jeffrey Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Allemaal bedankt voor het warme welkom! Ik had me net voordat ik op het forum kwam, al ingeschreven voor de online behandeling. Net mijn doelstelling moeten invullen. Mijn zwakke punt is doorzetten en volhouden. Voel me een beetje zwak, want in mn welkom staat dat ik er voorlopig klaar mee ben, maar heb besloten om 5 dagen in de week niks te drinken en dan in het weekend mezelf te trakteren op 3 glazen.Ik ben veel te bang dat ik het anders helemaal niet ga volhouden. Ik lees veel dat helemaal stoppen makkelijker blijkt te zijn dan minderen. Maar als ik er een vast patroon in krijg dan is het al een stap vooruit en krijg ik denk ik meer moed om echt te stoppen. Mijn gewoonte om mn kop in het zand te steken zit er dus nog steeds in, maar ja, terugkijkend op mn drankverleden wat toch wel zeker 15 jaar is,lijkt het voor mij de beste weg om maar niet al te grote stappen te nemen. En ik ben een beetje ongeduldig denk ik.Wil veel te snel resultaten zien. Gisteren een zwak punt, net als nu. Als ik ermee bezig bent wordt dat glas groter.Ik weet als ik de verleiding kan weerstaan, ik morgen trots op mezelf ben.. Je kan zeggen, ga dan wat anders doen, maar ja, volgens mij wilde ik toch hier zijn om met mn alcoholprobleem bezig te zijn. Dus wat nu?Even rondneuzen op het forum, kijken hoe het met anderen gaat en proberen gaandeweg wat contacten te leggen.Mijn sociale isolement helpt natuurlijk niet mee om me erdoorheen te slaan. Dit is in ieder geval dag 2 in mn nieuwe leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Jeffrey, ook van mij een welkom, maar denk nu eens even na. Je hebt het over jezelf trakteren. Maar een traktatie is toch bedoeld om iemand een plezier te doen? Stel je drinkt door de week niet en dan, wanneer lichaam en geest misschien net een beetje tot rust komen, zet je de boel met 3 glazen weer op z'n kop. En zeg nou zelf, wat moet je nou met drie glazen? Diezelfde drie glazen die de hele week inderdaad steeds groter worden! Gun jezelf toch rust in je kop man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeffrey Geplaatst 7 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Mmmh, zoals ik al zei..mn kop nog in het zand steken. Je hebt idd wel gelijk. Ik heb er nu geen last van maar als ik er nu over nadenk zit de kans erin dat ik voor gaas ga. Bedankt voor je advies! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2013 Hartstikke goed Jeffry, je bent al bezig met dag twee. Je hebt het over een vast patroon krijgen in je verslaving. Das knap moeilijk hoor, sommigen lukt het, maar de meesten glijden weer terug naar af. Je bent een alci, hoe moeilijk dat ook te accepteren is, het is niet anders. Maar je moet de dingen gewoon uit proberen om tot de ontdekking te komen of het je lukt. Ikzelf heb helemaal niets aan 3 glazen? Ik wil graag die roes voelen, en dat doen mensen vaak, alleen wij kunnen het daar niet bij houden en gaan door tot we er bij neer vallen. Kom eens naar "ditjes en datjes de dagdraad" Daar zitten we de meeste tijd. Het is een soort virtuele huiskamer. Heel veel suc6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 8 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2013 Jeffrey, Op je andere draadje heb ik je welkom geheten. Bij mij zou dat van geen kanten werken. Hele week niet en dan 3 glazen. Ik wil ook die roes en heb aan 3 glazen zeker niet genoeg. Plus het gezeur dat je de hele week naar het weekend uit zit te kijken omdat je dan weer mag. Je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk. Als je een alci bent werkt dat niet. Maar probeer het uit. Vaak moet je de dingen zelf ontdekken voor je overtuigd raakt. Hou je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden