Spring naar bijdragen

FF voorstellen


Maxo

Aanbevolen berichten

Hello allen,

Ik ben Maxo, ik heb heel recent (2 dagen geleden) beslist om mijn probleem nu eens aan te pakken, ik dronk al jaren iedere dag, dikwijls ook veel te veel.

Ik ben nu gestopt. dat "minderen" of "matigen" had ik vele keren geprobeerd, en eerlijk gezegd, dat is nooit gelukt. Dus nu maar de "hard way".

Het lukt vrij goed, maareen beetje steun van lotgenoten, zal ik de komende tijd wss toch wel kunnen gebruiken, that's why I'm here he.

Nuchtere groetjes!

Maxo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Maxo,

Een heel hartelijk welkom hier!
Wat een goed en krachtig besluit van je, om helemaal te stoppen.
Ik wens je veel succes en sterkte, want het is niet makkelijk.
Maar je bent nu hier, en dus sta je niet alleen!

Kom gerust naar ons "meeting point", te vinden links boven in het menu, bij '' ditjes&datjes 'en klik dan op de datum van vandaag.
Daar zijn veel forumleden dagelijks te vinden, om een ander te steunen, omzelf gesteund te worden, of gewoon voor een babbeltje over ditjes&datjes...
Je mag ook gewoon meelezen, als dit je helpt in je strijd.

Hou vol, en laat 'gewoon' die eerste staan, dan hoeft er ook geen 2de te volgen!
Denk niet te ver vooruit, 24 uur is lang genoeg; of 12 uur; 1 uur, zonodig.

Ik hoop je snel te zien op de dagdraad.

Groet, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maxo, je meent het serieus he dat stoppen. Harstikke goed joh, want die drank brengt je niks. Eerst denk je nog dat het je grote vriend is, totdat die zijn ware gezicht laat zien. Het is een gemene egoistisch alles vernietigende zooi. Heb je niks aan. Dus welkom hier en haal er je voordeel uit. WELKOM!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maxo,

Ja, van elke dag drinken onder het mom van " ach even lekker een wijntje, gezellig toch", zat ik maar zo al jaren op minstens 1 hele fles, en dan nog funktioneerde ik heel aardig en als ik mijn zorgen uitsprak naar de mensen om mij heen, deden ze het af met "ach lekker een wijntje, gezellig toch"! Zoveel mensen drinken 'sociaal', ik kon het echter niet laten om ook asociaal te gaan drinken en werd elke dag na zessen blij als het weer 'mocht'. Al heel lang zei er een stemmetje tegen mij: "je hebt een probleem met alcohol" en later zei dat stemmetje: "je bent een verkapte alcoholist".
Pas toen ik last kreeg van een verharde lever, kon ik aan dat stemmetje gehoor geven en nog diezelfde dag heb ik dit forum gevonden. Wat was ik blij met zo veel steun en herkenning, zoveel lieve intelligente warme menselijke mensen (en ja net als in het echte leven ook zo hier en daar een irritante waar je minder mee hebt). Het is niet echt iets waar je trots op bent, en toch zo fijn om te weten dat je er niet alleen in staat.

Je weet denk ik zelf wel dat je de juiste beslissing hebt genomen, laat je niet verleiden door stemmetjes die het uitstellen of zeggen dat het allemaal wel meevalt. Voor mij is het leven veel uitdagender geworden nu ik zelf de baas ben in plaats van dat ik me laat leven van roes tot roes, ik hoop dat jij jezelf die kans geeft dat allemaal ook zo te ervaren, want op een gegeven moment krijg je er lol in te ontdekken dat je eindelijk door krijgt hoe die dingen in het leven en je hoofd werken, en dat zet je levenskwaliteit op een hoger plan dan de beste champagne!

Go 4 it, u can do it!

Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maxo

Een van de belangrijkste ondersteuningen die ik hier heb gehad is:

Dat alcohol je wil doen geloven,
dat je het volhouden van het niet drinken van alcohol,
moet vieren
met het drinken van alcohol.

Ik was zelf ook iemand die al 11 jaar aan het minderen was...vallen en opstaan dus...en weer verder drinken als ik dacht...nou zit er wel weer genoeg tijd tussen.
Ik ben er wel gezonder van geworden maar pas toen ik het berichtje hierboven las, begreep ik waar ik mee bezig was.

En hoe sluw en slinks en gemeen die zogenaamde vriend alcohol is.
Bah...ik hoef hem niet meer.
En dat hoop ik te bereiken door alleen vandaag niet te drinken.
Doe je mee...24 uur is te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...