Spring naar bijdragen

Donderdag 12 oktober


MarQ

Aanbevolen berichten

Zo dan Fleurtje... .wat een verhaal, wat een ellende. Moeilijk hoor, maar ik snap dat je niet toe wilt kijken, hij is er blijkbaar nog niet aan toe om er iets aan te doen. Misschien komt dat ook nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Sheila:

Het is in ieder geval een boodschap om het leven te leven ja en het leven wegdrinken is niet echt leven. Als je het zo bedoeld. 

Ja, zo bedoel ik het. Zinvol leven. Niet afwezig, maar AANwezig, er zijn, voor mijzelf... . En dan ook er voor een ander kunnen zijn,( dat kan pas als ikzelf er ben en dus in t leven sta)  en balans, rust en nog es balans.  Mijn opdracht voor mezelf dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei fleurtje:

Nee sheila.

Hij is een 'zware' alcoholist. De laatste keer dat hij belde was hij straalbezopen. Toen ik daar lastig om deed vroeg hij of ik.wou dat hij zelfmoord pleegde. Want dat kon ie doen he. T lastigste is dat ik t hem nog zie doen ook. Toen het gesprek voorbij was, dacht hij dat hij had opgehangen. Dat had hij niet. Terwijl ik niet wist of hij al dan niet zichzelf iets zou aandoen, hoorde ik hem op de achtergrond lachen met zijn vrienden.

Hij zegt altijd dat hij van me houdt. Begrijpt dat dochter geen contact wil. Ik deed nooit moeilijk maar bewaakte wel altijd mijn en haar grenzen. Ik hou ook van hem.

Maar de koek.is op. Ik kan niets doen om hem te helpen. Ik wil.ook niet echt meer toekijken. T is een vogel voor de kat. 16 jaar t zelfde liedje. Dan is de plaat al behoorlijk versleten kan ik je zeggen.

Wat een vreselijk verhaal kleurtje. Weer eens een bewijs dat alcohol veel kapot maakt . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sheila:

Zo dan Fleurtje... .wat een verhaal, wat een ellende. Moeilijk hoor, maar ik snap dat je niet toe wilt kijken, hij is er blijkbaar nog niet aan toe om er iets aan te doen. Misschien komt dat ook nooit.

Hij wil ergens wel. Maar langdurige opname kan niet omdat hij t nederlands niet machtig genoeg is en zulke opnames verplichte groepstherapie etc. Inhouden. Waarschijnlijk ook.iets fninancieel. Detox deed hij meerdere keren maar na drie weken komt hij terug daar waar hij vandaan kwam. Na 16 jaar zijn er geen 'normale' vrienden meer. Er is geen vangnet. Hij glipt door de mazen van t net.

Hij ziet de zin niet altijd meer. De weg is lang. En Alcohol blijft nog steeds t middel, niet t probleem

Erg voor hem en nog erger voor dochter. 

T is wat t is 

:rose:

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sheila:

Hoe ging de blaastest Lars? En ja, moe... dat is te verwachten nog, je bent nog niet van de longontsteking af lijkt mij.

Vond het wel lastig gaan maar weet niet wat normaal is. Volgende week krijg ik uitslag als ik allergietest heb 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier te stuiteren. Van blijdschap. Zooitje vreugdetranen gelaten. 

Begin november hoop ik 60 te worden. 10 jaar geleden vierden we mn 50ste wat uitgebreider en toen bleek  knalhard tijdens dat feestje dat mijn man veel veel zieker was dan we eerst dachten. Het begin van een heftige tijd en van afscheid. Hij overleed twee en een half jaar later na een fikse lijdensweg. 

Daarna ging ikzelf erg rommelen met mn gezondheid. Ziekenhuis in en uit enzo. Chemo's, bestralingen, veel operaties etc etc.Daarom wilde ik nu na 10 jaar toch weer es mn verjaardag vieren met dierbaren. Een alcoholvrij feestje met koffie,thee, koud buffetje als lunch met sapjes enzo. Het leven vieren.

Er is ook prive veel gebeurd. Een broer waarmee ik geen contact meer heb,die heel veel naars over me uitgeroepen  heeft en mensen een wel heel beroerd en vreselijk gelogen beeld van mij heeft voorgeschoteld. Vorig jaar zag ik mijn zoon voor het laatst. Mede door invloed van...broer en uiteraard ook had hij tijd nodig na mijn kliniekopname enzo. niet mis , een moeder met een alcoholprobleem.

Vanavond hoorde ik dat zoon bij mijn feestje zal zijn. Mijn grootste cadeau. Wauww.

vandaag was ik de hypno aan het laten bezinken, heb helderder dan ooit mijn " huiswerk" van de brijder gemaskt. En kwam tot allerlei verhelderend inzichten daarbij. Wat een kwartjes vielen er. 

