Spring naar bijdragen

Even voorstellen, ik ben boris


boris

Aanbevolen berichten

Even voorstellen, ik ben boris, 51 jaar. Heb al een lange geschiedenis van alcohol en drugsgebruik (wiet) achter de rug. In 1985, toen mijn gebruik compleet uit de hand liep, slikte toen ook kalmeringsmiddelen, heb ik mij bij de Jellinek op laten nemen. Heb daar zo'n 5 maanden in therapie gezeten. Heeft mij ontzaglijk geholpen. Kon het gebruik van alcohol (géén sterke drank meer) ver terug brengen. Kalmerings middelen heb ik sindsdien nooit meer aangeraakt. Ben toen weer gaan werken, studie gevolgd en heb het zo volgehouden tot op heden. Drink nu zo'n 6 a 7 blikjes, 33cl., per avond en rook nog een blowtje. Na het eten ga ik over op de thee! Ongeveer 2 jaar geleden had ik daar ook genoeg van. Dus naar de Brijder gegaan. Detox opname gehad, was een ramp, doordat andere mensen daar gewoon wodka en cocaïne naar binnen konden smokkelen. Dus die gedroegen zich zéér irritant. Na 4 dagen ben ik dus vertrokken en weer naar mijn werk gegaan. Nu loop ik nog bij de Brijder. Zit sinds kort in een ADG (ambulante detox groep) en wil wel Campral proberen. Heb wél al Naltrexon geslikt maar ben daarmee gestopt omdat ik mij van dat middel héél vreemd ging voelen. Morgen ga ik voor de 2de keer naar de ADG bijeenkomst. Lijkt mij wel moeilijk om thuis van zo'n ingeroest patroon af te kicken van alcohol. Heb nog een vraagje. Heeft iemand hier ook nare ervaringen met Naltrexon? En hoe zijn de ervaringen hier met Campral? Alvast bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boris,

Eerst welkom hier.

Ik heb niet zo een lang drankverleden, maar wel erg veel gedronken.

Mijn man en ik dronken bij het eten altijd een glas en een voor het slapen gaan.
Rond 2000 begon ik ook een glas wijn te nemen tijdens het koken voordat hij thuis was.
Vervolgens ging ik er ook eentje nemen tussen het eten en voor het glaasje van voor het slapen gaan.
Zo zat ik al op vier. Het werden er steeds vroeger en steeds meer.
In maart 2005 vroeg mijn vriendin annex pianodocente hoeveel ik dronk. Ik dacht een fles, maar ben gaan turven, het was gemiddeld 2,5 fles wijn per dag. Ik ben toen op eigen houtje gaan minderen en augustus van dat jaar zat ik nog maar op 1 fles. Toen kreeg ik echter te horen dat mijn baas stopte met zijn activiteiten en dat ik dus ontslagen werd. Paniek. Ik ben toen bij de Bouman geweest, dat kwam allemaal maar langzaam op gang. In november kwam ik dan bij de verslavingsarts. Die gaf me Campral en een Libriumkuur. Van die Libriumkuur raakte ik helemaal van de aarde. De Campral sloeg bij mij niet aan (alleen de bijwerking diarree), na lang aandringen kreeg ik Revia (= Natrexon), maar die sloeg evenmin aan en ik viel er van in slaap. Ik ben gestopt met de behandeling en ben met veel terugvallen een 2,5-3 maanden droog geweest. Na mijn vakantie kreeg ik een gigantische terugval (ging ruim 3 flessen per dag drinken rondom de klok) en ben maart dit jaar hier terechtgekomen. Ben met de internettherapie begonnen en ben gestopt. Als ondersteuning heb ik bij de huisarts Refusal gevraagd. Sindsdien drink ik niet meer.
Let wel Refusal of Antabus (dat is het andere merk) is geen trekremmer, maar als je er alcohol bij gebruikt, wordt je gelijk ziek. Bij mij werkt het uitstekend om eraf te blijven. En ik blijf het nemen tot minstens maart volgend jaar.
De enige bijwerking die ik er van heb is een slechte smaak in mijn mond en een beetje slechte adem.
Verder slik ik al sinds november 2005 Thiamine (= vit. B1), nodig om de tekorten aan vitamine B1 aan te vullen.

Een lang verhaal, en dan heb ik me nog niet voorgesteld. Ik ben een vrouw, 47,5 met man, zoon (19,5) en dochter (bijna 17).

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Je kunt ons vergezellen op ons dagdraadje, dat vind je bij FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes, datjes & dagdraad> (en dan de dag van vandaag).
Om een bericht te plaatsen, klik je op Antwoord bij eender welk bericht. Om het bericht te plaatsen klik je op Op Discussie antwoorden. Je bericht verschijnt onderaan.

