Spring naar bijdragen

Taurus65


Taurus65

Aanbevolen berichten

Hallo Taurus,

Ook van mij welkom hier. Ik neem dit draadje maar, omdat je je hier het uitgebreidst voorstelt.

Je hebt al heel wat achter de rug. Heb je nu een goed contact met je kinderen en als ze bij jou zijn (hopelijk) drink je dan? Het zou erg zijn als je om die reden het contact weer zou verliezen.

De meeste mensen hier hebben een reden om te drinken en van hulpmiddel wordt het op een zeker moment een handicap! Toch is een slogan hier, dat geen enkele reden goed genoeg is om te gaan drinken. Mensen die aan alcohol verslaafd zijn, hebben vaak ook een smoezenboek zo dik als het boek van Sinterklaas!

Jij zit nu thuis, maar hoe deel je je dag in? Heb je nog wel zin om je bed uit te komen? Je hebt gelukkig al heel wat verkeerde dingen onder controle gekregen. Heb je dat alleen gedaan, of heb je hulp gezocht?

Ik dronk bij wijze van zelfmedicatie (chronische pijn). Uiteindelijk heb ik de onlinebehandeling van Tactive gedaan. Je krijgt dan opdrachten e.d. om meer inzicht te krijgen in waarom je drinkt, alternatieven te ontwikkelen voor moeilijke momenten enz. Ook het forum heeft mij veel geholpen. We hebben hier een virtuele huiskamer, op de dagdraad, ditjes & datjes. Iedere dag wordt daar een nieuwe draad aangemaakt, waarop we het over van alles hebben, dus ook over dat je je eenzaam voelt, je verveelt of wat je wilt gaan eten. Het voordeel daarvan is dat er bijna altijd wel iemand is om met je te praten. Op het moment dat je het moeilijk hebt of je wilt iets vragen, kom dan naar de dagdraad. Mochten we je per ongeluk over het hoofd zien, ROEP dan nog een keer, want we proberen je dan zo goed mogelijk te steunen.

Ik hoop je daar regelmatig te zien. En heel belangrijk: mocht je struikelen, dan zo snel mogelijk weer opstaan, je knietjes afvegen en weer met nieuwe moed doorgaan.

Ik wens je veel succes en vooral Hou vol!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taurus, mijn jongste was 13

toen ik als teveel drinkende moederme ineens realiseerde dat haar tijd met alcohol

wel eens dichterbij kon zijn als ik me realiseerde, en dat ik dan een zo goed moeglijk

voorbeeld voor haar wilde zijn.

En wat ik voor mezelf al jarenlang nbiet voor elkaar kreeg, lukte me van de ene op

de andere dag wel voor haar.

Het grote kado daarbij was dat ik de dag erna dit forum ontdekte.

Onze kinderen zijn ons soms meer waard dan wijzelf taurus, en uiteindelijk was

zij mijn weg terug naar mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Taurus,

Ook van mij welkom hier. En ik zou zeggen: Ga ervoor. Haal alles uit de kast wat je helpen kan. De onlinebehandeling bijvoorbeeld. Of de AA waar je lotgenoten ontmoet.

Lees goede boeken erover die je kunnen helpen. Ik noem maar wat. Mij hebben deze dingen geholpen. En natuurlijk het lezen en schrijven ( als je wilt) op het Forum.

Veel succes!!!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Taurus,

welkom hier,

wat heb je een ellende meegemaakt de laatste jaren, ik vind het logisch klinken dat het je heeft opgebrand. Ik snap ook de greep naar allerlei middelen maar ben blij dat je nu de stap hebt genomen naar een gezonder middel! vooral voor jouw eigen welzijn en dat van jouw kinderen, waarvoor je zo hard hebt gevochten, is het beter om te stoppen! Schrijf en lees mee en we helpen waar we kunnen en wij leren weer van jou, sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taurus, goed bezig jongen.

Was het doorzakken een soort afscheid van de drank? Dat heb ik hier wel eerder voorbij zien komen. Probeer het gevoel dat je de volgende morgen had, goed te onthouden. Schrijf het desnoods helemaal uit! Als je weer trek krijgt, dan lees je het door en misschien weerhoud het je van zwichten voor de verleiding.

Het duurt nog even voor je kunt komen bij Iris, maar fijn dat je duisarts voor je klaarstaat.

Succes!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taurus, dank je dat je je verhaal met ons wilt delen! Gedeelde smart is halve smart toch? Of dat zo opgaat met alcohol weet ik niet maar je ondervindt waarschijnlijk al veel steun van dit forum..

Wat je verteld is zo super herkenbaar. Ja, die veilige muren van een instelling en dan terug in de harde realiteit met al z'n verleidingen en mensen die overtuigd zijn dat jij "genezen" bent van jouw alcohol verslaving.

Zoals zovelen hier op het forum heb ik dit ook meegemaakt.

Toen ik uit de instelling weer terug in de maatschappij stapte wist ik pertinent 100% zeker dat ik nooit meer alcohol zou drinken.

Was het maar zo makkelijk he?

Ik wens je heel veel sterkte, geluk, wijsheid en doorzettingsvermogen toe!

De raad die ik kreeg hier op het forum en bij de AA meeting?

Maak gebruik van elke vorm van hulp die je aangeboden krijgt!!!

Queenie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taurus: je bent goed het weekend doorgekomen. Dat telt! Dat je het regelmatig moeilijk hebt, dat is gewoon de realiteit waar we dagelijks mee moeten omgaan. Het resultaat telt!! Compliment!

Het lijkt mij een prima idee om vrijwilligerswerk te gaan doen. Je brengt structuur aan in je leven en je komt uit je eigen cirkeltje. Er zijn hier meer mensen die dat doen.

Jane vertelt regelmatig over haar fietstocht eens in de week met iemand; ik lees voor aan kinderen uit een gezin met een taalachterstand en zet me extra in voor een buurvrouw in een rolstoel. Ook bezocht ik een oud dametje dat nu helaas is overleden.

Ieder mens bestaat uit veel meer dan een drankprobleem en zolang je een beroep doet op je andere kwaliteiten word je er alleen maar een rijker mens door!

Succes.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh he Taurus na alles gelezen te hebben heb ik erg respect voor jou!

Het aanpakken van je probleem is al een hele stap vind ik zelf (in die fase zit ik nu) en jij bent toch al wel een stukje verder.

Ik wens je heel veel succes de weg is niet makkelijk maar laten we ons doel voor ogen houden!!

Liefs Harjet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...