Spring naar bijdragen

Poging 68 ?!?!


Emah

Aanbevolen berichten

Eigenlijk schaam ik me, en niet zo'n beetje ook.... Het lukt me niet om mijn alcoholgebruik onder controle te krijgen. Vreemd hè, als je je hier meldt? Door de week drink ik meestal niets, maar dat is deze week niet helemaal gelukt, en in het weekend te veel. Ik ben een onmaat, punt. Mijn partner drinkt ook te veel, maar vindt dat het wel meevalt, ik kan er met hem ook niet goed over praten, hij ziet het niet als een probleem. Het grappige is wel, dat hij echt veel minder drinkt als ik niets neem.

Ik durf er niet mee naar buiten te komen, ga ook niet naar mijn huisarts en vind ook dat ik het echt zelf moet kunnen oplossen, maar dat lukt dus niet. Het enige positieve dat ik kan melden is dat het me de afgelopen jaren wel steeds beter lukt om door de week niets te drinken, elk jaar drink ik minder, in de hoop dat ik op een gegeven moment aan één of twee glaasjes wijn op zaterdagavond genoeg heb. Waarschijnlijk is dit ijdele hoop en vanmorgen ben ik opgestaan met het idee er nu definitief een streep onder te zetten (en dat op vrijdag...). Ik stoor mij er mateloos aan dat ik zo'n volger in deze ben! Gedurende de periode dat ik alleen woonde, had ik de boel prima onder controle, maar nu ik weer een aantal jaren samenwoon, hobbel ik gewoon, net als in mijn vorige relatie, in mijn drankgebruik achter mijn partner aan. Het is zo jammer dat hij geen geheelonthouder is, maar dan was ik dus ook gewoon meegehobbeld, en was het wellicht ook mijn eigen keuze niet geweest. Hoe krijg ik dat omgekeerd? Nou ja, misschien heb ik er wat aan om me hier te melden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi emah,

wat dapper dat je je meldt!! en ik zou me niet schamen als ik jou was, nergens voor nodig. je wilt er wat aan doen, dat is al een stap.

ik heb het wel bij de huisarts neergelegd en toen ik merkte dat ik het niet alleen kon, ben ik hier gaan lezen en schrijven. ik doe nu de online behandeling van tactus.

ik denk dat het goed is om je problemen onder ogen te zien. zowel het mee hobbelen (want dat komt ook ergens vandaan) als het willen stoppen of matigen met drinken.

wij zitten op de dagdraad, misschien heb je die al ontdekt. soms wordt er over en weer gekat, dan haak ik persoonlijk af.

wat voor mij werkt is het meelezen. en als een ander dan afglijdt, dan is dat voor mij een eyeopener. hoe naar het voor de ander ook is, en hoe machteloos het voelt. ik denk dan: dat wil ik NIET.

ik drink nog wel, maar met mate. maar ik voel dat ik dit nodig heb. misschien voor altijd, de tijd zal het me leren. ik ben er nl ook pas een maand.

maar welkom!!!!!!! en heel veel succes in je strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Emah,

Ook van mij welkom hier. Ik ken je probleem, in zoverre, dat mijn partner wel drinkt. Eerst heb ik het lang geprobeerd om een minderaar te zijn, ook al omdat mijn man dat veel gemakkelijker vond. Uiteindelijk heb ik besloten om helemaal niets meer te drinken. Dat bleek minder energie te kosten dan na twee glazen te stoppen.

Mijn man kan maat houden en drinkt niet teveel, maar we hebben dus altijd geopende flessen in huis! Nu kan ik ze laten staan, maar dat heeft wel moeite gekost. Ik heb veel gehad aan de internetcursus van Tactive, ook al om inzicht te krijgen in waarom en wanneer ik drink en wat mijn valkuilen zijn. Er is een handtekening van je huisarts voor nodig, maar dat kan Tactive voor je regelen.

Ik schaamde me ook dood om mijn huisarts te vertellen dat ik een drankprobleem had, maar helaas ben ik één van de velen, zowel wat de schaamte betreft als het drankprobleem!

Probeer het dag voor dag te doen. Mocht je struikelen, dan zo snel mogelijk weer opstaan, kijken waarom het gebeurde, je knietjes afvegen en met nieuwe moed weer doorgaan.

Op de dagdraad hebben we ook een dagpact. Je belooft daarbij jezelf en de anderen van het pact, dat je die dag niet zult drinken. 's Avonds vertel je hoe het gegaan is.

Ik wens je heel veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Hou vol.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emah

welkom hier.

Er is natuurlijk niet zomaar

een pasklaar antwoord op je vraag

hoe je het omgekeerd krijgt.

Voor ieder van ons loopt het

pas om alcohol de baas te worden anders.

Je hebt zelfinzichten en kunt, samen met ons,

uit gaan zoeken hoe je ernaar kunt handelen.

Ons drankprobleem is wat ons bindt en hoe

we daar mee omgaan is oefenen.

Er komt een dag waarop je weet/voelt dat de knop om is.

Met vallen en opstaan, leer je lopen, ook op het adb-pad.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal!

Hartelijk dank voor jullie fijne woorden! Vanmorgen ben ik inderdaad naar mijn huisarts gestapt, hij reageerde heel begripvol en nam ook ruim de tijd voor me. Nu moet ik even zoeken hoe verder, ik voel me alleen op dit moment alsof ik onder een trammetje gelegen heb. Aan de andere kant heb ik inderdaad een eerste stap gezet! Ik hou jullie op de hoogte en misschien is het een goed idee om dag voor dag te bekijken en aan het dagpact mee te gaan doen. Nogmaals bedankt en tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...