Ik hoop je snel op het draadje terug te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Corinne. Ja ik ben vanaf mij 18de een polygebruiker. Veel geexperimenteerd met allerlei drugs. Later werd het drank, ben toen begin jaren 80 snel bergafwaarts gegaan omdat ik ook Librium als snoepjes erbij nam. Kreeg black outs etc. Achteraf wel goed dat ik toen op mijn 29ste al de kliniek inging. Heeft me gered. Heb zelf bij de Brijder in eerste instantie ook gevraagd om refusal. Maar ze wilden het eerst proberen met Naltrexon. Maar daar voelde ik me mentaal zo vreemd van, zelfs met een halve dosis, dat ik na 3 dagen stopte. Heb nu Campral thuisliggen maar durf er nog niet aan. Over welke internet therapie heb je het eigenlijk? Verder heb ik altijd goed voor mijzelf gezorgd met eten en vitamines slikken. Na mijn opname in de Jellinek in 1985 dronk ik ook nooit meer overdag, nam altijd een goed ontbijt. Werkte weer en maakte een studie af. Maar nu wil ik dus weer een stapje verder gaan en mijn gebruik minderen als het lukt, zo niet, dan helemaal stoppen. Als Campral niets voor mij doet ga ik ook voor Refusal hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Boris, van mij ook een welkom hier.
Campral heb ik een tijd geslikt. Had er geen bijwerkingen van. Het zou een trekremmer zijn die er voor zorgt dat je het prettige (?) effect van alcohol niet meer voelt. Inderdaad! Voor mij was het gevolg dat ik juist nog meer begon te drinken om dat verdovende effect WEL te voelen. Daar ben ik dus mee gestopt. Na heel veel terugvallen ben ik begin juli bij toeval op dit forum en de internettherapie gestuit. Beiden geven mij de aanzet om er vanaf te blijven. Wel heb ik daarbij ook de steun van homeopathische middelen, die mij op natuurlijke wijze rustig maken zonder dat ik er duf van word.
Ik hoop dat je net zoveel kracht put uit het forum als velen hier, en succes met je stop- of minderpogingen (kan uit je verhaal niet helemaal opmaken wat je plannen zijn).
In ieder geval succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Boris,
Ik heb geen ervaringen met trekremmers of medicijnen waar je ziek van wordt als je alcohol gebruikt.
Toch welkom hier.
Ik ben 46 jaar en heb jarenlang teveel gedronken.
Veel mensen hebben gevolgd of volgen hier de internetbehandeling. Ik hoor er alleen maar goede verhalen over!
Inmiddels heb ik vanaf 22 mei j.l geen alcohol meer gedronken. Iets wat ik niet verwacht had! Ik heb veel steun aan de forumleden hier en ben hier dan ook dagelijks.
Ik hoop dat je hier net zoveel steun vind door mee te lezen en/of te schrijven.
Tot op ons draadje!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Boris

Ik heb ook geen ervaring met medicatie tegen alcohol misbruik maar als je bij "Tips en Adviezen" kijkt dan zie je daar een discussie die gaat over Medicijnen.
Daar praten mensen over hun ervaringen.
Ik ben 47.5 en al 32 jaar alcoholist en de laatste 20 jaar met mijn man ,ook alcoholist.
Maar we zijn al 11 jaar bezig om te minderen en te stoppen zonder professionele hulp.
Maar sinds midden juli doe ik mee an de internetbehandeling het is van de verslaving zorg maar dan anoniem en gratis en ik moet zeggen dat ze me goed opbouwend advies geven maar ook hulpmiddelen om mijn leven zonder alcohol aan te kunnen. Ze laten je zien wat je risico gedrag/gedachten en situaties zijn zodat je die kunt voorkomen.
Ik hoop dat je een manier vind om je leven anders te zien en de knop in je hoofd om te draaien van drinker naar niet-drinker. Want met deze instelling

quote:


Lijkt mij wel moeilijk om thuis van zo'n ingeroest patroon af te kicken van alcohol.



kom je echt niet ver. Je moet het wel zelf willen en er ook volledig achter staan.
je hebt toch al genoeg gedronken en dus wat let je om een alcohol vrije periode in je leven in te lassen om te kijken hoe het je bevalt...wat heb je te verliezen? je gezondheid, je centen, je leven?

neem het van de stoppers onder ons aan dat het de moeite waard is om weer eens echte emoties te voelen, weer eens goed te slapen, veel te bewegen, gezond te eten en je lichaam niet langer te vergiftigen.
na alles wat jij al hebt meegemaakt weet je toch ook wel dat je er mee op moet houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Boris, welkom!! Je hebt al heel wat achter de rug en ik heb totaal geen ervaring met al die medicijnen, weet wel alles van alcoholverslaving, ik ben een hele echte.
Ik heb alleen een vraag aan je. Heb je er wel eens aan gedacht om heel die medicijnen aan de kant te zetten en gewoon vandaag te beginnen. Ff heeeeel zwaar, maar het kan echt? of zeg ik nu iets achterlijks??? Het komt erop neer dat je een keuze moet maken, drink ik vandaag wel of niet. Het is een bewuste keuze die je alleen maar met je verstand kan maken en vervolgens achter je gedragingen zien te komen. Daar kan geen pil tegen op, DAT moet je helemaal zelf uitvinden. Nou ja , helemaal zelf, je hebt het forum en er is internet hulp en dat WERKT Echt!!! Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boris,

Ook van mij een hartelijk welkom.

