Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Username

Aanbevolen berichten

Me is Username....heb al jaren een alcoholprobleem....Heb 2 week geleden weer een terugval gehad....
En slik nu weer refusal....probeer nu een beetje door de kater heen te komen....ik vlieg wel steeds op en neer....heb mn werk afgebeld....en dat baat me ook zorgen, ben al 2 week in de ziektewet, en heb angst om weer heen te gaan.....heb weer last van burnoutklachten, kleine paniekaanvallen....

Gewoon even doorbijten, ik weet het gaat wel over na een paar dagen......maar voel me wel slecht....geen honger, last van de maag, trillen...nah ja je weet het wel....niets intresseert me ook....

Nou dat was mijn verhaal eerst even....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Username,

Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat je zonder alcohol uiteindelijk toch beter af bent hè. Maar je moet door de eerste paar moeilijke dagen heen. Kun je toch je huisarts niet in vertrouwen nemen en vragen of je voor een of twee weken librium kunt krijgen tegen de afkickverschijnselen.

En als ik je zo hoor, heb je hulp nodig man. Je kunt niet zeggen: ik heb dit mezelf aangedaan, dus ik moet het ook zelf oplossen, alcohol is een gemeen ding, en je komt er niet zomaar vanaf.

Het lijkt me belangrijk dat je een soort lijstje maakt van prioriteiten: hulp zoeken bij de huisarts of een verslavingsarts of een andere instantie, en zorgen dat je ook gestructureerd hulp krijgt. Als je niet meer kan werken is dat wel een drama, want de vraag is voor jou natuurlijk wanneer ze op je werk in de gaten krijgen dat.....enfin je begrijpt me.

Dan kun je (als je die hulp gevonden hebt) beginnen met een frisse start, zonder alcohol.

Het forum waar je nu bent, "hangt" eigenlijk aan de internetbehandeling van Tactus, daar kun je je ook voor aanmelden. Het heeft veel van ons al op een geweldige manier geholpen. Het is alleen géén arts die door de telefoon heen jou ook kan zien en zoals jij je afkickverschijnselen beschrijft zijn ze toch wel heftig. Hulp zoeken lijkt me geen overbodige luxe in dit geval.

Heb je misschien iemand in je omgeving die je in vertrouwen kunt nemen?

Ik wens je veel sterkte en je kunt hier altijd terecht met al je vragen. We zijn allemaal ervaringsdeskundigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Username,

Je zit hier op het goede adres.

De eerste keer dat ik stopte, werkte ik nog. Ik heb me toen 2 weken ziek moeten melden. Toen ik terug ging werken, heb ik mij ook terug ziek gemeld, omdat ik nog te veel last had van de Libriumkuur. Toen nog een week erachter aan geplakt. Gezien de afkickverschijnselen wel wat op grieperigheid lijken, kun je zeggen dat je griep hebt. Blijf wel Refusal slikken en niet drinken.
Die eerste keer heb ik het overigens slechts 2,5 maand volgehouden met veel uitglijers. Na mijn vakantie was ik helemaal teruggevallen.

Ik was werkoos toen ik met drinken stopte de laatste keer, dus zat ik thuis om alle afkickverschijnselen te doorstaan. 't Is en blijft moeilijk het stoppen, maar na een week al ga je je beter voelen.

Dat je Refusal slikt, duidt erop dat je ergens medische begeleiding hebt. Hou je aan de voorschriften. Doe ik ook.

Het is ook verstandig psychosociale begeleiding te zoeken bij het stoppen.
Je kunt die vinden bij de plaatselijke verslavingszorg, maar ook hier bij de internetbehandeling. Bij mijn tweede en laatste stop ben ik hier in behandeling geweest. Deze beviel mij ontzettend goed en ik drink al 6,5 maand niks meer. Ik ben echt blij dat ik niet meer hoef te drinken. Medicatie en ook een stukje begeleiding heb ik bij mijn huisarts.

Aan onze dagelijkse berichtenuitwisseling kun je meedoen onder FORUMS > Ditjes, datjes en dagdraad > het draadje met de huidige datum. Ergens op antwoord klikken, berichtje typen en op Op Discussie antwoorden klikken. Je bericht wordt onderaan geplaatst. Reacties zijn dan snel te verwachten. (klik wel af en toe op vernieuwen, rechts boven de berichten)

Hoeveel dagen ben je al gestopt?

