Spring naar bijdragen

voorstellen


Kira1711

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik misschien we de oudste deelnemer ben, ik ben 68 jaar. ik drink al sinds m'n 24e jaar. het begon in de slijterij waar ik werkte.Stond de hele dag alleen en weinig klanten, dus uitverveling maar eens alle drankjes geprobeerd..Gescheiden en met een man getrouwd

die ook wel een slokje lustte. De gewoonte om te drinken is er in geslopen.

Uiteindelijk is hij overleden na een hersenbloeding en bleek korscakov en leukemie te hebben. toch gewoon doorgegaan met wijn drinken en soms ook nog een cola mix.

Na 2 jaar een weduwnaar leren kennen en daar ook mee getrouwd. hij is het die me opm'n gedrag gewezen heeft.Dit heeft een paar keer tot fikse botsingen geleid. Na een ruzie me bij de Maliebaan gemeld, maar klapte dicht bij de psycholoog. Wil op eigen kracht ervan komen, mijn man geeft me ontzettend veel liefde, maar als ik weer in de fout ga,kan ik gaan.

dit forum geeft me steun, lees veel verhalen die bekend voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kira,

Ik zou bijna zeggen, knap dat je het zolang vol kon houden;)

Je moet wel een sterke geest hebben en je lichaam niet te vergeten.

Die kan je nu goed aanwenden om te stoppen met drinken.

En goed om te horen dat je een man hebt die van je houdt en je steunt.

Dat kan veel helpen.

Je hebt al veel mee gelezen zag ik.

Je kunt ook meeschrijven op de dagdraad op het forum.

Ik wens je veel sterkte

Succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kira,

ik hoop dat ik goed heb gelezen en dat hij het was en niet jij

van die Korsakov en leukemie, toch?

Dan heb je dus voor jezelf ook een voorbeeld hoever je het niet

wilt laten komen; niet voor jezelf en niet voor je partner.

Je bent in elk geval niet de oudste frummer, maar

je zit wel in de top tien:D

Dat je de volgende 30 jaar maar zo adb mogelijk door mag brengen:musicnote:

en wij er veel over mogen lezen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kira,

We schelen niet zo veel, ik ben 66! In mijn relatie stond ik op hetzelfde punt. Wij woonden als twee vreemden bij elkaar, omdat hij vreesde dat ik in de goot zou belanden als hij me het huis uitzette.:(

Ik heb net bij dhk een heel verhaal geschreven. Als je dat even wilt lezen, dan scheelt me dat een hoop typewerk. Wat ik nog wel even wil benaderukken is, dat ik veel heb gehad aan de internet behandeling van Tactive. Misschien is dat ook wat voor jou. Je krijgt allerlei opdrachten en vragen, die je kunt doen op de tijd die jou het beste uitkomt en je hebt een eigen hulpverlener, waaraan je dingen kunt schrijven. Misschien dat je dan niet dichtklapt.

Fijn dat je man je steunt. De mijne deed dat ook, maar na een periode waarin hij heel afwachtend was. Ik had al zo vaak beloofd dat ik zou stoppen; stiekem drinken en liegen: hij sloot zich in zichzelf op om zich te beschermen. Uiteindelijk heeft hij langzamerhand meer vertrouwen erin gekregen en hij is nu heel erg blij.

Zet hem op joh. Het laatste kwart van je leven kan er heel anders uitzien en dat zou toch heerlijk zijn.

Mocht je struikelen, dan weer opstaan hoor en met frisse moed weer verder.

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kira,

Wat heb je een hoop meegemaakt zeg!

En wat lijk je me een sterke en dappere vrouw.

Het lijkt mij dat wanneer je zelf wil stoppen met drank en daarbij gebruik maakt van alle beschikbare hulp, dan moet het je toch lukken?!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...