Ik ben een vrouw van 41 met kinderen.
Ik dronk zo'n 10 jaar lang minstens 1 fles wijn op een avond. Vaak waren het er ook meer.
Een paar jaar geleden één keer gestopt maar helaas ging ik op de zevende dag weer drinken. Campral werkte voor mij niet.

Ik ben nu weer gestopt (dit is de vijfde dag) en hoop het nu met de internettherapie en het forum vol te houden.
Ik ben in ieder geval gemotiveerd genoeg en in deze paar dagen heb ik al veel steun gehad aan het forum.

Heel veel sterkte en ik wens je een droge, heldere toekomst.

Groetjes, Xienix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals bedankt allemaal. De internet therapie is momenteel te druk helaas. Maar afgelopen week ben ik al 2 x naar de ADG (ambulante detox groep) geweest. Maandag wordt de 3de dag. Voel me daar wel goed, 't is even wennen aan de mensen maar denk er wel de nodige steun te krijgen. Campral wacht ik nog even mee daar ik met Naltrexon slechte ervaring heb gehad.

Beste An, heb momenteel ook de mantelzorg voor mijn moeder, dat is heel zwaar. Dus om nu in één keer te stoppen is me teveel. Ben bang dat ik dan doordraai. Wil het liever afbouwen via de ADG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

Boris,




Om aan te melden voor de internetbehandeling: gewoon elke dag een aantal keer proberen tot je er tussenglipt.




Sterkte. Ook met je moeder.




Heb mijn e-mail adres al achtergelaten bij die internet therapie. Dus ik hoop spoedig van ze te horen. Bedankt Corinne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Boris ik weet niet of je hier nog wel eens mee kijkt. Het is handiger als je vragen hebt, om die op de dagdraad te stellen, zoals je ziet is de wie-is-wie meer om jezelf voor te stellen. Anders lijkt het net of niemand meer belangstelling voor je heeft, maar zo is het niet.
Maar om antwoord te geven op je vraag:
Ik ben naar een homeopate gegaan die me anderhalf uur lang heeft uitgevraagd en beklopt en bekeken en op basis daarvan heeft ze een arsenaal korreltjes en druppeltjes samengesteld. Dat is voor iedereen persoonlijk, wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken.
Voor mij wordt dit wel vergoed door mijn verzekering, ik weet niet of dat voor een ieder zo is.
In ieder geval werkt het voor mij nog steeds, en zonder vervelende bijwerkingen.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Boris,
Je bent de eerste waarbij ik lees dat iemand wiet en drank samen gebruikt en daar een probleem mee heeft. Is erg he die wiet om mee te stoppen, als je het compenseert met meer drank niet zo maar echt "op eigen benen" valt niet mee. Die die je noemt middelen ken ik verder niet, hoop dat het je helpt.

Gr Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hai. Nog maar even een positief berichtje hier plaatsen. Ben met de Brijder doorgegaan op diverse manieren als ondersteuning. Op 21 februari 2008 ben ik met kettingroken gestopt. Op 3 mei ben ik met blowen gestopt. Taal er ook helemaal niet meer naar, blowen doet mij niets meer en sigaretten smaken me niet meer. En het drankgebruik, 7 blikjes van 33cl, heb ik al gehalveerd. Dus het gaat steeds beter. Dat afbouwen werkt bij mij ook beter. Toen ik zo'n maand geleden helemaal stopte draaide ik helemaal door de dag erna. Hoop dat het anderen ook goed gaat hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Hoi Boris, welkom.


Ik loop ook bij de Brijder en slik Campral. Dat neemt de trek niet weg en je kunt er gewoon bij drinken, maar op de een of andere manier is de trek wel minder intens en kan ik dus net iets beter keuzes maken ten opzichte van drinken.


Geen bijwerkingen gehad.




Ik vind het al met al geen supermiddel ofzo.




Ja van die campral merk ik ook nog weinig. Behalve dan buikklachten, al 3 weken lang. Erg vervelend. Net zoals met het roken/blowen stoppen hangt het volgens mij toch af van wilskracht, doorzettings vermogen en het besef dat je het uiteindelijk helemaal zelf moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...