Spring naar bijdragen

hoi

Miekes

Aanbevolen berichten

dank je allemaal :)

ik zit op dit moment in een lastige fase in mijn leven, en ik probeer om de boel weer op de rit te krijgen. De alcohol helpt me daarbij niet, werkt me eerder tegen. Ik zit al sinds eind januari thuis van mijn werk, eerst vanwege burnout verschijnselen, en daarna (en nu nog steeds) doordat ik hard bezig ben om enkele trauma's te verwerken. Het is erg lastig voor me om me open te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Miekes, ook van mij welkom hier.

Als je eens kijkt bij de verhalen op "wie is wie" zal je zien dat er vele mensen zijn met hetzelfde probleem. Je kunt hier dus gerust je verhaal kwijt, want we weten hoe het werkt en hoe moeilijk het is om alcohol de baas (AdB) te worden.

Ik heb daarvoor de internetcursus van Tactive gedaan. Ieder mens heeft bepaalde valkuilen en moeilijke momenten gedurende de dag waarop de drank trekt. Als je erachter komt hoe dat voor jou werkt en hoe je alternatieven kunt ontwikkelen, kan je het probleem beter onderkennen en vooral tackelen.

Een slechte gewoonte is niet ineens afgeleerd, dus ik wens je behalve succes ook veel doorzettingsvermogen.

We hebben hier een dagdraad, ditjes en datjes. Elke dag wordt daar een nieuw draadje gestart en dat is onze virtuele huiskamer waar vaak mensen te vinden zijn. We praten over van alles en nog wat, maar geven ook steun aan een ieder die aanklopt om steun of goede raad.

Misschien zien we je daar?

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verwerking van allerlei emoties gaat natuurlijk vele malen beter als je helder bent. Ikzelf zag het allemaal veel duidelijker en positiever.

Misschien merk je dat nu al, en anders zal het je binnenkort wel gaan opvallen, schat ik zo in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lytse: ik had al meegelezen, en de huiskamer al ontdekt :)

@ Acer: ik denk en hoop dat je gelijk hebt. Maar eerst zal ik moeten leren om in slaap te vallen nu ik nuchter ben. Ik kan niet of heel moeilijk in slaap komen, en ik word om de haverklap wakker 's nachts. Ik zie er nu alweer tegenop om naar bed te gaan zo meteen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf slaap nuchter veel dieper en vaster...

Maar ik heb ook wel dagen dat ik niet of slecht slaap, als ik me ergens zorgen over maak bijvoorbeeld. Ach, en slaap je vandaag niet, dan komt dat morgen toch wel weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miekes, welkom hier.

Er zal veel onrust je lijf uitmoeten denk ik.

Ik heb ook zo'n periode gehad, die me veel

te lang duurde ook. Slaap is zo wezenlijk voor

je herstel en verwerking.

google maar eens op fakirmat of flowmat, misschien

dat het je aanspreekt. Ik heb m sinds ruim 2 jaar nu en

het is een wonder wat het voor me doet, nog steeds!

succes met adb worden en ik hoop je nog veel hier te zien

schrijven, want wie schrijft die blijft (adb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jane4: ja, veel onrust inderdaad. ik zal eens kijken naar zo'n mat, wie weet ;)

@ acer: zoals verwacht een dramatische nacht gehad. Lang wakker door het malen en nadat ik in slaap was gevallen heel vaak wakker geworden.....Ben er om 6 uur maar uit gegaan. Hopelijk gaat het vannacht beter ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi miekes, welkom hier. ik herken t slaapprobleem maar wilde me er deze week niet aan toegeven. ik beseft nu positief dat mijn avonden er weer zijn! in helderheid. maar ik ben hier nog maar net, dus mijn slechte momenten komen nog vast. wel ga ik de internet behandeling van tactive volgen. ik had me voorgenomen om fors te minderen, dat voornemen staat nog steeds. lukt me dat niet, dan ga ik helemaal stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je voor je reactie Jane4, maar dit is een verloren dag. De weekenden zonder mijn kids zijn een nachtmerrie. Morgen zal ik opnieuw proberen. Ik zit nu al te diep in mijn zelfmedelijden om het tij nog te keren. Sorry...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

miekes, hoor wat je zelf zegt, en echt, het is geeeeen verwijt. maar dit hoor ik dus van mijn partner en ik weet dat hij er volledig gelijk in heeft. het woord: zelfmedelijden, slachtofferrol... daar moet je zien uit te komen, beter gezegd: er bovenuit te stijgen...

