Spring naar bijdragen

Trek


Diva

Aanbevolen berichten

Binnenkort doe ik mijn verhaal wel maar ben ff niet bezig met mijn verleden maar met het eden.

ik ben nu ruim 18 maanden alcohol vrij en het gaat best goed.

ik doe nu veel dingen ( helaas ) alleen ben dus gescheiden en geen kinderen en hen gebroken met mijn fam.

maar ik ben gisteren dus naar de musical van Andre hazes geweest en dat was héél zwaar.

ik moest daareen en tja dan maar alleen, eb eerst een roos op de albert Cuyp markt gekocht en die bij zijn standbeeld neergelegd

en een foto van hem met mij laten vast leggen. toen lopend naar het leidse plein en onderweg werd het steeds moeilijker....

alle herinneringen die ik weg gedrukt heb kwamen naar voren en de trek kwam opzetten!

tijdens de musical die alle verwachtingen te boven steeg kreeg ik het erg zwaar en dan eb je de pauze en sta je daar buiten een peukie

te roken en je kan niets delen...god wat had ik een trek en voeld me zo dubbel.

na de afloop als een idioot de tram in en terug naar het station, alle waarschuwings signalen waren er en ik moest maken dat ik weg kwam!

pfffffff gaat dit dan nooit over en zo heftig!! ik wou zo graag een goede vriend bellen die ik uit de kliniek ken maar daar gaat

het volgens mij niet goed mee, maar wat heb je dan iemand hard nodig die weet waar je et over hebt en wat je voelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Diva,

wat ben jij een kanjer!

Ik hoop dat je naast alle konfrontaties

ook hebt kunnen genieten, want hoewel

al die herinneringen misschien ongefilterd

(en onverwacht? toch lijkt het) binnenkwamen,

je bent het aangegaan, bent het goed doorgekomen,

en kunt er alsnog over delen op een plek waar mensen je ook

begrijpen. En misschien soortgelijke ervaringen hebben.

Ruim 1 1/2 jaar alcohol vrij is een giga prestatie en gisteren was

een giga test. je bent met vlag en wimpel geslaagd.

:musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun::musicnote::heart::present::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Diva,

Dat de trek zo op kan komen zetten na 1,5 jaar! Je hebt het goed gedaan. Wat zal je je eenzaam gevoeld hebben.

Je verhaal is een heel goede waarschuwing voor mij (bijna een jaar droog nu). Eens zal het wel overgaan. Was jij een grote fan van André Hazes?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Diva!

Wat een geweldige overwinning zeg! Je hebt het keurig gedaan, en wat zul je trots zijn op jezelf nu.

Je schreef dat de trek groter werd, naarmate de herinneringen kwamen. Zijn die herinneringen drankgerelateerd, toevallig?

Hoe dan ook, een grote pluim voor jou!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Diva,

Ik ben 41/2 jaar nuchter geweest. En ik heb gemerkt en bij de AA ook vaak gehoord dat de eerste 2 jaar het moeilijkst zijn. Ik ben na die 4 1.2 jaar stomgenoeg weer gaan drinken doordat iemand aldoor zei dat er na 5 jaar nuchterheid niet zoveel meer gebeurt. En ik dacht: Is dit het dan??? En in zo'n stemming dacht ik dat het misschien wel weer kon. Ik heb er tot op de dag van vandaag spijt van. Ik weet nu dat de verandering altijd doorgaat. We blijven voortdudurend veranderen als we aan onszelf werken.

Dus zet door. Laat je niet kisten als het weer een keer over je komt. Het gaat echt over. En dat moet ik ook tegen mijzelf zeggen :)

Vanmorgen las ik dat de zg Craving niets anders is dan de behoefte aan een verandering van de gemoedsstemming waar we op dat moment in zitten. Het is niet eens een verlangen naar de alcohol. Dat zou teveel eer voor de alcohol zijn. Ik ben het daar denk ik wel mee eens als ik mezelf naga. Ik ga altijd drinken als ik in een bepaalde stemming ben die ik niet wil.

Alle goeds en sterkte. Misschien gaat het nu alweer veel beter met je.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...