Spring naar bijdragen

Weer in het diepe gezonken


Tantiri

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb me vandaag voor het eerst aangemeld bij deze foum, Morgen ga ik ook voor het eerst naar een AA bijeenkomst, en ik hoop dat ik zo dan eindelijk eens een keer de alcohol de baas kan worden.

Ik heb in het verleden al diverse dingen geprobeert en dat heeft niet geholpen.
Wel heb ik de fles een jaar laten staan, maar toen mijn zoon geboren werd en hij in het ziekenhuis opgenomen werd omdat het niet zo goed met hem ging, heb ik de fles weer opgezocht, en vanaf dat moment weer steeds vaker.

Ik heb me wel vaker aangemeld bij Tactus en bij het Jellinek, echter daar hebben ze me niet kunnen helpen.
Over het algemeen werd ik afgescheept met het verhaal dat ik geen dagelijkse drinker ben (ik heb geen last van cold Turkey als ik niet drink).

Als ik gedronken heb dan word ik een beest waarbij alle frustratie van mijn opgekropte leven vrijkomen.
Ik ben dan heel gemeen en grof tegen mijn partner, en dan komt de spijt altijd weer te laat, zij is het ook spuugzat, en we gaan dan ook uitelkaar.

Toch heb ik me voorgenomen om het stoppen toch door te zetten, aangezien het wel belangerijk is.

Ik weet niet hoe het in de toekomst gaat verlopen, echter ben ik er wel zeker van dat ik mijn gezin niet kwijt wil raken.

Ik heb ze in het verleden al teveel teleurgesteld en ik weet dat ik heel veel heb kapot gemaakt, en waarvoor????
Alleen maar om een in een roes te verkeren die me wanneer ik weer nuchter ben een dubbel zo harde klap terug geeft.

Ik wil iedereen op de wereld met een alcohol drug of gokprbleem heel veel succes wensen met het overwinnen van hun grootste vijand, en dat is nog altijd de verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tantiri.
Als je wilt stoppen met drinken dan doe je dat. Niets is het waard om jezelf, je vrouw en je kind te laten lijden onder deze nogal stomme gewoonte. Dat zeg ik omdat ik het zelf ook zo'n 15 jaar overvloedig heb gedaan.
AA, Tactustherapie of andere middelen zijn (goede) hulpmiddelen, maar uiteindelijk doe je het zelf. En dat wens ik jou heel erg toe, en ik wens ook jouw zoon een ouder toe die op een nuchtere manier aandacht voor hem heeft. Hij heeft je nodig.
Neem jezelf onder de loep en verzin geen smoezen meer. Veel succes toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tantiri van harte welkom. Je beschrijft heel duidelijk je probleem. Je drinkt en dat doet je geen goed, integendeel. Goed dat je naar de AA gaat en hier het forum hebt gevonden. Hier kan je elk uur van de dag en nacht terecht. Je kan schrijven op het dagdraadje 'ditjes en datjes'. Ik ben hier vanaf augustus en het helpt me geweldig. Ik voel me nu niet meer alleen in de strijd tegen de drank. Het is niet meer zo'n obsessie. Van dag tot dag, van uur tot uur. De eerste laten staan, daar begint het mee. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tantiri,

vandaag is de eerste dag, van de rest van je leven, neem de controle over!
je hebt besloten het van nu af anders te doen, en da's heel moedig en sterk!
Gelukkig heb je al wat stappen genomen en je hebt ook ons nog gevonden, je gaat goed beslagen ten ijs.
Kom op het dagdraadje, vertel wat je dwarszit of lees gewoon mee, wat jou ook helpt.

Je bent niet alleen!

Succes/sterkte bij de aa vanavond, laat je ons weten hoe het ging?