meis, ik weet hoe het is... ik ben er ook geweest n nog veel dieper dan dat misschien... maar wie het diepst zit of zat, dat is van geen enkele orde. het gaat erom... kan of wil je dit overkomen.... je wilt het, daarom ben je hier. ervaar en beleef de positieve kanten van een weekendje geen kids, ga naar buiten, doe war je zin in hebt (behalve drinken dan...). ga een hobby achterna jagen, een passie, of geniet van de rust en even niet zorgen voor een ander. probeer het los te laten.loslaten is heeeeeeel moeilijk, i know. je zit niet te diep, als je te diep zou zitten, kwam je er in australie weer uit... kom meis... probeer het. zet koffie of thee, liefs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

verloren is een dag nooit Miekes

maar ik kan me indenken dat als

je midden in ellende zit dat dat zo lijkt.

Ik vertelde mijn kinderen vroeger vaak

dat dingen zelden zijn wat ze lijken.

Wat wij zien en ervaren is zo gekleurd door

onze emoties dat we wel eens vergeten naar de feiten te kijken.

In Mindfulness heb ik geleerd meer in het hier en nu te blijven.`

Dat vergt oefening, en liefst een training (wordt vergoed) en

levert heel veel op. Ook hoe je o.a. zo'n dag als gisteren anders

aan kunt gaan. Zonder drank dus, want na zo'n "verloren"dag

voel je je meestal pas echt verloren.

heel veel kracht voor jou om op te krabbelen en te leren zien

hoe jij, ook en juist, zonder de kinderen, ook een zinvol en fijn gevoel

kunt krijgen. Het heeft mij jaren gekost, teveel denk ik wel eens, maar

waarschijnlijk had het niet eerder gekund ook.

des te kostbaarder zijn deze jaren nu voor me, zowel de weken en dagen mèt

mijn kinderen als die zonder.

jij kunt dit ook meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Stientje: ik zie het niet als verwijt hoor, je hebt helemaal gelijk! Stom excuus om het goed te praten....

@ Acer: ja, jammer. Maar vandaag is weer een dag! En ik ga er weer voor

@ Jane4: de psycholoog waar ik bij zit gaat ook uit van Mindfullness. Ik heb er de grootste moeite mee om in het hier en nu te zijn. Het is wat het is. Te zijn met mezelf, zonder oordeel te geven (negatief, uiteraard ;) )

Ik heb nooit een kater, hooguit wat duf in de kop. Maar vandaag heb ik echt een houten kop. Goed zo! Mijn lijf geeft aan dat het genoeg is nu denk ik. Ik was van plan om alleen fors te minderen, maar ik neem nu het besluit om helemaal te stoppen. Ik verheug mij er al op om morgen fris en helder wakker te worden! Ik ga beter voor mezelf zorgen, en dat betekent o.a. ook normaal eten. Ik had de grootste moeite om te eten als de kids er niet zijn, dus o.a. om het weekend at ik bijna niets. Als ze er wel zijn, eet ik gewoon normaal. Vandaag heb ik om 12 uur een boterham gegeten en vanavond ga ik gewoon voor mezelf koken.

Ik ben er nu echt helemaal klaar mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi miekes,

hoe gaat het vandaag met je????? weet je, ik bedoelde het gister cht niet als verwijt hoor... hoe lang ben je al gescheiden en is er een speciale ooraak dat je zo ontzettend van slag bent als je kids bij hun vader zijn? ik probeer met je mee te denken...

en jane heeft altijd zulke prachtige adviezen en woorden en zinnen en... nou, heel bijzonder. ik ben benieuwd hoe het met je gaat. wij hebben nu visite die blijft slapen, maar houdt moed... en ga anders in de huiskamer zitten. mij helpt die afschuweljke terugvallen en alle bijkomende emoties heel erg. het sterkt me. vraag om hulp.... je hoeft niet alles alleen te doen. uiteindeljk moet je t wel zelf doen, aar delen kan zoveel verlichting geven.

hou je taai meid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...