spaatjerood Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hallo allemaal,Vandaag is voor mij de maat vol. Ik kap er mee. Met drinken wel te verstaan. Laat ik mij eerst eens voorstellen. Ik ben spaatjerood, een man van 38, samenwonend met een vrouw die twee puberende kinderen heeft. Mijn drankgebruik begint echt de spuigaten uit te lopen. Ik drink elke dag fikse hoeveelheden bier en/of witte wijn en soms komen daarbovenop nog eens uitgebreide excessen. Gisteravond was er weer zo eentje. Vandaag dus niet naar het werk want daarvoor was ik vanmorgen te 'ziek'. Niet dat ik nu met een kater rondloop want dat stadium ben ik al lang voorbij. Afgelopen september heb ik ook al eens een besluit genomen om te stoppen met drinken. Ik ben toen voor het eerst op zoek gegaan naar informatie en hulp op internet en heb toen deze site en dit forum gevonden. Ik heb me aangemeld voor het programma maar helaas; er was geen plaats. Dus dan maar op eigen houtje. Wonderwel ging dat eigenlijk best prima. Ik heb toen 2 weken (inclusief de moeilijke weekenden en etentjes met vrienden) geen druppel aangeraakt. En dan komt daar ineens de valkuil. Ik had immers voor mezelf 'bewezen' dat ik die twee weken prima zonder kon, dus ach... eentje dan.Gevolg, een maand later heb ik mezelf aangemeld op dit forum en schrijf ik mijn eerste stukje.Blijkbaar kan ik het dus niet; verstandig omgaan met alcohol. Bij mij is het altijd alles-of-niets. In dit geval zal het dus 'niets' gaan worden. Dit kan immers zo niet doorgaan en het gekke is, ik heb me in geen tijden zo goed gevoeld als in die twee weken in september. Wat mij echter wel opviel was hoe verrekte weinig steun je eigenlijk krijgt vanuit je omgeving. Men vindt het maar raar en ongezellig wanneer je niet drinkt en al zeker wanneer je voor het tweede weekend in de sportkantine binnenstapt en wederom een pilsje afwijst. Ik denk dat ik voorlopig dus maar dat soort plekken moet mijden.Beste mensen, ik sluit me aan. Vandaag dag 1 en vele te volgen! Alcohol, ik word jou de baas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hallo Spaatje,Je vind hier de nodige steun.Met lezen en schrijven, kom je een heel eind.Ik behoor tot de notoire terugvallers. Maar zonder het forum, was ik er slechter aan toe!Dus join the club.Sterkte Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Spaatjerood! welkom en goed van je dat je er wat aan gaat doen. Ik wens je veel sterkte. Hier is in ieder geval alle begrip voor jou. Wij weten hier allemaal hoe moeilijk het is om te willen veranderen. Wij weten alles van teveel drinken en dan toch weer beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hoi Spaatje,Goed van je dat je het besluit hebt genomen, en ik heb ook echt bewondering hoe ver je al bent met je alles-of-niets houding! In praktijk komt het erop neer dat menigeen eerst gaat voor het sociale drinken, en dan (op een aantal zéér gelukkige uitzonderingen na) langzamerhand inziet dat 'niet drinken' gemakkelijker is.Lees gerust met ons mee, er is een soort internet-ontmoetingsplek als je onder "ditjes, datjes en dagdraad"klikt, en dan de datum van vandaag aanklikken. Als je mee wilt praten druk je op het icoontje antwoord, en dan wordt jouw bericht erbij geplaatst!Van harte welkom, ik hoop echt dat je veel aan ons zult hebben!groet, Tolie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hee Spaatje Rood,Hallo zeg, prettig kennismaken. Zeg maar heel prettig want je bent familie van mijn lievelingsdrankje. Ik wil je van harte welkom heten op het forum. Ik heb in oktober 2005 de internetbehandeling gedaan en ben sindsdien, met vallen en opstaan, gelukkig ADB (alcohol de baas).Ik wil je erop wijzen dat de tekst van Pana(huppeldepup) door veel van ons niet wordt onderschreven, natuurlijk maken wij ook wel eens een geintje, maar dat moet kunnen vindt iedereen.Dus extra welkom.Jouw probleem is ons allen welbekend... en je lost het niet op met 2 weken niet drinken. Ik kom hier nog op terug hoor. Doei! En lekker meeschrijven op het dagdraadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hoi Spa..als je de internet behandeling nog wel wilt doen ..en ik kan het je echt aanraden want ik heb hem net afgesloten dan moet je gewoon elke dag een paar keer proberen er tussen te komen dat lukt bijna bij iedereen hier.Ik ben 47 jaar oud en heb 32 jaar lang teveel gezopen en daarvan probeer ik al 11 jaar lang te minderen maar heb toch steeds weer drie daagse bingen in de week.Maar sinds ik op het forum schrijf en de internet behandeling heb gedaan niet 1 meer!!Ze hebben mijn gewoontegedrag aangepakt en mijn gedachten gang naar de trek veranderd. Nou ja ze..ik heb het zelf gedaan nadat ze me de handvaten hebben aangereikt.Ga het ook doen.want de drank is het niet waard je leven er door te verzieken.Mijn vader was ook alcoholist en bepaald geen goed voorbeeld..ik heb van hem geleerd dat je emoties moest verzuipen Goede en slechte.Dus doe je pubers dat niet aan..Stop nu en doe met ons mee.Stoppen kan ik trouwens nog niet..heb het twee maanden volgehouden en toen ben ik weer 1 x per week 3 glazen gaan drinken(niet elke week) maar nu wilik weer twee maanden stoppen en hopelijk langer.Nu eerst maar vandaag weer halen...doe je mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 welkom Spa!Je bent hier op de goede plek!Trek je niets aan van Pana, wat mij betreft!Hartelijke groeten, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hai Spa, welkom hier.Zijn jouw vriendin en haar kinderen er blij mee dat je wil stoppen met drinken? Ben jij er zelf blij mee? (Is nog veel belangrijker.)Mijn ervaring is dat sommige mensen inderdaad vervelend doen als je niet mee drinkt. Dat komt waarschijnlijk omdat ze zelf geen vrede hebben met hun drankgebruik. Als jij niet drinkt, krijgen ze een spiegel voorgehouden, en dat vinden ze niet leuk. Veel mensen die "normaal" drinken hebben er totaal geen moeite mee als je zegt dat jij niet drinkt.En voor de moeilijkdoeners geldt meestal dat ze de eerste paar keer blijven zeuren, maar daarna raken ze er snel genoeg aan gewend. En ja, het kan best zijn dat je vriendenkring zich zal verleggen. Je geest verandert zonder drank, dus de dingen die drinkende vrienden doen, vind jij misschien op den duur helemaal niet zo leuk of interessant meer. Daar komen weer andere dingen voor in de plaats!Heb je voor jezelf een idee hoe je zou willen dat je leven eruit gaat zien zonder drank? Nou, ik wens je zonder meer heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaatjerood Geplaatst 30 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Met mijn vriendin en de kinderen heb ik het er niet concreet over gehad, maar het beviel hen wel heel goed tijdens mijn 2 weken zonder. Mijn vriendin heeft veel moeite met het feit dat ik mijn verantwoordelijkheden laat gaan wanneer drank in het spel is. Wat dat betreft mag het van haar gerust meteen stoppen. Het liefste was ik een 'normale' drinker. Af en toe eens een glaasje. Straks met de feestdagen zal het wel moeilijk zijn om er van af te blijven hoor, maar ik zet door.Hoe ik mijn leven zonder drank zie? Geen idee.... komt tijd komt raad, denk ik. Eerst maar het advies opvolgen dat velen hier geven; leef bij de dag. Enneh.. ik blijf inderdaad zo af en toe op de aanmeldknop klikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Spaatje Rood,Ik ben alleenstaand, 44 jaar oud, 5 jaar geleden gescheiden met een Dochter van 10 en een Zoon van 12. Die zit inmiddels op de middelbare. Ik kon de verantwoordelijkheid van het leven eigenlijk niet goed aan, en dronk alles weg. Ten minste ik dácht dat ik alles wegspoelde. Ik vind het leven nu niet echt mákkelijk of zo, maar ik voel me STERKER en VERANTWOORDELIJKER en ik vind het zuiverder, ik voel me zuiverder. Ik kan elk moment van de dag een kind halen of brengen, in de auto springen, voor mijn kinderen zorgen, ik hoor ze 100% van de dag, en dat was vroeger wel eens anders.....Misschien kun je toch het beste je Vriendin inlichten en het met haar bespreken. Ik wou dat ik dat nog had kunnen doen toen ik nog getrouwd was. Ik zeg niet dat ik door de drank mijn huwelijk verloren ben, maar het heeft er ZEKER geen goed aan gedaan.Sterkte joh met je keuzes, maar dit is de enige en de juiste weg om uit de negatieve spiraal te komen.Je bent onder lotgenoten!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hallo Spaatje,Goed van je dat je je hier hebt aangemeld! Wat betreft de behandeling, iedere dag (ook in het weekend) een paar keer proberen! Dan lukt het vanzelf. NIET wachten totdat je een email krijgt dat er een plaats is, want dan heeft een ander die alweer ingepikt!Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar als puber hebben ze heel goed door hoe fout je bezig bent!Stop allereerst voor jezelf, prettige bijkomstigheid is dat je vrouw en kinderen een nieuwe partner/vader terugkrijgen.Veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Spaatjerood,Welkom op het forum.Ik ben een vrouw van bijna 48, getrouwd met een zoon van bijna 20 en een dochter van 17.Na een ambulante behanding, waarbij het mij gelukt was om bijne helemaal droog te staan, kreeg ik na de vakantie vorig jaar zomer een gigantische terugval en een alcoholdepressie. Toen een beetje terug opgekrabbeld was, ben ik opnieuw op zoek naar hulp gegaan, samen met mijn vriendin. Na een alcoholinsult in januari ben ik hier al surfend terechtgekomen in maart. Ik heb me toen gelijk aangemeld voor de behandeling (ik had mazzel en kon gelijk beginnen) en op het forum. Nog geen maand later was ik in staat om helemaal te stoppen en sindsdien heb ik niets meer gedronken. Al ben ik nog niet helemaal klaar met de verwerking van mijn ongezonde verleden, mijn leven is vele stukken beter geworden.Mijn huisgenoten zijn heel blij voor en met mij dat het over is. Mijn vriendin heeft mij nu al meer dan twee jaar gesteund en aan me getrokken als het mis ging. Ik heb dus goeie steun in mijn omgeving.Ik ben het nu stilletjes aan aan meer mensen aan het vertellen en krijg overal positief commentaar. Niet iedereen roept dus meteen: droogstoppel. Succes en ik zie je op het draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yazz Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hoi spaatjeHerken je hele verhaal maak het zelfde mee wat betreft ergens geen alcohol meer te drinken. Opmerkingen zijn niet van de lucht, ben toch overal steeds naar toegegaan en nu staat er bij een besteling een spaatje rood bij en die is voor mij dat is al heel gewoon geworden. Ben nu 6 maanden ADB en zijn de beste maanden sinds tientalle jaren. Bij ons in het gezin is het gezelliger geworden en voel me sterker dan ooit.Ik wens je veel sterkteYazz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amariana Geplaatst 30 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2007 Hai Spaatje,Ben zelf sinds ca. 2 weken bezig met de internet behandeling.Ik drink niet elke dag(nu al 5 dagen niet) maar gewoonlijk om de 3 a 4 dagen en dan is 20 glazen niets.Wil dat niet meer en daarom probeer ik het met behulp van ADB.Ook welkom en succes ermee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaatjerood Geplaatst 31 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Allemaal hartelijk dank voor jullie warm welkom. (ook Panagiotos )Ik zal waarschijnlijk veel op dit forum aanwezig zijn. Misschien niet altijd om overal op te reageren, maar ik zal wel heel veel meelezen. Vandaag dag 2.... en zo blijven we gewoon doortellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Hallo Spa,Hartelijk welkom op het forum. Ik ben hier twee weken geleden begonnen en heb veel steun ondervonden. Mijn verhaal lijkt wel op dat van jou, ik kan het 1e glas vrij makkelijk laten staan, maar het 15e niet.....Ook ik kon wegens plaatsgebrek niet starten met de internetbehandeling, maar na 2 dagen proberen lukte het ineens wel. niet wachten op die mail dus.Veel succes, en als ik jou was zou ik toch maar aan je omgeving melden waar je mee begonnen bent, hoe meer hulp je krijgt hoe beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden