eline Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Weer een dag waarop ik denk; zal het me lukken eens niet om 5 uur een borrel te pakken, mijn naam is anna en ik val in de categorie functionerende alcoholmisbruiker. Gisteren me aangemeld voor dit forum want ik wil zo graag anders. Hoop dat ik samen met jullie een manier en kracht weet te vinden. Heeft iemand ervaring met AA bijeenkomsten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hallo Annasophie,Welkom op het forum. Je zal zien dat de de dagdraad (Ditjes en Datjes) veel ervaringen gedeeld worden.Ik heb zelf weinig ervaring met de AA (ben er wel eens geweest maar beviel mij niet) maar enkele mensen op het forum hebben er wel veel baat bij. Je kan het toch gewoon proberen?Veel succes. En eeehhh... het is even wennen maar niet drinken is echt een goed idee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Anna: als het straks vijf uur is begin je met uitstellen.Het beste is om een lekker koel glas fris te drinken bij trek en gelijk ook te gaan eten.Meestal verdwijnt de trek dan.Zie het als een golf die om vijf uur zijn hoogtepunt bereikt, daarna zal het afzwakken.Na een dag niet drinken is je zelfvertrouwen en eigenwaarde al zo groot dat je dag 2 ook wel aandurft.De zin in drank blijft nog wel trekken maar je zal steeds sterker worden.Zie het vandaag vol te houden. En nog niet verder nadenken als vandaag.Doe alles rond dat tijdstip wat je maar wilt als je maar niet drinkt. SUCCES en WELKOM hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Hallo Anna,Welkom op dit forum,het is druk op ditjes en datjes de laatste dagendus het zal even onwennig voor je zijn, maardat is wel de plek waar het allemaal gebeurt.Ik hoop dat je er net zo veel steun uit haaltals ik, ik zit er dagelijks en heb het nodig.Schroom niet om met je vragen en je steun voor onste komen, we zijn allemaal met hetzelfde bezig,dus tegen vijven gewoon aktief worden hier,het helpt, echt!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Opa Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 Goedenmorgen Anne, Welkom hier op dit forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2009 hallo Anna,ik ben bij AA sinds 1986 dus heb wel enige ervaring Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 27 augustus 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 hallo niwi,jij gaf aan ervaring met aa te hebben. zou je daar iets over kunnen vertellen? ik weet dat in mijn woonplaats (NvhL) drie keer per week van 8 tot 10 's avonds bijeenkomsten zijn. op een of andere manier ben ik bang uit de anonimiteit te stappen en ook om mogelijk bekenden tegen te komen. niet dat ik in een kroegcirciut of alcoholscene vertoef. ik denk dat ik het over schaamte heb temeer daar ik jaren in de verslavingszorg heb gewerkt. weet ook niet precies hoe het zover heeft kunnen komen maar lijkt nu haast niet meer te beheersen. gemiddeld 4 wijntjes.... elke dag en eigenlijk niet zonder kunnen. de dagen dat het lukt niet te drinken bestaan uit een cyclus van herstel ( 2 dagen zweterig en paniekerig) dan hooguit 3 dagen lekker dingen doen en patsboem zonder aanleiding in de vorm van problemen of dergelijke lijk ik naar de wijnafdeling van de supermarkt getrokken te worden, de blik gaat dan op oneindig en alle rede en verstand verdwijnen. Alcohol is dan echt de baas..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hoi Annasophie,Welkom op dit forum.Ik heb bij tactus de internetbehandeling gevolgd geheel anoniem.Het is me prima bevallen.Ondanks je werkervaring vallen de kwartjes.Ik bedoel je weet precies hoe alles moet en wat je eraan kunt doen, maar tijdens de internetbehandeling maken ze je duidelijk wat je triggers zijn. Misschien ook iets voor jou?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marjanne Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hallo JasmijnIk weet niet hoe ik op de pagina kan komen waar op ik op antwoord op jou bericht kun je me helpen.Gr Marijanne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2009 Hallo marianne welk berichtje van Jasmijn heb je het over? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden