Casper Geplaatst 2 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2013 Hallo, Mijn naam is Casper en ik ben bang dat ik misschien verslaafd ga raken aan alcohol. Als ik iets ervaren heb wat heel naar is dan ga ik wijn drinken en betrap ik mijzelf erop dat ik bijna een hele fles leegdrink. Als er geen problemen zijn dan heb ik absoluut geen behoefte om iets te drinken maar als ik maar ergens enige onenigheid heb met iemand, dan wil ik het niet voelen en grijp dan naar een fles wijn of ga wijn kopen. Ik wil proberen om dit in de hand te blijven houden maar weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. Ik hoop dat ik hier op het forum misschien een houvast vind om het binnen de perken te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2013 welkom casper (met vrouwen-icoon:D) als ik je onderschrift lees dan denk ik dat wijn voor jou dus een valse vriend is. misschien als je je problemen wat eenvoudiger kunt zien, of maken zelfs, door ze in stukjes te hakken en behapbaar, je ze wel degelijk zonder drank aan kunt. Ik dacht ook dat ik niet zonder kon, en ik blijk juist veel beter te funktioneren nu en met heel wat meer zelfrespect en plezier weer. ik hoop dat je je snel thuis zult voelen hier en het forum weet te vinden op momenten dat je het moeilijk hebt! succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 3 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2013 Casper, van mij ook welkom hier. Wat je beschrijft is inderdaad drinken vanwege de verkeerde reden. Ik dronk omdat ik chronische pijn heb. Het vervelende is, dat je steeds meer nodig hebt om jezelf te verdoven; het is dus een neerwaartse spiraal. Goed van je dat je hier hulp komt zoeken. Wat mij op zo'n moment wel helpt is, de dingen van me afschrijven, in de tuin gaan werken of een eind in de natuur gaan wandelen. Dat laat de stress zakken. Anderen gaan vaak sporten of zo. Ikzelf heb de internetcursus van Tactive gedaan. Daar krijg je ook allerlei handvatten aangereikt. We hebben hier een virtuele huiskamer, waar we over van alles praten. Het is op ditjes en datjes, de dagdraad (van die dag). Vaak zijn daar wel mensen te vinden en vooral als je het moeilijk hebt of iets wil vragen, heb je daar de meeste kans. Er bestaat ook de mogelijkheid om een maatje te zoeken via "Zoek een maatje". Ik wens je veel succes en het voornaamste is dat je volhoudt. Een slechte gewoonte leer je niet zo snel af. Mocht je struikelen, kijk dan waarom dat gebeurde en leer ervan. Verder zo gauw mogelijk opstaan, je knietjes afvegen en met hernieuwde moed verder. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Casper Geplaatst 3 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2013 Hallo Jane 4 en Lytse, Ik wil jullie alvast bedanken voor de goede adviezen en ik ga eraan werken. Het zal mij lukken want het is jullie ook gelukt en dat houd ik mij voor ogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden