Spring naar bijdragen

nieuw hier


Flipje

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,

Voor het eerst op zoek naar mensen die net als ik problemen hebben met het gebruik en de gevolgen van alcohol.

Eerst iets over mezelf dan hebben jullie een beetje beeld wie ik immers ben.

Ik ben een man van 40 en heb 10 jaar sterk gedronken (vind ik zelf).

Ik heb nooit hoeven drinken om de dag te beginnen of stiekem gedronken maar was wel 6 van de 7 dagen dronken, het liefst werk(te) ik met een "recept" dwz na het avond eten op de bank en eerst een 1/2 ltr zwaar bier gevolgd door 1/2 ltr gewoon bier. Zo zit de stemming er snel in en word je niet te snel dronken, vervolgens een fles rose die ik altijd net niet helemaal op kreeg. jaren lang kon ik hiermee weg komen, er is immers altijd wel een reden (smoesje) te verzinnen om te drinken. Hard gewerkt vandaag, veel stress, het is mooi weer, iets te vieren, kortom altijd wel iets. Natuurlijk legt dit druk op mijn relatie die mijn drinkgedrag steeds moeilijker kon handelen. Afgelopen Augustus barstte de bom. Ik heb nl altijd de neiging om onder invloed domme dingen te doen zoals chatten op het net. of via een sociaal medium je ex opzoeken. Dit moest natuurlijk uitkomen met alle elende van dien. Op dat moment ben ik gestopt met drinken voor ongeveer 6 mnd. Tot er weer eens een blikje bier meeging met de boodschappen en 1 blikje werden er twee...en jullie snappen m al natuurlijk. Weer terug bij af dus. Twee weken geleden op dinsdag avond ging het weer helemaal mis. Er stond nog een halve fles rum in de kast en het internet lonkte weer, gevolg was wederom ruzie. Ik heb nu 2 weken niet gedronken maar heb wel een probleem, alcohol houd ook als je niet drinkt je hoofd bezig dus hoe lang ga ik dit volhouden? in hoeverre ben ik verslaafd en in hoeverre ben ik een alcoholist?

Jullie tips en wijsheid zijn van harte welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Flipje,

Vind je het belangrijk om een etiket op jezelf te plakken?

In mijn ogen ben je een alcoholist als je van je drinken last hebt in je dagelijks leven en als je meer of vaker drinkt dan gezond is.

Ik ben een stuk ouder (66) en die drank heeft me bijna mijn huwelijk gekost. Zo zijn er hier nog veel meer die eerst van alles kwijt moesten raken, voor ze zover waren dat ze iets aan hun probleem konden doen. Laat het niet zover komen!

We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn regelmatig mensen te vinden die gewoon een beetje kletsen met elkaar, maar elkaar ook proberen te steunen als de ander het moeilijk heeft, of iets wil vragen.

Ik ben een tijd een minderaar geweest, maar ook bij mij gleed het toch steeds weer af. Iemand hier zei dat haar remblokjes versleten zijn. Ik heb gemerkt dat het voor mij veel gemakkelijker is om helemaal niet te drinken, dan om op tijd te stoppen.

Laat gewoon van je horen. We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje en hebben alle varianten inmiddels wel gehoord; trouwens ook de smoezen die jij voor jezelf gebruikte - dat deed ik ook.

Hou vol! Een (slechte) gewoonte is niet zo snel afgeleerd. Veel succes en doorzettingsvermogen gewenst.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flipje

het is in elk geval dat je een alcoholprobleem hebt

net als ik zou ik drinken.

wat ik je wel uit mijn eigen ervaring kan zeggen is dat

het bezig zijn met drank, ook in tijden dat je niet drinkt,

voorbij gaat.

Bij mij was het wel nodig om nieuwe dingen te gaan doen; eerst als afleiding

later gewoon nieuwe gewoonten aankweken en mijn sociale leven

weer meer inhoud geven.

Incidenteel kom ik nu wel eens in een situatie waarin vroeger voor gaas

zou zijn gegaan, maar mijn basis is nu veel sterker en ik denk oprecht dat

alcohol niets meer toevoegt, wel een zware prijs zou kunnen kosten.

Ik heb geen zin om dat te riskeren. Waarom zou ik? Om weer 1 of 2 biertjes te kunnen

drinken? Ik ben er vrij zeker van dat er dan ook uiteindelijk méér bij zou komen kijken.

Dan liever meer tijd aan leuke dingen en lekkere dingen besteden als ik mezelf zo

nodig wil verwennen. dat geeft geen katers, ruzies en schuldgevoelens.

En ik heb dus niets in huis om de kat niet op het spek te binden, just in case:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Flipje,

Ik ben ook 2 weken droog nu en ik voel me fantastisch!

Iedere dag tel ik de voordelen van niet drinken en dat zijn er nog al wat:

- fris wakker worden ipv overreden door een vrachtwagen

- precies weten hoe de avond ervoor is verlopen

- mijn zelfvertrouwen groeit met iedere droge dag die ik heb gehaald

- mijn uiterlijk word weer fris ipv zo'n "verzopen"kop

- ik hoef me niet te schamen voor mezelf om wat ik heb gezegd of gedaan

- ik kan de telefoon 's avonds beantwoorden zonder te denken of ze horen dat ik gezopen heb

- ik stink niet meer als ik transpireer overdag

- ik kan 's avonds gewoon naar de chinees of de pomp met de auto

- ik denk weer na over een hobby of sport om een avond in de week te gaan doen

- ik ben nu meer relaxed dan ik ooit met drank heb bereikt

- ik slaap weer heerlijk vast en word uitgerust wakker

- ik ben al vier kilo afgevallen

- en ik ben zooooo trots op mezelf

Als je er op deze manier naar kijkt en de voordelen voelt en ziet voor jezelf dan wordt het al een stuk minder lastig om het vol te houden?

Ik ga ook 1 x per week naar de AA en heb daar ook veel aan.

Verder doe ik het 1 dag tegelijk, iedere morgen zeg ik tegen mezelf: vandaag drink ik niet en als ik slapen ga geef ik mezelf een schouderklop voor weer een dag droog.

Dus lees hier lekker mee en roep en vraag als je het moeilijk hebt.

Het levert je zoveel op.

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas je bent verslaafd. Is niet leuk wel waar. Het idiote is dat je niet alleen maar aan alcohol verslaafd bent, maar sowieso, want je reactie om meteen te gaan chatten cq het internet op te gaan wijst daar ook op. Als je stopt, krijg je waarschijnlijk ook zin om te gokken, te sexen, te blowen. Allemaal meegemaakt, helpt niets. Zeker als je een relatie hebt, eerlijk zijn, koppie buigen en alles aangaan wat je tot een verslaafde maakt. Ben zelf net begonnen weet het nog niet, maar ben het zelf zat! en dan niet van de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...