Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Proteo

Aanbevolen berichten

Halo allemaal,

Na 20 jaar intensief alcoholgebruik is het mij vorig jaar juli gelukt om met behulp van intensieve hulp (opnames, medicatie enz) te stoppen met drinken. Dit heb ik 7 maanden volgehouden tot ik bedacht dat ik wel weer een glaasje kon drinken. Dit bleek dus een fout, binnen 3 weken was ik weer terug bij af. Weer helemaal in de kreukels heb ik weer hulp gezocht en gekregen. Ik ben weer gestopt en ben nu weer 11 weken droog, maar makkelijk is het niet. Ik weet wel zeker dat het voor mij niet is weggelegd om gecontroleerd te drinken. 1 glaasje is het sein om heel snel terug te vallen. Ik hoop dat het forum mij kan helpen om door moeilijke momenten heen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Proteo,

11 weken is al een prachtige start!

Maar idd het volhouden is helaas wat ingewikkelder, weet ik uit ervaring.

Op dit forum weten de meesten wel, dat een beetje drinken heel moeilijk is.

Je bent vaak zo weer terug bij af.

Hier is genoeg te lezen en te leren.

Je kunt ook op de ditjes, datjes dagdraad schrijven, dat is de "huiskamer"van het forum

Veel succes en sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Proteo,

Met mate drinken is ook voor mij niet weggelegd.

Ik heb de onlinebehandeling van tactive gedaan en ga naar de AA. Het werken met de 12 Stappen is voor mij heel belangrijk.

Ik wens je heel veel succes. 11 weken is weer een mooi begin. Ik was 4 1/2 jaar nuchter. Dacht ook dat het wel weer moest kunnen. Sindsdien is het een worsteling. Nu alweer een paar jaar. Maar ik geef het niet op. Ik blijf het proberen. Hoewel dat al verkeerd is gezegd. Ik laat dan een achterdeurtje open als ik zeg dat ik het zal proberen. Ik moe(s)t een besluit nemen. Iedere dag opnieuw. Ik zal niet meer zeggen dat ik nooit meer zal drinken. Dat overzie ik niet. Maar one day at a time is heel goed te doen.

Veel succes en geef de moed niet op!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Proteo!

Ook ik dacht mezelf ooit te mogen

belonen na 7 maanden droog staan.

er stond nog een mooie fles wijn te lonken

en ik heb alleen van de eerste 2 glazen echt genoten.

maar de discipline om de fles dan weg te zetten had ik nog steeds

niet. En er volgden weer jaren van op en af, matig, niks, veel.

Vanaf de dag dat ik dit forum en de online training hier ontdekte

voelde ik dat ik het niet zo alleen hoefde te doen als ik altijd dacht.

En dat hielp mij. Einzelganger als ik ben, valt virtueel gezelschap

goed te combineren met veel alleen zijn. En via dit forum heb ik mijn real life wereldje weer uit kunnen breiden ook.

dat had tijd nodig, en verwerken van mijn (drank)verleden.

het was geen makkelijke tijd, maar ik voel me 10 jaar jonger nu.

Ik hoop dat je geregeld hier zult lezen en liefst ook meeschrijven,

hoe meer je in de actie gaathoe eerder je jezelf een goeie boost kunt geven.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Proteo,

Voor mij is beperkt drinken ook niet mogelijk. De gedachte daaraan is al helemaal niet interessant.

Stoppen dan maar, er komen een hoop mooie dingen voor terug, maar dat weet jij natuurlijk ook allang!

Sterkte in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Proteo,

Ook van mij welkom hier. Ik ben na een jaar minderen ook helemaal gestopt. Het kost gewoon veel minder moeite, dan het op tijd stoppen met drinken. Hoe vaak ik het tevoren niet geprobeerd heb... Steeds werd het na verloop van tijd weer meer en zat ik in een negatieve spiraal.

Fijn dat je weer hulp hebt gezocht en gekregen. Er zijn hier diverse draadjes waar je tips e.d. kunt lezen.

De meeste mensen zijn overdag op de dagdraad, ditjes en datjes. Als je het moeilijk hebt, kom dan daarheen en we proberen je te steunen om de fles te laten staan.

Veel succes en vooral doorzettingsvermogen.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...