Spring naar bijdragen

Benzo ontwenning


paula

Aanbevolen berichten

Zou heel graag in contact willen komen met een hulpverlener willen komen.

Ben een man van 38 jaar, ben nu radeloos, nooit gedacht dat je je zo kon voelen bij proberen te ontwennen van Benzo gewenning, 25mg (Oxazepam). krijg echt hele nare 

gevoelens en bijwerkingen gek van te worden...

ben bang dat mijn psychiater dit niet gaat herkennen,  angst en paniek overvallen mij. ga door een hel.

wil heel graag zelf afbouwen. heb gehoor van tapering systeem/ medicijnenrol.

heeft iemand daar ervaring mee en hoe kan ik mijn dokter overtuigen /?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Paula,

Goed dat je dit forum hebt gevonden: echter is dit het Rokendebaas forum. Ik ga daarom je bericht zo verplaatsen naar forum Benzodebaas. 

Je schrijft dat je probeert te ontwennen van 25mg oxazepam. In een keer stoppen met 25mg kan inderdaad flinke bijwerkingen geven. Ben je gestopt in overleg met je arts/psychiater? Waarom ben je bang dat je psychiater jouw klachten niet serieus zal nemen? Afbouwen is inderdaad de meest gebruikte methode, de meeste artsen hanteren hier een schema voor en monitoren goed met je hoe de afbouw verloopt. 

Ontwenningsklachten zijn van mens tot mens verschillend; op dit forum lees je vooral mensen die er veel problemen mee hebben (gehad). Dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt; er zijn ook mensen die goed in twee weken kunnen afbouwen zonder noemenswaardige klachten. Bijwerkingen horen er nu eenmaal bij als je stopt met een middel waar je fysiologisch afhankelijk bent maar zijn ook subjectief. 

Mijn advies is dan ook: overleg met je psychiater, maak een plan m.b.v. een afbouwschema, spreek je angst dat je psychiater je niet serieus neemt uit en verdiep je in adviezen van anderen. 

 

Succes!

Vriendelijke groet, de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-2-2020 om 09:43 zei moderator:

Dag Paula,

Goed dat je dit forum hebt gevonden: echter is dit het Rokendebaas forum. Ik ga daarom je bericht zo verplaatsen naar forum Benzodebaas. 

Je schrijft dat je probeert te ontwennen van 25mg oxazepam. In een keer stoppen met 25mg kan inderdaad flinke bijwerkingen geven. Ben je gestopt in overleg met je arts/psychiater? Waarom ben je bang dat je psychiater jouw klachten niet serieus zal nemen? Afbouwen is inderdaad de meest gebruikte methode, de meeste artsen hanteren hier een schema voor en monitoren goed met je hoe de afbouw verloopt. 

Ontwenningsklachten zijn van mens tot mens verschillend; op dit forum lees je vooral mensen die er veel problemen mee hebben (gehad). Dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt; er zijn ook mensen die goed in twee weken kunnen afbouwen zonder noemenswaardige klachten. Bijwerkingen horen er nu eenmaal bij als je stopt met een middel waar je fysiologisch afhankelijk bent maar zijn ook subjectief. 

Mijn advies is dan ook: overleg met je psychiater, maak een plan m.b.v. een afbouwschema, spreek je angst dat je psychiater je niet serieus neemt uit en verdiep je in adviezen van anderen. 

 

Succes!

Vriendelijke groet, de moderator

ik wil graag de moderator om advies vragen  ik ben na ruim 4 maanden gestopt te zijn met oxazepam  met  lang afbouwen  en nog steeds  last van hyperventilatie .wat kan ik hier aandoen ? ik heb nooit  meer als 10 mg geslikt en afgebouwd tot 2 mg  wat kan ik hieraan  nog doen  ? bedankt  voor uw antwoord  gr gerda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo moderator  ik heb aan u een vraag gesteld  nog veel last  van hyper ventielatie  na ruim 4 maanden  na  afbouwen  van oxazepam  en nooit  meer als  10mg geslikt  wat kan ik hieraan nog doen ? dank u voor  antwoord gr gerda    zie vraag hierboven   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...