Spring naar bijdragen

Escitalopram en Oxazepam


Aanbevolen berichten

Goede middag..

Ik ben Marc..  Sinds september begonnen met Escitalopram (vanwege PTSS / Burn out).  Werkte erg goed. Alle klachten waren weg. In december 2019 begonnen met afbouw van Escitalopram. Na ca. 6 weken ging dit mis. Voortdurend erg angstig, nerveus, gejaagd en gespannen. In overleg met psychiater, vanaf halverwege januari,  weer opgehoogd. Gezien de angst etc ook oxazepam erbij gekregen. In het begin 2-3 x 10 mg per dag. Daarna afwisselend 1 per dag of 2 per dag. Ook soms dagen niets.

3 weken geleden Escitalopram opgehoogd naar 20 mg omdat ik angstig en nerveus bleef. Gisteren contact gehad met de psychiater. Besloten om de 20 mg te handhaven. 

Ik had ook besloten om met Oxazepam te willen stoppen. Het hielp mij nog wel. Afgelopen donderdag de laatste maal Oxazepam (10 mg) genomen. In een keer ermee gestopt.

Nu afgelopen 2 dagen erg depressief (ook donkere gedachten) en huilerig. De onrust is wat minder. 

Vraag mij af: komt dit omdat de Escitalopram nog niet goed werkt (of door ophoging) of onttrekkingsverschijnselen van de Oxazepam ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou beiden kunnen, ook kan het mentale klachten zijn die je hebt ontwikkelt in verloop van de tijd. Aangezien dat ook past in je situatie die je schetste. Maar dat is moeilijk te meten met deze meerdere mogelijke bronnen. Bij de start of ophoging van SSRI's kan je namelijk zulke klachten krijgen of je ziek voelen. Ik heb dat ook gehad bij Fluoxetine, dat zijn de typische klachten die je ook kan verwachten. 

 

Ik zou het even de tijd geven en anders contact zoeken met je psychiater. Het is al fijn dat je die hebt want dan ben je in betere handen dan op een forum natuurlijk, vooral een forum waar men gefoccust is op enkel benzodiazepine afbouw. Als je hier met klachten komt en je verteld dat je benzodiazepines aan het afbouwen bent of hebt afgebouwd, dan denkt men hier natuurlijk 1+1=2. Maar aan jouw verhaal te lezen kan het van alles zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...