een leven waarin je je verslaving de baas bent is erg de moeite waard!Veel succes en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Yettsie,Welkom.Je zit hier idd. goed. Wij zijn allemaal alcoholisten die proberen te minderen of te stoppen en dit vol te houden.Wil jij stoppen of minderen?Wij discussiƫren de hele dag op het dagdraadje van de dag.Dat vind je onder FORUMS>Alcoholdebaas>Ditjes, datjes & dagdraad.Een bericht plaatsen doe je door bij eender welk bericht op de knop Antwoord te klikken, dan type je je bericht en klik je op Op Discussie antwoorden. Je bericht wordt onderaan geplaatst.Kom ons maar vergezellen, stel je vragen, maak je opmerkingen, vertel wat je bezighoudt.Zelf heb ik hier de internetbehandeling gedaan en ben daar zeer tevreden over.Ik ben een vrouw van bijna 48 met een man, zoon (19,5) en dochter (bijna 17).Verdere info over mij vind je bij de Wie is wie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Welkom Yettsie, je merkt vanzelf of dit forum wat voor je is. Zoals RJB al zegt, op ditjes, datjes & dagdraad wisselen we (in de breedste zin van het woord) over onze pogingen om zonder of met veel minder alcohol te leven.Heb je je aangemeld voor de internetbehandeling? Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 YettsieWelkom op het forum!Ik ben 47.5 en drink al 32 jaar teveel. kwam erachter omdat mijn huidige man mij 20 jaar geleden op ons eerste afspraakje vertelde dat ik alcoholist was. Hij herkende dat omdat hij er zelf ook een is.Toch nog 9 jaar samen verder gezopen en toen tot de realisatie gekomen dat de knop om moest. Omdat het allemaal teveel de verkeerde kant opging..hard drugs (H)in de vriendenkring.We hebben onszelf eruit kunnen redden maar zijn nu toch al 11 jaar bezig met minderen en het schiet maar niet op....dus bij mij nu weer een verwoede poging om er helemaal mee te stoppen.Ik doe de internetbehandeling bij Alcohol de baas en die is een echte aanrader...gratis en anoniem en erg profesioneel. Ze zullen je vast kunnen helpen.Schrijf mee op ons dagelijkse (schrijf)draadje wat Corinne je al heeft uitgelegd hoe te vinden.Het daar lijkt alsof we elkaar al jaren kennen maar dat is niet zo hoor...sommigen wel sommigen nog maar een paar weken, dagen ,uren...dus geneer je niet...we zitten allemaal met hetzelfde probleem.Hoe niet te drinken als je er mee op wil houden of als je wilt minderen.Er is 1 ding wat mij stopt om weer te drinken en dat is een opmerking die Rudy eens maakte.Alcohol wil je doen geloven dat al die moeite die je hebt gedaan om te stoppen met drinken moet vieren met het drinken van alcoholDat is nl mijn vicieuze cirkel die ik moet doorbrekenHoe voelde het toen je dit besefte? quote: Ik ben een jonge vrouw van 38 met een " sinds vandaag besefte "drankprobleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tori Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hallo Yettsie en hallo allemaal!Ook ik wil me even voorstellen als nieuwe deelnemer aan het forum. Verder heb ik nog geen ervaring met forums maar daar gaat dus nu verandering in komen!Ik ben een vrouw van 35 jaar en kamp al een tijdje met alcoholproblemen.Sinds juni probeer ik daar actief verandering in aan te brengen bij alcoholdebaas. Het is wel een moeilijke weg en ik hoop via het forum nog net wat meer steun in de rug te krijgen en ook andere mensen te kunnen steunen. Met lotgenoten praten!Tot later!Tori Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hoi Tori, als je bij Wie is Wie op "Nieuwe discussie" (bovenaan in de balk) klikt, kun je jezelf voorstellen op een eigen item. Maar alvast welkom, ik hoop dat je veel aan het forum hebt. Corinne (CPAS) heeft hier boven al uitgelegd hoe het forum werkt. Hoop je te zien op de dagdraad, en veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yettsie Geplaatst 6 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Ik ben verslaafd... vreemd woord , verslaafd. ik had nooit gedacht dat ik, juist ik verslaafd zou worden. Mijn verhaal is dat ik opgegroeit ben met mijn moeders verslaving aan de drank en mijn vader aan de gokkast. Mij broertje zat vanaf zijn 12 e aan de harddrugs. Tja, dus toch. Ik kan niet zeggen dat ik veel drink maar als ik thuis kom en ik ga aan het koken dan drink ik een glaasje wijn. Tijdens het eten drink ik een glaasje en na het eten ook. Opeens besefte ik dat dit een gewoonte was geworden om de spanning van allerdag ( fulltime baan en 5 kinderen ) van mij af te 'drinken'' Om 21.00 ben ik moe en val geregeld in slaap op de bank. Ik heb de test gedaan op een site waar je kon invullen hoeveel je drinkt en of je van plan bent te minderen of te stoppen, en ik stond versteld van de uitkomst. Ik ben verslaafd... maar ik wil dit onder controle houden dus stoppen met drinken voor,tijdens en na het eten. Ik hoop hier mensen te treffen die in het zelfde schuitje zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tori Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Hai Yettsie,Ben ook net nieuw vandaag op het forum. In jouw verhaal ben jij zeker niet de enige. Ook ik had de gewoonte om vooor, tijdens en na het eten een paar glazen wijn achterover te drukken.De gevolgen daarvan besefte ik in het begin niet zo, maar ik merkte dat ik steeds moeier werd, sneller ziek, pijn in mijn zij kreeg, depressieve buien kreeg... Kon daar dus niet mee doorgaan.Inmiddels zit ik sinds half juni bij ADB (alcoholdebaas) en ik merk sindsdien heel veel vooruitgang.het moeilijkste vind ik nu de terugvallen. Als ik dus na een periode "droog" te hebben gestaan, mezelf toch weer niet in de hand heb weten te houden. Toch kun je veel bereiken met ADB is mijn ervaring.En ook ik hoop sinds vandaag met het forum mensen te treffen om zo nu en dan mijn hart eens te kunnen luchten en ervaringen uit te kunnen delen.Ik zou je in ieder geval aanraden te beginnen met ADB. Het is echt een hele fijne, anonieme methode die je een heel eind op weg kan helpen.Tto ziens en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 september 2007 Rapport Share Geplaatst 6 september 2007 Tori,Welkom.Ik hoop je spoedig op het draadje te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 7 september 2007 Rapport Share Geplaatst 7 september 2007 Yettsie, welkom hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden