Spring naar bijdragen

Oxazepam en temazepam: invloed op rust-systeem


Paolo

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ben proberen aan het afbouwen van kalmerings/slaapmiddelen, ofwel respectievelijk oxazepam en temazepam, beide 10 mg per dag. In overleg met mijn huisarts.

Omdat het slapen met temazepam niet altijd redelijk gaat en me dan onrustig/moe voel, gebruikte ik overdag wel eens (soms meerder dagen) oxazepam. ik ben nu gestopt met oxazepam, zoveel was dat ook weer niet, maar het kan wel juist tegen je werken. Even rustig liggen overdag of wegdoezelen lijkt er door oxazepam en temazepam niet meer in te zitten, helaas. Daar gaat mijn vraag eigenlijk over: komt dat na het afbouwen wel weer terug, dat je bijvoorbeeld in de trein of bij tv even heerlijk kunt wegdoezelen, dat mis ik!

Ik slik al zo'n 3 jaar slaapmedicatie. Hiervoor ook mirtazapine in lage dosering gebruikt (ik had niet het idee dat dat veel hielp), zopiclon (af en toe nog als ik te lang niet goed heb geslapen). De komende 14 dagen ben ik op 10 mg temazepam gezet.  Daarna zien of ik naar 5 mg kan.

Tips en adviezen zijn welkom!

Groet, Paolo.

 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk krijg je gelijk, Bellie, dat de hersens weer zelf de slaap regelen en vooral het vertrouwen bij mij terugkomt! We zijn in ieder geval lotgenoten wat de problematiek en medicatie betreft...

Ik gebruik al temazepam vanaf half juli van dit jaar. Was zelfs al op 2,5 mg beland, maar toen trok ik het niet meer. Waarschijnlijk werkte het regelmatige gebruik overdag van oxazepam (10 mg) tegen. Nu probeer ik oxazepam er uit te houden, vandaag alweer de 5de dag zonder, dat gaat dus redelijk. Vannacht netto 7 uur geslapen, dat is ook redelijk.

Groet,

Paolo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...