Spring naar bijdragen

Wie zit hier fout?? (verslavingskliniek)


DootjesR

Aanbevolen berichten

Paar jaar geleden had ik met mijn domme kop slaappillen (temazepam) besteld op internet en had ik die langer als een jaar geslikt, daarnaast rookte ik ook twee jointjes voor het slapengaan. ... Ik had nog nooit gehoord van een medicijnverslaving.

Ik was één week gestopt met slaappillen en voelde mijn eigen opeens verward. Ik kreeg last van psychologische benzodiazepinen-ontwenning-symptomen: prikkelbaarheid, nachtmerries, insomnia, agorafobie, sociale fobie, perceptuele distorsies, depersonalisatie, de-realisatie, hallucinaties, mis-percepties, depressies, obsessies, paranoïde gedachtes, woede, agressie, zwak geheugen en concentratie, indringende herinneringen, etc.) Ik kon totaal niet meer helder nadenken.

Ook kreeg ik last van lichamelijke ontwenning-symptomen. Mijn lichaam voelde aan alsof ik ging sterven, ik kreeg hartkloppingen van 130 slagen per minuut. Mijn lichaam dacht dat er een groot gevaar op komst was en ik ging sterven. Dit kwam doordat de breincentra die de vrees-reactie controleerde van het angst en vluchtcentrum in mijn hersenen werden onderdrukt door de hoge dosis benzodiazepinen die ik langer als een jaar tot mij had genomen.

Ik naar mijn dokter. Ik: dokter ik voel mij zwak, ziek en misselijk, ik slik niet-voorgeschreven temazepam en rook twee jointjes voor het slapengaan. Dokter: hier heb je doorverwijzing naar verslavingskliniek. Ik: oké...

Ik naar die kliniek en was op dat moment mijn eigen helemaal suf gaan blowen om de spanning en de geestelijke ontwenning-symptomen tegen te gaan (in de hoop dat het snel voorbij zou zijn). Ik zat trillend van de spanning op de gang daar.

Intake-gesprek gehad (alles verteld, ik ben nooit verslaafd geweest aan cocaïne). Eerste afspraak behandelend psychiater: zij: coke-verslaafd? Ik: nee. Gooit pakje temazepam op de tafel. Zij: slik je ze nog? Ik: niet meer (toch had ik ze niet voor niks meegenomen naar de afspraak). Ik: ik heb ze niet van de dokter, wat moet ik ermee doen? Zij: misschien kan je ze terugbrengen, kan je je geld terugvragen. Voorderest werd er niks gevraagd. Tweede afspraak behandelend psychiater: Zij: coke-verslaafd Ik: nee, cannabis. Aankomst detox-arts: coke-verslaafd? Ik: nee, cannabis...

Ik slikte nog 2 temazepam per week in de veronderstelling dat ik er na de eerste heftige ontwennings-golf ervanaf was (ik snap niet waarom ik zei dat ik ze niet meer slikte, dom van mij). Ik wist ook niet dat afkicken van medicatie te maken heeft met een disbalans die ontstaat in je hersenen. Dus zodra ik naar het 0-punt ging, brak de hel los en was de disbalans in mijn hersenen op het hoogtepunt en de afkickverschijnselen ook.

Ik zwaar verward met al die afkickverschijnselen in die detox van 5 dagen. Ik kreeg aanvallen waarbij mijn linkerarm spastische bewegingen maakte. Vervolgens zat ik in therapie bij die kliniek en ging ik half-dood van de aanvallen en belde ik ze meerdere keren op. Ik vroeg wat is er in godsnaam met mij aan de hand? Antwoord: je hebt al je problemen weg-geblowd, die komen nu naar boven. Mijn dokter was op vakantie en mijn waarnemend dokter verwees mij naar die kliniek. Ik smeken om afspraak met psychiater. Nee, die is op vakantie (mijn behandelend psychiater die vermeld stond op mijn zorgkostenfactuur zag ik gewoon op de gang lopen). Ik wist niet wat mij overkwam.

Vervolgens ik zwaar verward thuis (ik zat onbewust en onwetend met al die geestelijke ontwenning-symptomen). Ik naar die kliniek en zei: Ik heb een psychose. Zij; nee, heb je niet. Wat is er dan met mij aan de hand? Geen antwoord…

Toen realiseerde ik mijn eigen dat ik verward was van de medicatie, en zij geen idee hadden waar ik allemaal wel niet last van had. Toen ben ik gestopt. Dat was mijn verhaal…

Ben ik nou dom dat ik had gezegd dat ik geen temazepam meer slikte? of hebben hun mij niet goed opgevangen aangezien ik daar na een doorverwijzing van mijn dokter zwaar verward zat met dat pakje pillen en zij mij constant aanzagen voor een coke-verslaafde (wat ik niet ben en nooit ben geweest) en mijn verslaving niet in kaart hadden gebracht? Ik heb geen idee...

Dit staat op hun site: Na het intakegesprek en je bezoek aan onze psychiater en verslavingsarts komt onze indicatiestaf bij elkaar om te beoordelen welke behandelvorm het beste bij jou past. Er wordt een advies gegeven waarmee wij denken dat jij het snelst en het beste geholpen wordt.

Hoe kan dit als ze denken dat ik coke-verslaafd ben (wat ik niet ben en nooit ben geweest).

het is één grote puzzel voor mij... Ik snap er echt helemaal niks van. Naar de doorverwijzing van mijn dokter is niet eens naar gekeken en/of geanticipeerd... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt zo te lezen een behoorlijke rit achter de rug. Het is misschien niet helemaal handig geweest om niet te vertellen dat je nog 2 x per week slaappillen nam. Maar als ik je verhaal lees hebben ze je slecht begeleid. 
of misschien kan ik beter zeggen; niet begeleid. Vreemd dat ze de hele tijd ooo cocaïne blijven hameren. Ik ben er wel achter dat er maar weinig artsen echt weten wat benzo’s met de doet en wat er gebeurt als je er vanaf gaat. De meeste artsen weten niet eens dat het dodelijk kan zijn (een cold turkey). Dat vind ik behoorlijk verontrustend. En het fabeltje; je hebt altijd je problemen weggeslikt en die komen nu naar boven, is door de fabrikanten bedacht. De ontwenningssymptomen hebben daar echt niks mee te maken. 
hoe lang is dit geleden en hoe gaat het nu met je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...