Spring naar bijdragen

Even voorstellen....


LM67

Aanbevolen berichten

Ik ben 52 jaar en sinds een jaar afhankelijk van de benzo's. Eerst van de oxazepam en temaxepam 20 mg om te slapen. De oxazepam omgezet naar diaxepam 15 mg. En tot 2 mg in 2 iname dosissen weten af te bouwen.  Sinds een week aan de taperingstrips. Ik ben begonnen met de avonddosering omdat ik ook nog de temazepam heb. Dit alles is begonnen nadat ik een lichte cva heb gehad op 24 nov 2018. Na 5 weken kachelde ik psychisch in elkaar en ben op de escitalopram gezet omdat bij de opbouw hiervan ik hele erge angsten kreeg kreeg ik oxazepam.  Lang verhaal kort, ik heb nu nog steeds hoge dosering venlafaxine de escitalopram is gestopt, godzijdank, maar wel een sterke afhankelijkheid ontwikkeld. Ik had gehoopt dat met de taperingstrips iets makkelijker zou gaan. Maar het blijft ontzettend pittig. Geen energie pijn in allerlei spieren negatieve gedachtes transpireren soms angstig of juist heel gespannen. Pfff. Door de Aston Manual ben ik veel te weten gekomen en die heb ik ook aan mijn huisarts en psychiater gegeven. Door het lezen van dit forum nu begonnen met die strips maar ik blijf het echt heel moeilijk en hel vinden. Als dit niet lukt dan weet ik het niet meer. Ik hoop hier steun en begrip te vinden en eventueel adviezen of met je meedenken. Ik hoop dat ook voor andere op den duur te kunnen. Voor iedereen in deze hel....hou vol we komen er wel. Groetjes LM67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @LM67, allereerst welkom hier. Dit is een fijn forum waarin je veel steun en meedenken mag verwachten. 

Ik wil je daarom van harte uitnodigen om me te praten in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je bij Ditjes Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen. We praten daar over afbouwen, ontwenning, geven tips en nemen de dag soms door. 

Wat de afbouw betreft: een langzame afbouw heeft de voorkeur. Heb je al een schema? Je kunt  de temazepam ook omzetten naar Diazepam (20 mg Tema is 10 mg Dia) en vanaf Diazepam afbouwen. Door de langere werkingsduur en de gemakkelijke dosering is dat beter af te bouwen. Ik hoor het graag als je nog vragen hebt! 

Ciao, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ad, bedankt dat je mij welkom heet, ik ga zeker de huiskamer eens bezoeken, ik heb inderdaad een schema nu, via de taperingstrips. Ik heb 2 maal 1 mg Diazepam en ik ben begonnen met de avond dosering af te bouwen en dat gaat met 1tiende mg. Dus heel langzaam. ik heb daar ook ontwenningsverschijnselen bij, maar niet in die sterkte die ik hiervoor had. Ik zit wel met die Temazepam in mijn maag. Dat gebruik ik nu al ruim een jaar en het doet niks meer, ik wilde van de zomer al afbouwen maar dat mocht helaas niet. Eerst de diazepam eraf. Maar ik heb het idee dat de Tema mij wel dwars ligt vooral als ik wakker wordt in de ochtend. Ik heb tabletten dus kan zelf splitsen zeg maar. Want ik schrik nogal van de omrekening. Ik zat op 15 mg Diazepam en heb met pijn en moeite de 2 mg gehaald. Om weer zo iets mee te maken zie ik niet zo zitten. Sowieso dit allemaal meemaken is voor mij echt ongelofelijk en dikke vette pech. Ik ben nooit aan deze middelen geweest tot een jaar terug...dus ja

In ieder geval bedankt voor je advies en ik weet je te vinden met vragen.

Groet, Titia 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...