Enneh....je hoeft alleen maar die eerste te laten staan ;)

Groetjes, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tantrini,
Welkom hier. Ik hoop dat je hier veel steun zult vinden bij het stoppen.
Het belangrijkste is dat je die eerste laat staan, onder alle omstandigheden.
Kijk ook niet verder dan een dag of zelfs maar een uur. Dan blijft het te overzien.
Geef jezelf het mooiste cadeau dat er bestaat: je nuchtere ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tantiri,

Welkom op het forum.
Ik hoop echt dat je nu de kracht kunt vinden om de drank te laten staan en dat je nuchter van je kind kunt genieten.
Als ik gedronken heb dan ga ik ook mijn partner kleineren, soms ook nog in gezelschap. Alcohol is voor ons verslaafden een raar goedje.
Ik wens je heel veel sterkte hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik ben net terug van die AA groep, en het is me heel goed bevallen, niemand kijkt je vervelend aan en iedereen weet van het probleem.
Je komt ook in kontakt met mensen die al meerdere jaren de fles hebben laten staan en toch met een terugval te maken hebben gehad.

Dat zijn in iedergeval mensen die uit ervaring spreken en niet alles uit een boekje hebben geleerd.
Ik heb afgesproken dat ik wekelijks zal komen, en kan het eigenlijk iedereen aanraden.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Tantiri.

Goed van je dat je inziet dat het niet zo verder kan. Dat is stap 1, eigenlijk de belangrijkste wat mij betreft.

Aan dit forum zul je veel steun ondervinden. We hebben allemaal hetzelfde probleem: Hoe blijf ik van de drank af. Wens je veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

Ik wilde even laten weten dat het toch weer bergafwaarts gaat met me,
Ik ben mijn gezin kwijt en mijn ex wil niet dat het nog goed komt (geef haar eens ongelijk).
Ik zit nu tijdelijk weer bij mijn moeder, en het wordt steeds zwaarder.

Ik hou nog steeds heel veel van mijn ex echter ik heb haar wel heel erg slecht behandeld en heel veel stress bezorgd.

Heel eerlijk weet ik eigenlijk wel dat ze veel beter af is zonder mij en dat ik een andere weg in moet slaan.

Ik ben op dit moment helemaal niet stabiel, ik kan mijn kinderen ook bjna niet zien en ik mis ze wel vreselijk.

Ik hoop dat ik hier ooit nog uitkom.

Aan iedereen die het vol houdt, ik ben trots op jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tantiri, wat rot dat het weer bergafwaarts gaat. Maar je zal toch zélf de eerste stap tot herstel moeten zetten! Zoals je nu gaat, wordt het alleen maar slechter!
Wij komen dagelijks bij elkaar als je via FORUMS, naar ditjes, datjes en dagdraad gaat, en dan klikt op dagdraar (de dag van vandaag) Daar heb je altijd een hoop aanspraak, als je het moeilijk hebt is er bijna altijd wel iemand die je erdoor heen trekt! (Hoewel het nu vakantie is, dus wat stiller!)
En je kan je ook opgeven voor de internetbehandeling, die is gratis, anoniem, en het heeft al een hoop mensen van ons geholpen!
Dus hopelijk tot ziens op de dagdraag, en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tantiri.
Wat een rot bericht dat je je vrouw en kinderen nu kwijt bent door je gedrag.

Dat is de alcohol toch niet waard?

Ik ben zelf ook een alcoholist en heb 32 jaar veel te diep in het glaasje gekeken (samen met mijn partner de laatste 20 jaar)
en heb eigenlijk nog het meeste mijn eigen leven verpest.
Maar als ik wist dat ik mijn partner en kinderen zou kwijt raken of eenkwade dronk over me zou hebben waardoor ik anderen verdriet doe dan zou ik me toch gaan afvragen waarom ik de alcohol blijkbaar meer 'verheerlijk' dan mezelf en mijn gezin.

Voor wie heb je nu eigenlijk respekt?

Blijkbaar meer voor de alcohol want ik kan me niet voorstellen dat als je echt series met de verslavingzorg aan de slag gaat en met je zelf of samen met de AA dat je dan niet als serieus alcoholist wordt gezien omdat je niet dagelijks drinkt en geen cold turkey hebt.
Ben je wel 100% eerlijk geweest over je alcoholgebruik en je gedrag naar jezelf toe?
Wil je de alcohol echt wel opgeven?
Wat dat is de eerste stap die je moet maken en die kan jij alleen maken.

Schrijf met ons mee op ons dagdraadje en schrijf het eens goed van je af wat er binnenin jouw allemaal afspeelt.
Er is altijd iemand die met je mee wil denken.

Het doel is pas mislukt als je het opgeeft te proberen het doel te bereiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...