Spring naar bijdragen

Zondag, 24 september 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Ja dat wel ik vind het fijn hier. Schreef het gisteren ook alles veel meer rust en meer respect. Voordeel is dat het geen grote zorginstelling is en ze alles zelf in eigen beheer hebben. De dagbesteding de thuiszorg daardoor ken je snel iedereen en dat is wel fijn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig inderdaad op het forum. Iedereen lekker buiten ,denk ik. Strakjes heel even naar vriendin om de hoek, die heeft wat fruit en aardappels voor mij gekocht. Net even gewandeld met het hondje. Deze dag doe ik verder heel kalm aan. En doe heel makkelijk eten. Ik denk dat de extreme moeheid niet van de ene op de andere dag over is. Herstel heeft tijd nodig, ik kom tenslotte best van ver. Dus ook geduld en ook wat dat betreft kleine stapjes doen en die waarderen. Het is geloof ik verslaafden eigen om bij alles een quick fix te willen. ( het moet NU en SNEL). Mwah, ben ik dus geen uitzondering op. Vanavond " droge boel"  hier en vroeg mijn mandje in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars, wat gaaf voor jou. Leuk, parkietjes. Zo gezellig,  huisdieren om je heen. Ik ben superblij met mijn hondje. Ik klets wat af tegen haar, met haar. We hebben het samen best fijn. Heel veel plezier alvast gewenst. Ik hoop dat ze gauw komen. Dat maakt je nieuwe woonplekje vast nog een beetje fijner. Je klinkt zo goed, man. Echt fijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een reactie op het nachtelijke plassen. Bij mij is dat elke 2 1/2 - 3 uur. Kan echt de klok erop gelijk stellen.Oplossing om snel weer in te slapen: emmertje, anders moet ik de trap af, ben veel te bang weer iets te breken. Ik word er wakker van, gelukkig, want de laatste tijd slaap ik heel diep en lang en toch nog doodmoe. Ik kom er niet achter waardoor, heb dat hier al eerder gemeld. Dinsdag weer een aderlating van een halve liter, de bedoeling is dat het ijzer op die manier uit mijn organen wordt gehaald. Kan daar mee te maken hebben, het is natuurlijk een heel proces dat plaats heeft in het lichaam. Mijn interniste belt  af en toe de standen door en de strategie, altijd haast, 3 min. max. Over een maand heb ik geloof ik een echte afspraak met haar. Zal proberen wat antwoorden te krijgen. Heb al eens gevraagd naar ijzerarm dieet, maar krijg daar niet echt een advies op. Lijkt me logisch, wat er niet in gaat hoeft er ook niet uit. Ga daarom toch niet minder drinken hoor, water is heel erg goed voor het lichaam, zeker voor mij.

Maar net toen ik in mijn slaap aam tafel zat met de Britse vorstin, zij was 90 jaar en had een hoed op. W zaten t/o elkaar met nog wat mensen en de prins gemaal zat aan een tafel achter ons. Zij wilde het programma voor morgen niet vertellen, ook niet aan hem. Na een voorgerecht van een raar soort garnalen, kwam er een plak gebakken lever met toebehoren op tafel. Ik zat te watertanden, want dat had ik heel lang niet gegeten. Toen bedacht ik dat dat een ijzerbom was en zei dat ik het daarom niet kon eten. Terwijl ik zat te dubben het toch te doen, ging de telefoon, het was AR. Dus ik zal nooit weten of ik de verleiding heb weerstaan.

Het gaat heel goed met AR, binnenkort krijgt hij zijn jaarpenning, hij heeft een leuke woning, een leuke baan die bij hem past en net een examen daarvoor gehaald. Bovendien doet hij vrijwilligerswerk en bezoekt vaak meetings. Echt bewondering voor hem, zoor zijn inzet en doorzettingsvermogen. Het bewijst dat je er voor de volle 100% voor moet gaan en dat je anders blijft hannesen, zoals ik. Maar het gaat veel en veel beter  dan toen ik hier kwam.  Er gaan dagen voorbij dat ik niet eens aan wijn denk of hoogstens dat ik er geen zin in heb.

De kerkklokken, ja ik erger me daar al een halve eeuw aan en troost me met de gedachte dat een muezzin nog erger is, maar waarom moet dat ding met z'n depri keiharde geluid om 9 uur tot 9.20 uur luiden en om 9.50 uur weer beginnen? En dat voor anderhalve man en een paardekop. Ik heb me eens laten vertellen dat dat was zodat de boeren zich nog konden verkleden. Afgezien van het feit dat iedereen nu toch minstens wel een horloge of klok heeft, blijkt dat niet de reden te zijn. Ben benieuwd wat de reden dan wel is. Net als ik weer ben ingeslapen begint de 2e ronde. Dus.........als ik het emmertje dichtdoe om een uur of 7 - 8, sluit ik ook meteen de ramen en deuren, dat scheelt veel. En de windrichting.

Over niet veel plassen als je alc. gebruikt (Fleurtje), dat heb ik ook en ben het dus als ervaringsdeskundige dan ook totaal oneens met deze steeds weer opduikende bewering. Voor bier ligt dat mss anders, maar dat ligt natuurlijk aan het volume.

Zo, ik hoop de stilte hier wat verbroken te hebben, rest mij nog mijn teleurstelling te uiten voor het feit dat de zon pas om 2 uur met moeite te voorschijn kwam. Ben dus maar heel even gaan schoffelen en toen met sokken e.d. aan toch maar buiten gaan genieten van mijn proef met de VK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoeeeee!!!

 

goedeavond allemaal. 

Even een klein berichtje van een oud deelneemster. 

 

De laatste weken moet ik veel denken aan het forum. Ik mis namelijk nog dagelijks mijn vriendschappen hier. Tja alles anoniem en toch......

het forum was een onderdeel van mijn leven, stond er mee op en ging er mee naar bed. Eigenlijk heb ik wel de ene verslaving voor een andere ingeruild maar deze was levens reddend. 

 

Op dit moment gaat het onwijs goed ( mag ook wel na 15 jaar drama na drama) drink af en toe een wijntje maar 2 flessen per jaar ga ik NIET redden. 

Wat belangrijker is zijn de levenslessen die ik hier heb geleerd. Drankmisbruik is namelijk een symptoom van heel veel onderliggende zaken. Het is bijna nooit een losstaand probleem. 

Porverdrie, jullie hebben mij geleerd om mijzelf te waarderen, van mijzelf te houden, door jullie ben ik mijzelf weer gevonden en de kracht terug gevonden om de regie van het leven in eigen handen te houden. 

 

Wil eigenlijk helemaal geen verhaal ophangen, wil alleen hoi zeggen.  En een beetje laten weten dat het leven echt wel terugkomt, dat er echt licht bestaat aan het einde van de tunnel. Alles komt ooit goed, zelfs na decennia. 

 

Voor de mensen die ik nog ken; ik mis jullie

vooe de mensen die ik hier niet ken; hou vol, komt goed

 

dikke knuffel voor één ieder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...