Spring naar bijdragen

Hoofdexplosie


Louisa

Aanbevolen berichten

Ik heb al maanden last van een explosief gevoel in mn hoofd (al leek vitamine c ertegen te helpen maar sinds gister niet meer) en het komt tot een top dat ik au au au roep voor soms een dik uur... gister weer en normaal zakt het hoofd en wordt het weer dragelijk, maar mn hoofd bleef tot slapen drama. Niks kon ik meer dan liggen en lijden... pijnstillers helpen niet. Viel wel in slaap met dat hoofd mbv seroquel. Werd vroeg wakker en het hoofd is zo uitgeput moe. Alsof mijn hersenen vermalen worden. Ik ben nog niet aan het afbouwen maar denk dat ik wel al die symptomen heb door tolerantie. Ik trek de dagen niet meer! Heb ook derealisatie en ben aan het freaken van oververmoeidheid! Voelt als doodgaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Louisa, ik ken de verschijnselen die jij noemt niet (ik had andere benzoklachten), maar derealisatie en een explosief hoofd worden zeker als klachten gemeld. Tolerantieklachten en afbouwklachten lijken erg op elkaar, al ervaart elk persoon weer iets anders, sommige klachten worden als een rode draad teruggezien. 

Ga je wel afbouwen? Dat zou beter zijn. Ik denk niet dat door afbouw je klachten veel erger worden nu je al tolerantieklachten hebt en je werkt dan wel naar een doel toe. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-1-2020 om 10:09 zei Cyclad58:

Goedemorgen @Louisa, ik ken de verschijnselen die jij noemt niet (ik had andere benzoklachten), maar derealisatie en een explosief hoofd worden zeker als klachten gemeld. Tolerantieklachten en afbouwklachten lijken erg op elkaar, al ervaart elk persoon weer iets anders, sommige klachten worden als een rode draad teruggezien. 

Ga je wel afbouwen? Dat zou beter zijn. Ik denk niet dat door afbouw je klachten veel erger worden nu je al tolerantieklachten hebt en je werkt dan wel naar een doel toe. Sterkte! 

Ja de bedoeling is afbouwen in het Radboud. Alleen die wachttijd pfff ik wilde meteen al!!! Ik ben zelf nu 0.25 mg naar beneden gegaan maar dat is niks op 13.5 mg dat ik slikte. Nu 13.25 mg. Maar alles is al meegenomen.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat ik niet veel slechter wordt van afbouwen omdat ik al die klachten die ik hier lees al ervaar! En dan nog dan ben ik bezig met een doel. Van dat gif af. O als ik wist dat het zulk zooi was had ik nooit mezelf toegestaan het te nemen. 

Ik slikte 5 jaar 5.5 mg en was erg gelukkig. Dus ik zag geen gevaar in lorazepam. Na veel stress kwam ik in een angstfase. In het begin bleef ik op 5.5 maar na geen hulp te krijgen na een half jaar heb ik zelf en onder dokters goedkeuring mijn dosis verhoogd. Vooral voor slapen 5 stuks!! Belachelijk. Achteraf kan ik mezelf voor mn kop slaan! Maar de hulp is ook zo drama in Nederland. 

Liefs 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Louisa:

Ja de bedoeling is afbouwen in het Radboud. Alleen die wachttijd pfff ik wilde meteen al!!! Ik ben zelf nu 0.25 mg naar beneden gegaan maar dat is niks op 13.5 mg dat ik slikte. Nu 13.25 mg. Maar alles is al meegenomen.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat ik niet veel slechter wordt van afbouwen omdat ik al die klachten die ik hier lees al ervaar! En dan nog dan ben ik bezig met een doel. Van dat gif af. O als ik wist dat het zulk zooi was had ik nooit mezelf toegestaan het te nemen. 

Ik slikte 5 jaar 5.5 mg en was erg gelukkig. Dus ik zag geen gevaar in lorazepam. Na een jaar gestalkt te zijn kwam ik in een overprikkelde angstfase. In het begin bleef ik op 5.5 maar na geen hulp te krijgen na een half jaar heb ik zelf en onder dokters goedkeuring mijn dosis verhoogd. Vooral voor slapen 5 stuks!! Belachelijk. Achteraf kan ik mezelf voor mn kop slaan! Maar de hulp is ook zo drama in Nederland. 

Liefs 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Louisa wat je niet moet doen is jezelf verwijten maken. Ik snap het , maar het helpt je niet. Als de dokter het goedkeurt kan ik me voorstellen dat je het vertrouwen had dat het geen kwaad kon. 5 mg Lorazepam is veel meer dan 5 mg Diazepam, maar dat weten veel gebruikers niet. Artsen moeten het wel weten. Met andere woorden: je arts had het nooit mogen goedkeuren. 

Dat de hulp in NL drama is ben ik ook met je eens, al zijn er gelukkig goede uitzonderingen. Afbouwen in Radboud klinkt okay, daar lees ik betere verhalen van. Als het maar niet te snel gaat, daar hebben afbouwklinieken nogal eens een handje van. Zeker in jouw situatie is ene kalme, geleidelijke afbouw noodzakelijk. Veel klinieken bouwen af in 6 weken, weet dat dat echt niet kan. 

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...