Spring naar bijdragen

hallo

mugje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben mugje. 40+ en werkzaam in gezondheidzorg. Een baan waar ik mij heerlijk in kan uitleven.
Ik heb na de test helaas moeten toegeven, dat ik een probleem drinker ben. Ik drink alleen in de avonduren, indien deze mij het toelaten. Ik heb me hier aangemeld, omdat ik weet ik ben verkeerd bezig. Gevoelsmatig ligt het nog effen anders. Aan mijn werk ligt het niet. Mooie job. Het ligt aan mij. Ik ben nou niet bepaald openen demp min gevoelsleven met.....Stap een is gezet, nu stap twee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mugje,
De eerste stap is het belangrijkst!!!
Dus als die meevalt gaat stap 2 gemakkelijker.
Welkom op dit forum.
Er is op ditjes en datjes volop mogelijkheid om mee te lezen en je voelt vanzelf wel wanneer je wilt reageren of zelf een vraag issue hebt.
Hoop je daar te zien en suuces met het niet/minder drinken.
Je zult ongetwijfeld ook over de online behandeling van ADB gelezen (of gezien op TV eergisteren)hebben.
groetjes Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben rotjeknor, ben 30+, zit helaas in de wao, ivm een chronische ziekte. Ik heb er schoon genoeg van. (mezelf bedoel ik daarmee). Voel me weer ellendig nadat ik gisteravond weer veel ste veel heb gedronken. heb deze site gevonden via een tv uitzending, waar het over alcohol verslaving ging. en dacht ja ik ga wat doen. Toegeven is een moeilijke stap, maar het is een eerste stap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de welkoms woorden.
ik ben nu nog niet gestopt. Ik wil ook niet stoppen, maar minderen en niet "moeten"drinken omdat ik mijn gevoel wil onderdrukken. Ik kan mij meestal goed aan een max houden en die max wil ik dus naar beneden stellen. Geen dagelijksgebruik meer en als ik gebruik minder dus. Ik ben een vechter dus dit moet denk ik wel lukken. Ben druk bezig met de oorzaak van het tegen houden van het gevoel. Mijn angst te overwinnen, dat ik de pijn, verdriet door het verleden tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag mugje,

net heb ik me bij het forum aangemeld. daarin vertel ik dat ik via www.minderdrinken.nl van het trimbosinstituut al een paar weken beter voel. ik vind het nl fijn af en toe te drinken. mijn doel is de helft van de dagen niet te drinken. als ik wel drink dan niet alleen en maximaal 4 glazen. nu kan ik in de overzichten zien dat het me 1 dag niet gelukt is, maar de grafieken geven mij wel een kick. vooral omdat ik die 4 glazen op mijn drinkdagen ook regelmatig niet 'haal'. wellicht heb jij er ook baat bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de pratijk komt het erop neer dat ik zo goed als dagelijks 's avonds drink. Na mijn koffie( ook een verslaving) kan ik eigenlijk niet wachten tot dat ik aan de wijn kan of soms iets anders. Mijn voornemen is meestal een glas of twee, maar meestal eindigd het in een liter fles. Meer als een fles is bij mij echt taboe, mijn echte max. ik pak nooit meer. Dus aan de ene kant een max, maar aan de andere kant hou ik mij niet aan mijn voornemen. Ik heb dus niet echt een stop, want ook al ben ik moe het moet op. Na me late diensten is de hoeveelheid meestal wel minder, maar dan praten we nog over een glas of 5. Dit geld ook voor na mijn nachtdiensten( gevoelsmatig is het dan avond)
de avonden zijn voor mij het moeilijkst. Overdag als ik vrij ben leid ik mij af met werken in de volkstuin, huishouden, spelletje spelen op computer enz. Als het te warm is, om actief bezig te zijn heb ik het een stuk moeilijker om controle te houden over mijn gevoelsleven. Toch drink ik overdag nauwelijks, maar heb die periode wel gehad.savonds komt er meer op mijaf. Afleiden wordt moeilijker. Ook al probeer ik dat wel.
Aan de ene kant dus geen stop hebben en aan de andere kant het onderdrukken van mijn gevoelsleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...