Spring naar bijdragen

Niet slapen


benzonder

Aanbevolen berichten

Ik ben eindelijk na lange tijd in slaap gevallen om 03.00. Ieder keer wakker worden met nachtmerries. Wordt wakker om 06.00 met niet lekker zijn. Buikpijn misselijk warm zweten hartkloppingen. Angstig gevoel. Ik heb 2mg alprazalom en 125 mg imipramine. Ik wil die rotpillen niet meer na 3 jaar. Ik wil ook niet meer opgenomen worden. Ik ben al 3 keer opgenomen geweest. 1e keer door psyhiater 2e keer door ts poging omdat ik 2 weken niet had geslapen. 3e keer op mijn verzoek. Ik weet geen raad. Wanhopige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wanhopige,

De werking van pammetjes slikken gaat binnen een paar weken naar beneden. Het verstoort je natuurlijke slaap en ontneemt je je REM slaap. Het is voor kort gebruik allleen. Doordat je het nu al 3 jaar gebruikt is je lichaam in tolerantie-ontwenning. Oftewel, ze maken je ziek. Afbouwen is de enige weg terug naar een normaal leven. Het lastige is dat je het heel langzaam moet doen. Alprozalam is een medicijn dat je eigenlijk niet direct kan afbouwen en moet omzetten in Diazepam. Alprozalam is 1 op 20 ongeveer de juiste omzetting. In nederland doen ze helaas vaak 1 op 10. De omzetting moet je gefaseerd doen waarbij je een deel van de alprozalam dus omzet naar Diazepam.
Heb je de Ashton Manual al gevonden/ gelezen? Dit geeft je de eerste echt inzichten over wat je voor je hebt en wat er aan de hand is. Het is geeen makkelijke weg, maar het goede nieuws is wel dat je helemaal kan genezen, als je maar gaat stoppen met de medicijnen. Nooit in 1 x stoppen, maar altijd voorzichtig en langzaam afbouwen, want een cold turkey is gevaarlijk en geeft veel meer problemen dan nodig.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...