Spring naar bijdragen

Deze keer moet het gaan lukken


Lando

Aanbevolen berichten

He allemaal,

 

Hier Lando en zalverhaal in een notendop neer te zetten.

 

Mijn mijn 14de begon ik met blowen op mijn 15de kwam daar een drankje bij.

Op mijn 22ste stopte ik met het blowen vanwege hyperventilatie en merkte dat ik meer ging drinken maar nog niet problematisch veel.

Op mijn 27ste kreeg ik een café en daar begon het drinken pas serieus een probleem te worden en is zo gebleven. Zo heel nu en dan gebruikte ik cocaïne en had in het verleden een 10 pilletjes geprobeerd. Ik kreeg een nieuwe relatie en in deze relatie nam het cocaïne gebruik toe tot op een punt we het om de dag gebruikte met drank. Dit heeft bijna onze relatie na 14 jaar de kop gekost en we hebben daarom besloten om het roer om te gooien.

Nu is dit al best wel gelukt en drinken we veel minder en hebben we in 1 jaar 2 x een terugval in de cocaïne meegemaakt. We zijn samen in totaal 40 kilo afgevallen en zitten beter in ons vel. Maar nu merk ik weer dat we langzaam meer gaan drinken en dit is vaak mijn eigen fout omdat ik het dan vaak voorstel en mijn partner dan ook geen nee zal zeggen.

Dus vanaf gisteren 10-12-2018 heb ik dan maar weer besloten om helemaal te stoppen want als we gaan drinken willen we meer en krijg je ook de drang naar drugs!

Moeilijk zal het zeker wel gaan worden want als je eenmaal zolang hebt gebruikt is het zeer lastig om uit die cirkel te blijven.

 

Maar we gaan ervoor!!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja weet je Sober,

 

Het is zo klote want je weet dat alles beter gaat en je voelt je beter en ga zo maar door.

Maar toch loop je ook tegen zoveel dingen aan als vrienden die drinken, evenementen waar drank is, sportclubs waar drank is.

Supermarkt waar altijd drank is een nachtwinkel om de hoek en ga zo maar door. Nu hebben we al afscheid genomen van veel kennissen en zijn we al zoveel beter bezig maar het is genoeg zo. Het moeilijkste is om je leven aan te passen naar een leven zonder drank en drugs!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind afspreken met mensen op cafe ook riskant, maar drink nu gewoon alcoholvrij. En klagen ze daarover? Dan neem ik een warme chocomelk om ze nog harder te jennen :)

als je van coke kunt blijven moet die drank toch ook lukken? Ikzelf heb specifieke datums waar ik er nog steeds 2g doorjaag, maar op is dan op en blijf ik eraf tot het jaar daarna. Ik moet nog iets hebben om naar uit te kijken. 

Succes man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

 Ikzelf heb specifieke datums waar ik er nog steeds 2g doorjaag, maar op is dan op en blijf ik eraf tot het jaar daarna. Ik moet nog iets hebben om naar uit te kijken. 

Op is altijd op zo ook bij ons en dan samen 1 gram is ook gelijk de max. altijd al geweest. En eigenlijk ging het het afgelopen jaar prima tot we weer thuis gingen drinken dan zit je zo weer in die cirkel. We begonnen heel goed en dronken 1x per week 2 a 3 glazen op een terrasje in de zon. Ik merkte ook al gelijk dat ik er niet meer zo goed tegen kon en het bleef gezellig.

Misschien moet je jezelf ook weleens verwennen maar nu eerst eens zien hoe het leven nuchter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na dat eentje begint het pas leuk te worden dus gelijk 2 hier :D maar nooit buiten de afgesproken datums, mijn lief gebruikt zelf niets, volledig straight edge. Maar ze ziet mij het liefste onder invloed van drugs, alcohol haat ze.

Die drank zou ik gewoon laten man, dat is vergif. Alles wat ons schaadt maken ze legaal, maar wat ons goed doet voeren ze oorlog tegen. Als je drinkt steun je de staat, als dat geen motivatie is om te stoppen weet ik het ook niet meer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Extranaut:

 

Die drank zou ik gewoon laten man, dat is vergif. Alles wat ons schaadt maken ze legaal, maar wat ons goed doet voeren ze oorlog tegen

Coke (en andere drugs) is goed voor een mens?! Ehm, ik zou eens mensen leren kennen op een NA-meeting. Mensen die er bijna aan dood zijn gegaan, ga daar eens mee praten. 

Wat je doet moet je zelf weten hoor, ben hier niet veroordelend over en ik heb vrienden die af en toe ook gebruiken. Maar ga niet vertellen dat drugs goed doen, het is net zo erg als alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ge dat dagelijks doet is wel anders dan eens per jaar he.

ge kunt ook beter worden van psychedelica, maar doet dat teveel en ge wordt een nutcracker.

coke is nog altijd beter dan alcohol he, doch is alcohol legaal. Sigaretten zijn ook legaal, maar daar doen ze stoffen in die het extra verslavend maken. Daarom pak je beter niets dat door de staat aangeboden wordt. Mijn mening maar, geen absolute waarheid.

Aanpassing door moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lando, 

Welkom hier. Alcohol en drugs, allebei verslavend en niet goed voor je. Gebruik je alcohol, dan is de stap naar drugs klein zoals je al aangeeft. Andersom precies hetzelfde. Mooi dat jullie het samen aan gaan. Mijn motto, vandaag neem ik die eerste slok niet.

Mijn rem is kapot, ik had ooit ook een horecagelegenheid en haalde mijn drank uit de grote koelkast. Nooit tijdens het werk, maar ik haalde het thuis dubbel in.

Mijn stoppen met drinken is ook met vallen en opstaan gegaan. Nu ga ik mijn 3de week in. Het gaat goed, maar blijf me bewust van mijn valkuilen. Die vermijd ik. En kan dat niet, dan maak ik van tevoren een plan.

Succes jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Pippin,

Klopt helemaal zo ervaren ook wij het.

 

Ben nu 8 dagen nuchter en nog geen last van zucht gehad, ben al naar de bios geweest en bij een all-in buffet restaurant en geen alcohol genuttigd.

Ik vermijd ook mijn vrienden nu want daar liggen de valkuilen, stappen of terrasje pakken dat durf ik niet aan.

Onze Rem is ook kapot :-) dus dan maar ook geen gas geven.

Wel merk je nu hoe alcohol is ingeburgerd, reclame nu met de kerst ten overvloede, kerstborrels en ga zo maar door! Rook eens een joint op een kerstborrel en iedereen kijkt je raar aan met een glas wijn in de hand!

Zet hem op Pippin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lando:

 

Ik vermijd ook mijn vrienden nu want daar liggen de valkuilen, stappen of terrasje pakken dat durf ik niet aan.

Als het echt vrienden zijn die de moeite waard zijn zou je kunnen overwegen open te zijn over jullie besluit te stoppen met alcohol en andere middelen die je besluit beïnvloeden. Het helpt mij in ieder geval wel. Ik had een groot feest jl zaterdag en heb vooraf de belangrijkste mensen verteld dat ik voorlopig geen alcohol wilde drinken.( gezonder leven bla bla) ze hoeven natuurlijk niet alles te weten.....tijdens het feest kreeg ik veel waardering omdat ik niet dronk. Misschien ook voor jullie het overwegen waard? Daarnaast zou ik nu ook niet naar een café gaan als ik niet hoefde hoor. Ik zet mijn naam dagelijks op het dagpact. Gewoon een commitment die ik maak met meerdere mensen op het forum. Je vindt het bij de ditjes en datjes, bij de dagdraad.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...