Naddy Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 dag allemaal,Ben een lady van 39 die zich erg on-lady-waardig kan gedragen onder invloed van alcohol. Ben het spuugzat om na een glas wijn de hele fles op te zuipen....Dus tijd om onder ogen te zien dat ik er inmiddels niet leuker op aan het worden ben het mijn verslaving moet erkennen.Alcohol is er bij mij met de paplepel in gegoten..En mijn vriendjes kunnen er ook wat van.Gelukkig heeft mijn geliefde me met mijn neus op de feiten gedrukt en heb ik besloten om er professionele hulp bij te zoeken...Ik dronk niet dagelijks maar sinds ik 2 maanden geleden mijn baan ben kwijt geraakt is het elke dag feest...dus ik begin vandaag met niet drinken.......jullie berichtjes hier steunen me nu al daarvoor mijn dank...liefs N Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Welkom naddy hierOeps baan kwijt geraakt ( door de alcohol)?????Goed hoor dat je het onder ogen ziet.Vindt het knap van je en erg dapper,Je zult zien dat zonder die troep je leven een stuk interesanter word.Dat heb ikzelf ervaren Kom naar ditjes en dagje toe, daar word het meeste geschrevenGroetjes Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Naddy Geplaatst 3 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 dank meisje!Nee niet door de alcohol, mijn contract liep af en we hebben samen besloten niet te verlengen...Ik was niet happy in die job dus wilde ook geen verlenging...Open kaart van beide kanten.......Maar wat mooi en fijn om te horen dat je het ook zonder kunt en dat je weer trots kunt zijn op jezelf........Ik kom zeker naar ditjes en datjes :-)groet, naddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Yep naddy ,ben ook zeker trots op mezelf maar dat kun jij ook zijn hoor Gewoon de eerste niet nemen.Bedankt voor je mooie verwoording:)Zie op ditjes en datjesGroetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 je begint dus vandaag Naddy..dan krijg je zo een paar moeilijke uurtjes..ik zou zeker komen meeschrijven..de eerste paar dagen zijn het ergst, oke, weken dan.succes meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Naddy Geplaatst 3 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 dank voor je welkom Lianne,De eerste uurtjes zitten er op...en de moeilijke uurtjes zijn begonnen...maar dat komt omdat ik me een versuffing ben geschrokken toen ik las dat je een delerium kunt krijgen...dus ik heb nu meer last va angst dan trek in een glas wijn!groet, Naddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Naddy, je krijgt geen delirium. Welkom trouwens. Ik heb zo'n 20 jaar anderhalf tot twee liter wijn per dag gedronken. Toen ik stopte, ging ik de eerste dagen een beetje zweten, ik kreeg hoofdpijn en voelde me onrustig. Dat was alles.Het was veel moeilijker, boeiender en spannender, om een leven zonder drank op te bouwen!Als je die uitdaging aandurft, let eens op wat een leuke dingen er gaan gebeuren.Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Naddy Geplaatst 3 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Stoer van je Vie :-)en zo te horen leef je weer ....Dank je voor je welkom...ik ben me waarschijnlijk een dilerium geschrokken in plaats van dat ik er 1 krijg :-)...Dank je voor deze geruststellende opmerking....Die had ik even nodig!liefs, naddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Naddy, je maakt me aan het lachen. Al is het voor jou momenteel niet om te lachen.Probeer het gewoon maar. Eet gezonde dingen, dat is belangrijk hoor. En slik even extra vitamine B.Ik hoop je op de dagdraad te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Welkom NaddyEn zie het niet hopeloos in. Zoals beschreven kunnen de eerste dagen wat lastig zijn, maar ze kunnen ook erg meevallen. Ligt ook heel erg aan je serieuze instelling. Doe het niet uit angst voor het delerium, maar omdat je echt verder wilt leven zonder alcohol.Het is zoveel leuker. Ik ga zelf nu richting de 40 dagen, maar merk al zoveel meer kwaliteit in dingen. Het duiveltje zal nu regelmatig even op je schouder tikken, maar blijf hem wegsturen. Hij komt steeds minder vaak langs en het wordt steeds makkelijker om hem te weerstaan.Elke dag wordt je sterker en zal je er meer van balen als je gaat drinken. Je gaat het dan zo zonde vinden van de inmiddels (dus steeds groter wordende alcoholloze tijd). Het is ook zinloos om er eentje te nemen, want je weet best dat je die tweede en derde ook daarna gewoon wilt. De ene lost niets op, dus laat die eerste staan.Nogmaals, wees goed bewust dat je niet meer wilt drinken en verleg je aandacht op de momenten van trek. Of probeer ze vooraf zelfs te ontwijken als je de vaste momenten al kent.Ook kun je wat ik gedaan heb een geestelijke "strijd" aangaan op die momenten en dan bedenken wat alcohol voor je heeft "betekend" in je leven. Wat het stuk heeft gemaakt en dat je dat niet meer wilt. Wat je er nu voor terug hebt (over enkele dagen tot weken kan dat natuurlijk pas) gekregen en dat je dat niet meer opgeeft.Fysiek zal je tegen enkele dingen kunnen aanlopen zoals ontwenningsverschijnselen. Ik ben een bofkont en had ze nauwelijks. In het verleden had ik wel eens rustperiodes genomen met drank en toen had ik ze wel. Ik weet dus wel wat het zijn. Erg lastig, maar je moet er toch even over heen.Nou succes, en lees en schrijf mee op het forum. Suffertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Naddy Geplaatst 3 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 mooi zo Vie :-)Lachen is beter dan zuipen...dus laten we dat er in ieder geval in houden....*knipoog*Naddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Naddy Geplaatst 3 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Dank je Suffertje..( geen erg complimenteuze naam by the way)Ben voldoende gerust gesteld om in ieder geval vandaag de supermarkt te laten voor wat het is...of de pizzeria bezorgdienst meer wijn dan pizza te laten bezorgen...:-)en het feit dat ik mijn gevoel voor humor nog niet kwijt ben maakt ook veel goed...daarbij heb ik ( gelukkig) zoveel walgelijk gedrag vertoond de afgelopen tijd dat het echt afgelopen moet zijn nu...tot in het draadje en 40 dagen klinkt goed!liefs, Naddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 september 2009 Rapport Share Geplaatst 3 september 2009 Welkom Naddy,Nou je hebt al de nodige goede adviezen gehadvan je voorgangers en de eerste dag ben jeook bijna door, fijn!!Een tip die ik las op het forum is als je eind van de middagtrek krijgt vroeger te gaan koken en eten, als je schema dat toelaat,zo ben je positief bezig en is dat moment ook zo weer voorbij.Het leuke is dat je smaak en reuk weer beter worden en eten weer belangrijker wordt dan drinken.Zo kun je ook op de draad avn alternatieve drankjes kijken wat bij jou past en zelf gaan experimenteren.Heel veel succes hier,Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: Naddy.... daarbij heb ik ( gelukkig) zoveel walgelijk gedrag vertoond de afgelopen tijd dat het echt afgelopen moet zijn nu... liefs, Naddy Hoi Naddy, welkom hier.Zelf heb ik het ook altijd op die manier; gewoon té ver over de schreef gaan, om er zéker van te zijn dat ik een degoût heb van mijzelf als ik terug zou grijpen naar die periode. Zo ben ik gestopt met roken (van 1 naar 2 naar 3 pakjes per dag om dan te stoppen, puur uit walgingszin) en zo ben ik nu gestopt met drinken.Van 2 naar 3 naar 4 naar 5 naar 6 en soms wel 7 trappisten, in een half jaar tijd, puur om de blauwe wallen onder mijn ogen te krijgen. Nu ben ik het zó beu, dat ik er niet meer aan wil komen. Ik heb het gevoel alcohol nu helemaal te kennen. Ik kan er niets meer in ontdekken dat ik nog niet ken, dus is het tijd om te stoppen.Tijd voor andere dingen, lekkere dingen.Zoals groene thee met jasmijn en stemgember, zoals mijn vriendin ze nu voor mijn neus zet :-)En ja, ik ben ook pas net gestopt. Net zoals voorheen met roken (dank u Fibo): ál 3 dagen :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden