Spring naar bijdragen

Eindelijk weer mens....


Aanbevolen berichten

Vorig jaar dacht ik dat ik na 20 jaar fluoxetine ( antidepressiva) geslikt te hebben, wel zonder kon. Netjes afgebouwd en dacht dat het allemaal wel goed ging zonder. Tot november 2018....... de paniekaanvallen sloegen me weer om de oren! Begin november weer gestart met de fluoxetine. Na 2 weken kondigden de heftige bijwerkingen zich weer aan. Angst, paniek, misselijk, niet kunnen eten, kortom een vreselijke periode!!! Daarom ben ik gestart met alprazolam (xanax) 1 Mg in de ochtend, middag en avond. Na 3 weken dat geslikt te hebben voelde ik me weer wat beter. Na overleg met de huisarts wilde ik zsm weer van de alprazolam af. Dokter gaf aan, haal de 1 Mg van de middag er maar af, dus alleen in de ochtend 1 Mg en in de avond 1 Mg. Zo gezegd zo gedaan..... 24 uur later begonnen de paniekaanvallen me weer om de oren te vliegen. Ik dacht, even volhouden dan komt het goed..... na 3 dagen shakend, trillend, huilend en heftige hallucinaties, de dokter maar gebeld dat het niet te houden was! Ik was gewoon in shock! Op advies van de dokter snel terug naar de dosis waar ik vandaag kwam. 1 Mg in de ochtend, middag en avond. Het heeft een week geduurd voor ik weer stabiel was. Afspraak gemaakt met een psychiater om met hem te bespreken hoe ik dan het beste kon afbouwen. Deze gaf aan dat ik van alprazolam over moest stappen naar lorazepam. Dat heb ik dan ook gedaan. 1 Mg in de ochtend, middag en avond. Psychiater gaf aan dat als ik met 0,5 Mg per 3 dagen afbouwen ik nergens last van zou hebben.....ik had de afbouw van de alprazolam nog vers in mijn geheugen staan, dus dacht, ik ga afbouwen met 0,25 per week, dan weet ik zeker dat ik er niks van merk. Pffffff ook dat was niet te doen! Ik was compleet in paniek! Ik was een junkie die snakte naar pillen! Na in totaal 3 maanden benzo’s te hebben geslikt, heb ik mezelf 2,5 week op laten nemen in een ggz instelling en afgebouwd met 0,5 per 3 dagen. Het was een hell! Maar heb doorgezet en heb mezelf erdoorheen geslagen. Ik ben nu 27 dagen benzo vrij, en voel me sinds 8 dagen weer mens!!!! Heb nog steeds last van de ontwenningsverschijnselen, maar deze zijn niet dermate aanwezig dat ik er echt last van heb. Ik heb bijvoorbeeld nog veel hartkloppingen, oorsuizingen, in de nacht vreselijk zweten en heel af en toe minimale angst. Daar valt mee te leven. Ik onthoud dat ook deze verschijnselen iedere dag weer minder zullen zijn, tot er een dag aanbreekt dat ik nergens last meer van heb. Ik geniet nu iedere dag van mijn leven, en dank God op mijn knietjes dat ik mezelf weer terug heb gekregen! Ik was al die tijd zo bang dat het niet meer over zou gaan! Ik schrijf dit aan jullie zodat je kan zien hoe het proces bij mij verlopen is. Natuurlijk is dat bij iedereen anders, maar zie dat het bij mij ook goed is gekomen. Houdt de moed erin! Het is niet makkelijk! Wij zijn sterk, en vechten tegen die rot gevoelens. We laten ons niet kisten door de benzo’s. Zet hem op, jullie kunnen het ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...