Spring naar bijdragen

helemaal nieuw


An

Aanbevolen berichten

Welkom, An!

Ik ben hier ook nog maar kort, maar je zult merken dat je er veel aan kan hebben. Praten over onszelf en de dingen die ons bezighouden doen we onder "Ditjes en Datjes", kijk daar en praat mee. De internetbehandeling van ADB schijnt heel goed te zijn.. Daar kunnen anderen je over vertellen!

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo An, ik had je al op de dagdraad geantwoord, maar die had je misschien nog niet gevonden.
Zelf heb ik nu na een woest drankverleden ruim een maand geen alcohol meer gedronken. De eerste week was de moeilijkste, dat hoor je ook van veel forumleden. Je lichaam is dan aan het ontgiften en ontwennen en dat voelt niet prettig.
Ik wens je veel succes met je voornemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Welkom hier. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in jezelf, maar blijf daar niet in hangen, dat helpt je niet verder. Per slot van rekening heb je 5 jaar niet gedronken. Dat moet ik eerst maar eens zien te evenaren.

Mijn eerst behandeling heb ik bij de reguliere verslavingszorg ondergaan. Uiteindelijk was deze niet succesvol.
Later na een gigaterugval en een alcoholdepressie ben ik op deze site terecht gekomen en heb me gelijk voor de internetbehandeling ingeschreven.
Deze heb ik nu al zes weken achter de rug.
Ik ben uitermate tevreden over de behandeling. Ze respecteren je hier, dat miste ik ontzettend bij de reguliere zorg.

Ik sta nu ruim 4 maanden droog na een strijd van twee jaar.

Van het forum hier heb ik ook enorm veel steun genoten en geniet ik nog.

Als je je gaat aanmelden en het lukt niet van de eerste keer of ze zeggen dat ze vol zitten, gewoon blijven proberen tot je je ertussen wringt (a.h.w. dan).

Elke dag wordt een nieuw draadje geopend, waar alles wat ons bezighoudt bespreken.

Vergezel ons in onze strijd tegen de alcohol en in het streven ADB te worden op ons dagdraadje.

Onderstaande delen we even aan elk nieuw forumlid mee:
Om te weten hoe het werkt op dit forum moet je even kijken bij 'werking forum' links in het menu. Daar staat een stukje getiteld: 'hernieuwde samenvatting werking forum' en als je dat dan even leest weet je hoe het forum werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Gewoon blijven proberen met aanmelden tot er ertussen glipt.

Ondertussen zou je ook alvast met een alcoholschrift kunnen beginnen en natuurlijk op ons draadje mee doen.

De meeste van onze partners snappen niet hoe dat is om te stoppen. Hoe moeilijk dat is, ze denken gewoon: hups stoppen en klaar.
Maar in ieder geval fijn dat je partner je toch steunt, al snapt ie er niets van.

Zelf heb ik mijn partner en kinderen het adres van ikenmijnalco gegeven voor info en evt. als de dat willen het forum: http://www.ikenmijnalco.nl/forum.
Ook heb ik wat foldermateriaal laten slingeren. Volgens mij hebben ze daar wel naar gekeken.
Ik wil ze nl. nergens toe dwingen. Ze hebben het zwaar genoeg gehad met me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

In dat schrift kun je bijhouden wanneer je trek ervaart, wat je daar bij deed en dacht, in welke situatie dat was.
Zo kun je een lijn ontdekken, en proberen die situaties, gedachten of handelingen te vermijden of te vervangen door andere.
Door een aantal van je gewoonten en/of gedachten te vervangen, kun je flink wat trekmomenten voorkomen, wat het stoppen weer iets makkelijker maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum An

Ik ben 47.5 jaar en heb geen kinderen deels door mijn heftige alcohol en drugsverleden en deels omdat ik me nooit echt "broeds" voelde. Maar ik heb wel honden die ik als mijn kinderen zie
Heb 32 jaar gedronken waarvan eens 5.5 maand niet.... in 2001...maar dacht dat ik wel weer kon drinken door te minderen en ben toch weer een glaasje gaan pakken.
Resultaat...binge drinken op de dagen dat ik dronk maar toch ook wel periodes van 5-8 dagen zonder drank en dat de laatste 11 jaar.
Maar ik ben het ook ZOOOOOOO zat..steeds weer naar die drank te grijpen als het even tegenzit of als ik iets heb gedaan waar ik een beloning voor wil hebben en dan altijd in de vorm van drank.
Ik heb nu sinds 30 juni twee glazen wijn gehad...helaas op een feestje...dis moest op 7juli weer op nieuw tellen ...sta nu dus over 1 maand droog en loop bij de internet behandeling waar ze me heel professioneel en respectvol aan het leren zijn wat mijn risico momenten/gedachten/situaties enz. zijn.
Ik heb er al veel baat bij.
het forum is ook geweldig als ondersteuning omdat je toch veel thuis blijft om al die uitdagingen uit de weg te gaan.
Ik wens je veel sterkte en heb veel bewondering voor het feit dat jij het al eens 5 jaar hebt vol gehouden..een hele prestatie...en misschien dat je nu uit die ervaring kracht kan halen...je weet nl aldat het leven zonder alcohol gewoon verder gaat...heerlijk nuchter zelfs...met een gezond lichaam en vooral een gezonde GEEST.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...