Spring naar bijdragen

Samen zijn we sterker!


Tracy

Aanbevolen berichten

Ik sta nu ruim 2,5 jaar droog, maar de zomer(vakantie) blijft moeilijk. Tot nu toe ben ik nog niet voor de bijl gegaan, en dat wil ik graag zo houden. Het zou fijn zijn om op zwakke momenten op iemand terug te kunnen vallen. Wie ziet dat zitten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje, kruidenthee67, en goeie vraag, waarom het moeilijk blijft. Associatiegedachtes, denk ik. En ik geef die de ruimte. Voor mij ligt het succes in het uit de weg gaan van die gedachtes,  geen aandacht aan schenken. Niet kijken naar alcoholreclames in folders, in supermarkten niet naar de wijnafdeling kijken, alles wat met alcohol te maken heeft is heel direct en resoluut: NEE!!! En die zomerse rosé heeft de deur op een kier gekregen. Tijd om die weer in zijn gezicht dicht te slaan, want hij komt er niet in!!!!!!!

Ik ben nog een beetje aan het zoeken hoe het hier werkt met dagdraad en dagpact. En naar wat mij het best zou helpen op een moeilijk moment.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tracy...ja associaties...met plekken, gebeurtenissen waar ik 'vroeger' dronk...dat herken ik wel. Ook nu, bijna drie jaar droog. Het resolute 'nee' is voor mij heel bepalend geweest. De gedachten die nu af en toe nog opkomen probeer ik niet te verdringen, maar juist ff naar te kijken..in de zin van 'oja, das war einmal'...en dan verdwijnen ze weer.  

Goed dat je zoekt naar wat voor jou helpend is op lastige momenten, goed voorbereid zijn blijft volgens mij nodig...alertheid zeg maar.  Ik heb zelf vertrouwen in hoe ik nu sta in mijn ADB proces, maar ben me ook bewust van het feit dat langere tijd droog staan geen garantie is. Het werkt als ik er aan blijf werken.  Maar...het wordt wel lichter en gemakkelijker....

 

Succes! Ook met zoeken hier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kruidenthee, het is fijn om herkenning te vinden op deze site. Wat mij indertijd bij het stoppen doorslaggevend geholpen heeft, is de vraag wat er zou gebeuren als ik weer zou drinken. Dat eindigde op straat, zonder contact met mijn kinderen. Een heel realistisch scenario. En dat houd ik mezelf ook wel eens voor als ik het moeilijk heb. Garantie krijg je nooit. De enige die daar verantwoordelijk voor is, ben je zelf. Voorbereiding is een goeie!

Jij ook succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...