Jeempie wat een dag. Ik vier het hier met warme melk en een paar kaaskoekjes.

en helder! 

 

 

bewerkt door Herstel
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ga mijn alcoholprobleem overwinnen. Nu nog meer dan ooit gemotiveerd helder te zijn, te worden, te blijven. Maar wel dag voor dag. Ook nog es dag 50 vandaag. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Fleur, ik lees je. Ken het. Ik benijd je niet nee, daarvoor ken ik het te goed.
Een ex is een ex, maar de vader van je kind.. dat is net wat anders
Ik hoop echter dat je wel het leven leidt wat je wilt! Soms twijfel ik daar wat aan.  (?) Ik gun het je zo!!
Gedane zaken nemen geen keer, maar buiten .... rond kijken brengt weer nieuwe ideeen vaak..... :heart: 
(dit gaat ook over mijzelf: Djiehaaa) :lol:

Mai: sterkte. What to do? Iets grondigs.... denk ik wel. Los van je eigen patronen.
Patronen zijn zo dodelijk...  ze zijn niet weg te dansen.
Ik deed dat af en toe. Misschien helpt het nu en dan, maar het is oppervlakkig he... niets raakt je dan werkelijk.
Hoe diep is diep, vraag ik me soms af. Filosofische bedenksels.

Zijn wij  mensen niet geneigd naar zwart-wit denken?
Terwijl er een scala is aan nuances.

Ook over de moord op Anne: als ik de reacties lees naar de vermoedelijke dader: man o man, wat een haat.
Ik denk niet dat we er verder mee komen, met haat. Dat zet zich vast in je celletjes. Je draagt dat dan mee en op enig moment wordt je mogelijk ook iemand die zijn klauwen wil uitslaan. Bjegg. Dus is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen persoonlijk hygienische geesteshouding/huishouding. Ik heb gesproken!
Verbeter de wereld..... enz. (denk goed na over je eigen schaduw!)

Slaap goed lieve mensen! :musicnote:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook jij slaap goed lieve smart. 

Ik sluit ook af. Werk zit erop, theewater staat op. En ja, dit Was weer een goede dag. En nee dat zegt niets over leuk of niet leuk inderdaad.  Hygiëne.  

Mai :heart: en :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei smart:

Ik hoop echter dat je wel het leven leidt wat je wilt! Soms twijfel ik daar wat aan.  (?) Ik gun het je zo!!
Gedane zaken nemen geen keer, maar buiten .... rond kijken brengt weer nieuwe ideeen vaak..... :heart: 
(dit gaat ook over mijzelf: Djiehaaa) :lol:

@smart, ik.ben niet helemaal mee :D.

Ik leidt ongeveer wel t leven dat ik wil denk ik. Dat zou iets beter gaan moest ik de lotto winnen natuurlijk en iets meer vertrouwen hebben op andere vlakken. Maar dat is voor de meeste mensen denk ik. Ik ben geen risiconemer. Wikken en wegen......eindeloos.......dat is mijn ding :face-icon-small-shocked:. Mijn ex/vader van mijn dochter heeft daar weinig invloed op. We zijn al 17 jaar uit elkaar.

Maar ben wel benieuwd waarom je dat denkt :D of op welke manier ik dat gevoel geef. Miss zie ik t zelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haten ervaar ik als een intense emotie, net als liefde, de tegenhanger die wel "mag"/geaccepteerd is.
Alles heeft een reden en een nut, daar ben ik vast van overtuigd, en als je het voelt, voel je het. Dat men
het uit is ook logisch nu, we lezen alleen over de beestachtige daden nu, die andere kant wordt onderbelicht, want (nog) geen tijd voor
en misschien voor de media ook niet sensationeel genoeg. Komt waarschijnlijk nog wel allemaal. Voor nu identificeren velen zich met het slachtoffer en haar nabestaanden. Ook ik voel van alles door me heen gaan, alleen het idee al dat iemand aan mijn jonge dochter zou zitten, pffft, ik ging er raar van slapen en dromen ook. Ik voelde ooit intense liefde voor mijn exgenoot, maar zijn gedrag kon ik echt haten soms. En dat liep wel eens door elkaar ook in het vuur van de "strijd".
Door die haat te erkennen, en ja ook ik kan haten, te voelen, en liefst te uiten, op een niet vernietigende manier, heb ik hier mee om leren gaan. Ook daders kennen haat. Maar dat geeft ze nooit recht op martelen/moord/verkrachting/oorlog/machtsmisbruik enz. Er is een hoop mis op deze wereld, en ook veel meer goeds♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...