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Ik heb de nodige behandelingen achter de rug....en heb nu ook een psychotherapeut en Psychiater bij verslavingszorg...ook ben ik een jaar er tussenuit geweest..om mezelf weer een beetje te vinden bij een commune zeg maar... .heb wel gesprekken...maar moet het zelf doen....heb gelukkig refusal...en dat is voor mij nu de stok achter de deur....heb ook de nodige mediactie Zyprexa en Remeron voor mijn manische episodes....en depressie....maar door dat vele gezuip van de laatste weken is mijn bloedspiegel ook aardig in de war....dus dat moet eerst herstellen.....misschien toch maar mn psych bellen voor pammetjes...maar voel me daar ook niet geweldig bij...en ik vreet die dingen dan teveel ben ik bang...

Wordt alleen zo moe van mezelf, dat het me steeds weer niet lukt...goed ik trek nu weer aan de bel....ik mocht ook naar de crisis...maar ben bang dat ik daar weer helemaal wegflip...

Heb mensen in mn omgeving die ik wel kan vertrouwen, maar die drinken zelf ook behoorlijk...die confrontatie vind ik moeilijk nu...

Gewoon doorbijten maar......

Bedankt voor je reactie Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste CPAS

Dit is mn 2de dag nuchter.....en heb ook begeliding hoor wat ik net vertelde....maar moet het nu eenmaal zelf doen....in de gesprekken gooi ik er wel veel uit....maar na een uur zit ik weer vol...komt gewoon door de afkick.....

En ik ga niet drinken hoor.....heb nu 3 tabletten refusal achter de kiezen...en durf het echt niet...alhoewel ik wel es heb gedronken...na inname van 1 refusal..ik merkte niets van de klachten die je zou moeten krijgen....daarom heeft mn psych de dosis verhoogd....

Bedankt voor je steun....voel me nu al een stuk beter.....

Username

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Username,

Welkom op het forum.

Mijn naam is Pepita, ik wens je veel sterkte in de komende tijd.

Je kunt misschien meeschrijven op de dagdraad.

Dat vind je onder ditjes&datjes, hier kunnen we onze dagelijkse belevenissen, beslommeringen kwijt.

Je drukt op een willekeurig antwoord en je bericht wordt onderaan geplaatst.

Er zijn er momenteel een paar in jouw situatie ook pas gestopt, je kunt hier missschien steun aan ondervinden.

Veel sterkte toegewenst van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Username. Je probleem/problemen klinken en zijn complex... Toch denk ik dat vanaf dit forum de enige helpende en doeltreffende raad is: stop nu met drinken van alcohol... Tja, ik weet dat het simpel klinkt, en in theorie is het dat ook. De praktijk pakt vaak anders uit, weet ik ook heel goed. Toch.. ik kan je vanuit mezelf geen andere raad geven dan te stoppen, en dan ook meteen. stoppen met drinken van alcohol... want dat is me een goedje, zeg.... als je dat weg weet te houden uit je dagelijks leven komen andere problemen weer naar voren... niet negeren, maar zeker ook niet wegdrinken (dat is negeren en daardoor versterken).... Probeer je problemen nuchter onder ogen te zien en te relativeren. Zoek daar zonodig de hulp bij die daarbij nodig is... maar stop het alsjeblieft niet meer weg onder een roes van alcohol.... Ik wens je veel geluk en wijsheid....oprecht.

Groetjes en Liefs, Kohtje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom. Je hebt het heel zwaar nu en ik leef met je mee. Weet precies wat je doormaakt.
Goed van je dat je blijft proberen. Er komt een moment en dan gaat het gewoon. Je kan het. Je wilt het, dus het lukt je!!!!!!!!!!!!! Schrijf op het forum, zodat we je kunnen ondersteunen tijdens deze moeilijke dagen!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,

Bedankt voor je steun

Wat je zei over : dat is negeren en daardoor versterken.

Heb je helemaal gelijk in.....en ik wil het niet meer negeren....heb net met knikkende knieen mn werk gebeld....ik wil maandag weer aan het werk...hoop dat ik het aankan....en me dan beter voel...nah ja ik heb i.e.g. gebeld en het probleem niet genegeerd...

Ik blijf die refusal slikken...ik merk nu als ik het niet had toch weer naar een vriend te gaan om te zuipen....ik ken mezelf...dingen vooruitschuiven....

Ik ben daar zat van.

Thanx Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Username,
je maakt nu een heel moeilijke periode door. De eerste dagen zonder drank. Het staat in mijn geheugen gegrift hoe dat voelde! Daarom wens ik je veel sterkte en kracht, omdat je je binnenkort veeeeeeeel beter gaat voelen.
Gelukkig weet iedereen hier hoe die eerste dagen voelen/voelden. Schrijf dus mee hier, in ieder geval iedere keer dat het even moeilijk is! Wij helpen je er wel doorheen. Natuurlijk moet je het alleen doen, maar met de steun van dit forum gaat het beter!
Sterkte!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...